Kip met kleurtje hip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:36

Majo schreef:
Nah, wat ik nu toch weer heb gevonden? Ik zal zo dadelijk mijn mening geven:

AMSTERDAM–Roze, felgroen, geel, oranje, blauw, paars of rood: kippen kunnen tegenwoordig ook naar eigen smaak gekocht worden. Britse wetenschappers ontdekten een manier om de beestjes een kleur mee te geven.
De wetenschappers bedachten de verftechniek, waarbij chemicaliën in het ei gespoten worden, om de kuikens aan de hand van hun felle kleuren makkelijker in het wild te kunnen volgen.
De techniek, die ongevaarlijk zou zijn, vindt volgens de Britse krant Express echter ook al gretig aftrek onder consumenten in het Midden-Oosten en Azië. Marktkoopmannen aldaar zouden in de vrolijke beestjes althans een lucratieve handel zien.
Noviteit
Ondanks dat de kleurrijke kipjes binnen Europa nog niet als trend gezien worden, ziet de Britse dierenbescherming toch al problemen. Door de verftechniek zouden de dieren meer als hebbeding dan als levend wezen gezien worden.
"We hebben serieuze bezwaren tegen dergelijke praktijken," laat één van de wetenschappers van de stichting weten. "De verf kan in potentie niet alleen de dieren schaden, het roept ook ethische vragen op over hoe tegen deze kipjes aangekeken wordt."

Bron: http://www.nu.nl/lifestyle/2218200/kip- ... e-hip.html
Een foto van de gekleurde kuikentjes:
Afbeelding

Ik vind dit van de ene kant er natuurlijk heel schattig uitzien.
Maar ik ben hier echt ZO ontzettend op tegen! De kuikentjes worden gekocht als knuffeldier, worden later een grote kip, schijten je hele huis vol en wordem vervolgens dus zonder pardon op straat gezet. Weer een stukje dierenleed, alleen maar omdat er geld steekt in deze gekleurde dierenhandel.
Ben ik nou gek? Dit kan toch nooit goedgekeurd worden?

yep ik vind dat kinderen niet moeten opgroeien met het idee dat het speelgoed is! als je zoon diertje koopt houd het dan ook!
maar ik vind de kleur ook een beetje idioot eerlijk gezegt! grappig maar wederom geen speelgoed! ik wil ook geen wollig groen paard omdat het zo schattig is :S
Geel zijn ze toch al lief genoeg...

iig ik ben idd ook tegen de verkoop van kuikens die gewoon alleen voor pasen zijn ofzo!

Sleeper

Re: Kip met kleurtje hip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:49

Ik kan mij herinneren dat dit vorige jaar ook in het nieuws was. Toen heeft de DA ze uit een dierenwinkel gehaald.

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:08

Aan de ene kant vind ik het wel humor, een roze kip in je tuin. Maar ben het inderdaad met de rest eens hier, door al die kleurtjes gaan kippen meer als hebbeding beschouwt worden, en worden dan later uit huis gezet omdat ze het toch niet leuk vinden oid.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:41

'Doe mij maar een paars paard'

Ben toch blij met mijn 'saaie' zwarte paard,hond en kat :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:24

Roze kippen in het wild hoort niet, ze hebben een eigen schutkleurtje. Als alle kippen in het wild roze, blauw, paars en groen waren geraakt de natuurlijke voedselketen nogal verstoord.
Daarnaast ook de mensen die het voor de leuk heeft, of misschien zelfs een beetje status symbool, best bijzonder hoor een gekleurd kuiken.
Op tegen dus..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 02:27

Ik vind het ook niet ethisch verantwoord. Nog afgezien van hoe je als roze kip voor schut loopt. Alhoewel... mijn paard is dan weer oranje. Hmm...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 02:36

Majo schreef:
Noah2006 schreef:
Zou dit dan ook bij mensen kunnen? Seriemoordenaars zijn rood, dieven geel :P
Ja! Een kleurtje in de baarmoeder, voor als je liever een neger had gehad!

