Reu of teef

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Reu of teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:38

nou als ik hier kijk,heb ik 2 super aanhankelijke lieve teven,1 afstandelijke,en reuen zijn alle 3 lief,zie niet echt een heel groot verschil tussen reu of teef,terwijl hier toch wel wat hondjes de reveu zijn gepasseerd...

ik vind vaak reuen mooier als teven,veel breder,mooiere koppen enz...daar hou ik juist van..ook bij paarden,heb liever mannen als vrouwen :D

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:09

Ik kies voor een teef omdat reutjes (van nature) overal tegenaan plassen. Mijn teefje gaat netjes door haar hurkjes in het gras.
Daarbij vind ik een teefje ook frisser voor wat betreft het geslacht (als ze bij je op schoot ligt etc). En ik heb meer met teefjes.

Maar vooral punt 1 is voor mij het belangrijkste. Vroeger bij mijn ouders altijd honden gehad. Maar ik ga voor de teef.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:17

Mij maakt het niet zoveel uit een teefje of een reu, ik vind ze allebei leuk en lief, wel hebben we het vaakst reu gehad, gewoon toeval.

Wel is het zo dat als een teef loops is dat het erg lastig is, overal bloedvlekken op de vloer en meubilair, constant hier en daar poetsen en of een sopje maken en schoonmaken, maar eenmaal gesteriliseert is het ook over.

Wel is het zo dat een reu knuffeliger is als teven en ook teven is feller vooral teven onder elkaar, dan willen ze wel met elkaar vechten, wij hadden 2 teven tegelijkertijd gehad, jeetje zeg wat een gedoe, constant beiden apart doen in huis maar eenmaal buiten is er niets aan de hand, gewoon tegelijkertijd uitlaten en of mee op vakantie nemen, maar in huis verdragen ze elkaar niet in de huiskamer, dan willen ze vechten.

En 2 reuen tegelijkertijd hebben we nooit gehad wel 1 reu en of reu en een teef, ging altijd perfect.

Alleen ik vind het wel vies als een reu wat aan druppels heeft aan de schacht, dat vieze goedje, bah, dat is een nadeel vind ik.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:56

Hou er rekening mee dat teven bij elkaar ontzettend fout kan gaan. Als ze eenmaal beginnen met vechten gaat dat ook niet meer over.

Reu en teef is een veel makkelijkere combinatie.

Als je al twee teven hebt, en dat goed gaat, zou ik er of geen hond bij zetten, of een reu. Maar zeker geen derde teef. Dat is de goden verzoeken.

En het kan in het begin vast klikken, maar de kans is heel groot dat het later alsnog fout gaat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:57

Limoen schreef:
Maar hoe zit het dan met markeren enz met reuen?

We hebben nu 2 teefjes, en in eerste instantie zeg ik gewoon weer een teefje. We hebben nog nooit een reutje gehad.

Als je teven hebt zou ik nou niet het probleem van een reu op zoeken.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:00

Ik heb een reu hoewel het niet veel uitmaakt zolang het karakter maar goed zit (hoewel ik stiekem wel van grote honden hou en een reu in het algemeen groter is dan een teef)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:03

een reu, omdat ik de meer uitstraling vind hebben dan een teef (meestal dan zo he!)

en een ruin of hengst, simpel weg omdat ik met de meeste merries niet door 1 deur kan, maar daar is in het echte leven ook zo, mijn vriendengroep is 80 procent kerel en dan hangt er nog wat aanhang bij.

nu ik erover na denk zijn al mijn huisdieren eigenlijk (ex) mannen. Alleen mijn parkiet niet, en daar heb ik ook geen band mee, die heeft een band met mijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:32

Ik heb altijd reuen gehad, vind ze mooier en liever. Ik hou van wat bredere koppen, en de uitstraling van een reu vind ik gewoon gaaf. En het zijn grote knuffels.
En ja, er bungelt iets onder, sja, 't zijn kerels, die hebben dat. Markeren vind ik geen geweldig probleem, maar niet tegen elk ding wat rechtop staat..... maar goed, da's een kwestie van opvoeden, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:34

Sancha schreef:
Hou er rekening mee dat teven bij elkaar ontzettend fout kan gaan. Als ze eenmaal beginnen met vechten gaat dat ook niet meer over.

Reu en teef is een veel makkelijkere combinatie.

Als je al twee teven hebt, en dat goed gaat, zou ik er of geen hond bij zetten, of een reu. Maar zeker geen derde teef. Dat is de goden verzoeken.

En het kan in het begin vast klikken, maar de kans is heel groot dat het later alsnog fout gaat.

Reu en reu is ook makkelijk :)

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:36

Wij hebben 2 teven en de 3de is in de maak. (teef pas gedekt)
Wij hebben bewust gekozen voor een teef omdat we zelf een kind hebben en wij van mening zijn dat mannetjes hond toch wel eens gaan rijden
En ook omdat we graag over het buikje kroelen van onze honden en dan niet graag tegen die pierewiet aan komen.
Maar om karakter hebben we het niet gedaan, je voet ze tenslotte toch zelf op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:39

?

Hoezo zou een reu gaan rijden? Je voedt hem toch zelf op?

Teven kunnen net zo goed gaan rijden, vooral die pittige teven, die kunnen nog knap lastig zijn :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:40

Chiqa schreef:
Ik heb voor een teef gekozen omdat ik dat apparaat wat eronder hangt niet echt hygienisch vind en ziet er ook niet bepaald fraai uit.
Dat was voor mij van belang dat ik een teef heb gekozen.