ik lig hier serieus helemaal dubbel midden in de nacht _O- _O- _O- _O- _O- _O-

overgens waar het over gaat,, gaat toch nergens over.. ik zou zo een kuiken niet eens willen hebbe,, wat is er mis met een gele ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 02:46

Zo'n roze zou ik nog wel in de weide willen laten scharrelen :o

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 03:32

Het ziet er wel schattig uit moet ik toegeven, maar ben er zwaar tegen... Gaan we straks bij alle dieren hun kleur bepalen?
groene/roze/rode/gele/paarse paarden ed?
Dit is echt niet gezond meer

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 09:53

kimmie88 schreef:
Dit is echt niet gezond meer
Letterlijk, inderdaad.

VonDutchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:54

wowh, ik denk dat dit niet de bedoeling is van de natuur.. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:56

Dit doen ze in Aziatische landen al heel lang, daar verven ze de kuikentjes in een felle kleur zodat de roofvogels ze niet pakken...

Ik vind het vreselijk, zo'n modekipje (letterlijk ;) ). En die honden... bah. :x Laat die beesten gewoon hun eigen kleur, is mooi genoeg. En als je mooie kleurtjes wil koop je een pauw ipv een kip.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:04

In landen als Syrië en Iran heb ik deze kuikens op de markt gezien. Geverfd om 't leuk te maken voor de kinderen, of aantrekkelijk voor de verkoop ofzo? Die roofvogels is ook een goed punt, maar die waren daar niet in de stad.

Ethisch is anders natuurlijk, maar ik denk dat dergelijke kippetjes in die landen een veel beter leven hebben dan in de Nederlandse bio-industrie. :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:11

Kippen een kleurtje geven om roofdieren op afstand te houden, heeft nog ergens nut. Maar dit is gewoon rommelen in de natuur om niks... Vreselijk he. Wetenschappers noemen ze dat dan.

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:34

Om roofdieren af te schrikken,ja misschien,maar dan zet je toch gewoon je terrein af :?
Ik zou ook niet echt zo happig zijn om een gebraden kip (ik ben wel vegetarier)te kopen waarmee geknoeid is,geel is prima toch?
En voor de rest zie ik het er nut niet van in,knoeien met de natuur vind ik het voor de rest.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:47

Hoe wil jij je terrein af gaan zetten voor roofvogels. :?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 15:56

Fiffill schreef:
Hoe wil jij je terrein af gaan zetten voor roofvogels. :?
Das toch niet zo moeilijk? Onze kippenren heeft het gaas ook over de ren heen hangen, dus helemaal dicht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:58

Als je het over een kippenrén hebt ja, maar de meeste mensen in Azië laten hun kipjes lekker over het erf heen scharrelen. ;)

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:18

Fiffill schreef:
Als je het over een kippenrén hebt ja, maar de meeste mensen in Azië laten hun kipjes lekker over het erf heen scharrelen. ;)

Maar ik denk niet dat de meeste mensen hun geld gaan uitgeven aan kleurmiddel voor kippen. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:26

Ik zeg toch juist dat ze in Azië al tijden hun kippen kleuren (kuikens)? Die verven ze gewoon, dat gaat niet met eieren inspuiten ed.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:29

ik wil die fel roze wel :P past wel bij mijn kamer xd
maaar voellen ze er niks van ?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:30

Had dit op tv gezien.. die kipjes houden de kleur niet, die vervaagd vanzelf (binnen 2 weken ofzo) en ze krijgen uiteindelijk hun natuurlijke kleur weer terug :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:34

Klopt. Met als gevolg dat de mensen ze niet meer leuk vinden en ze alsnog op de straat dumpen of 'weggooien'.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:08

Als ze zoiets nou voor mensen verzinnen!

Veel makkelijker, elke dag wat spul in mijn eten gooien, dan elke 2 maanden weer met zo'n potje prut verf mijn haren bruin maken... komen mijn wenkbrauwen tenminste ook eens een keertje mee!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 01:21

[NM] > [BB]