Heb je dat met mannen ook? _O-
Ik vind het grappig hoe je het omschrijft! :D

Ik heb 2 reuen en wat ik een nadeel aan een reu vindt is dat ze wel eens druppelen maargoed, die loopsheid zal dan ook niet aan mijn besteed zijn, dat is ook een vieze zooi! :r

Ik vind een reu altijd wel stoerder ogen dan een teef en ik vind een reu vaak mooier.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:42

Yamcha schreef:
?

Hoezo zou een reu gaan rijden? Je voedt hem toch zelf op?

Teven kunnen net zo goed gaan rijden, vooral die pittige teven, die kunnen nog knap lastig zijn :D

Jah zo'n idee hebben wij gewoon over reutjes
En het ging hier toch over wat je mening er over is
Ik heb zelf 2 teven en 1 die heel erg pittig en dominant is maar rijden doen ze niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:44

Mening is wat anders als feit :)

Wat rijden betreft tegenover kinderen, maakt het geen drol uit of je een reu of een teef hebt, Hangt meer van het karakter van de hond zelf af, en nog meer van jouw opvoeding.
Maar geeft niet, heb je weer wat bijgeleerd, en kun je je ideeën bijstellen.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:47

Yamcha schreef:
Mening is wat anders als feit :)

Wat rijden betreft tegenover kinderen, maakt het geen drol uit of je een reu of een teef hebt, Hangt meer van het karakter van de hond zelf af, en nog meer van jouw opvoeding.
Maar geeft niet, heb je weer wat bijgeleerd, en kun je je ideeën bijstellen.

Nou het is niet het enigste waarom wij geen reutje willen hoor
En bijgeleerd hahah nee ik hoef daar niks meer over bij te leren.
Qua honden heb ik genoeg ervaring en toch blijven wij zeker bij teven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:54

Als je zulke dingen beweert, weet je toch nog neit alles denk ik ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:57

Wij hebben 3 teven en 1 reu (kleine honden). De teven zijn wel eens chagerijnig en zijn niet altijd hetzelfde door hormoonschommelingen.
De reu (en anderen uit mijn ervaring) zijn vrijwel altijd hetzelfde qua gedrag, en wat speelser en op een wat andere manier toch iets leuker. Maar ook zijn ze moeilijker, je moet goed consequent zijn. Ervaring met hondenopvoeden is eigenlijk zeker belangrijk bij een reu (je wilt geen hond die tegen je op staat te hopsen, of je vierkant uitlacht wanneer je iets vraagt).
Verder zit er niet zo veel verschil tussen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:22

onze reu rijd gelukkig niet tegen mensen op, maar.......hij pakt z'n knuffel _O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:12

reuen vechten om iets teven om niets. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:57

Klopt :D

Ik vind reuen vaak veel vergevingsgezinder, teven kunnen om hetzelfde blijven knokken en hakketakken, doen reuen nooit. Die leggen het bij en dan is 't klaar, dat kan ik altijd erg waarderen :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:58

Mannen hebben bij mij het de voorkeur. (geld voor alle diersoorten :D)
Vrouwen vind ik wispelturig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:01

Bij mij ook.

Ik ben de enige vrouw hier in huis, en 't bevalt me prima, ik hou het zo :D

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:06

Alllebei heeft wel wat, maar een reu kan dominater zijn dan een teef (is wel ras afhankelijk) Maar mijn voorkeur gaat naar een teef, omdat deze trouwer zijn, en bij je in de buurt blijven. Reuen willen graag op ontdekking en lopen bij je weg.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:11

hetty007 schreef:
Alllebei heeft wel wat, maar een reu kan dominater zijn dan een teef (is wel ras afhankelijk) Maar mijn voorkeur gaat naar een teef, omdat deze trouwer zijn, en bij je in de buurt blijven. Reuen willen graag op ontdekking en lopen bij je weg.

Mijn reu is trouwer dan elke teef die ken zelfs als er een loopse teef voorbij komt kiest die nog steeds voor mij en de meeste teven lopen achter hem en de bazen lopen achter hun teven (altijd zo grappig) en nee hij is niet geholpen. Hij is gewoon het perfecte toonbeeld van trouw <3 (niet dat ik zeg dat alle reuen zo trouw zijn geef gewoon een voorbeeld over een reu dat wel trouw is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:14

:))

Ken meer teven die bitchy zijn als reuen hoor.

En dat hele dominantieverhaal geloof ik écht niet in. Mijn reuen blijven heerlijk bij me in de buurt altijd, lopen nooit weg. Heb een teef gehad, die ging om de haverklap aan de wandel.

Zo zie je maar: 't kan verkeren :D
Maar wat jij opnoemt, is niet reu of teef-specifiek. Dat verschilt per hond. Een Beagle of een Labrador of een Basset zijn echt notoire weglopers. Ontzettend lief, maar luisteren en komen, ho maar. En de heren zijn net zo erg als de dames :D
En je kunt ze wel leren om netjes bij je te blijven, zeker wel, maar dat kost héél wat meer energie als bij bijvoorbeeld een Schotse Collie.
Maar een loopse teef op haar toppunt, moet je gewoon ontzettend in de gaten houden, want die gaan op zoek naar leuke mannen. En ik kan mijn reu niet op het erf houden als er 10 meter verder een donders knappe dame (die ook nog gewillig is) loopt (kan hem wel terugroepen, da's wel vet). Dat zijn gewoon dingen waar je rekening mee moet houden, denk ik. Of castreren, natuurlijk, dat helpt voor zulke dingen wel. Alhoewel het bij mijn teef niet hielp :+