Poes te dik om zich te wassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Re: Poes te dik om zich te wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:13

er is ook speciaal voer voor gesteriliseerde katten...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:14

goed die plek bij de staart blijven kammen zodat de vacht niet kan vervilten! ik zou toch ook echt eens bij de dierenarts vragen om RD voer, dit zorgt voor een gevuld gevoel waardoor er minder honger is.... komt de kat buiten? wil ze nog spelen? je kan proberen om haar wat meer beweging te geven waardoor ze misschien wat afvalt.... succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:29

Ik snap niet waarom je je kat zo dik heb laten worden, je weet och ook wel dat dit erg slecht is voor de gezondheid? (Denk aan suikerziekte en leververvetting) Stel jou kat wordt een keer ziek en kan slecht eten, dan is de kans dat ze dr tussen uitpiept erg groot.
Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een oplossing en niet een lapmiddel zodat ze zich beter kan wassen....Dat is het probleem verschuiven.
Begrijp me niet verkeerd, t is niet kwaad bedoeld maar vind het zo zonde.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:32

Chiqa, ik snap jouw hele reactie niet... heb je de rest wel gelezen?
Toen ze zo dik werd ben ik meteen met dieetvoer begonnen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:35

Ik heb het juist heel goed gelezen alleen heb ik het idee dat je dr niet veel aan kan of wil doen, omdat je andere kat dun is.
Ze is toch niet van de een op de andere dag zo dik geworden?
Dan heb je toch de tijd om in te grijpen?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 21:40

Ik heb haar maanden op dieetvoer gezet.
Hielp helemaal niks. En omdat ik ze nu nog steeds niet veel te eten geef vroeg ik me af wat andere mensen daar aan doen.

Van de zomer gaan ze lekker naar buiten dus ik hoop dat dit zal helpen.

Op straat zie ik zoveel katten die veel te dik zijn, dus het komt best vaak voor.

Andere kat is niet dun maar normaal. (zei ik alleen even om het verschil duidelijk weer te geven :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:45

Chiqa, jeetje rustig maar hoor.
Ze heeft al van alles geprobeerd en vaak vallen je dingen pas op als het te laat is ;)

Ik zou denk ik proberen om ze de volgende morgen ook nog een klein beetje te geven en wat te geven als je weer thuis komt van je werk en als je naar bed gaat :j
Weet niet of het helpt, maar zo voorkom je dat ze alles in één keer opeet en misschien later ook nog het bakje van de dunnere kat :j

Die van mij krijgt ook niet zo veel en daar staat onbeperkt voer omdat zij ook eet tot dat ze vol is en daarna weer gaat :j Oh nou ja eigenlijk eet ze een paar hapjes ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:47

Probeer de katten eens over te zetten naar KVV (kant en klaar vers vlees) zoals Smuldier, Rodi, etc.
Dat koop je in de diepvries.

Vaak is dat prettig voor de spijsvertering, en hoeven ze minder te eten, en ook minder te poepen, etc.
Is veel gezonder voor je dier. En omdat ze het direct op eten (ze vinden het heerlijk!, kun je beter controleren en reguleren hoeveel ze allebei binnen krijgen.

Zo kan je slanke kat mooi slank blijven, en je dikke kat afvallen. :)

Ga ook meerdere keren per dag met de dikke kat fitnessen.
Katten fitness: met balletjes spelen, achter een veertje aan springen, achter een laser pen aan laten rennen, etc.
Zorg dus voor voldoende beweging binnenshuis, als de kat niet naar buiten kan.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:52

ik zou mijn tante bellen , die kan zichzelf ook niet meer wassen , door overtollig vet

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:53

__SavannaH__ schreef:
ik zou mijn tante bellen , die kan zichzelf ook niet meer wassen , door overtollig vet

JA hier heeft de TS echt wat aan :roll: :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:08

Sakkia jou bijdrage heeft TS ook niet veel aan als ik dit zo lees ;)

probeer alleen maar positief kritiek te geven en vind zoiets best zorgwekkend, dikke dieren.

Ik ken dr maar ééntje, en dat is een ex zwerver hier op de buurt die het iets te goed heeft en dr bijna aan onder door is gegaan na een infectie, heeft nu suiker.

Ik hoop voor je dat je katje opknapt nadat het weer lekker buiten kan ravotten en dr wat kilo's afgaan!
En goed van je dat je tijdig in heb gegrepen, dit was mij even niet geheel duidelijk.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:10

__SavannaH__ schreef:

Geef d'r nummer maar, dan kunnen ze elkaar misschien wassen...

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:11

Hypofocus: Waar haal je dat dan? Kant en klaar vers?
Heb weleens meer iets vers gehaald bij de slager speciaal ook voor huisdieren. Maar dat aten ze niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:19

Denz je kan zoiets wel halen bij de plaatselijke dierenwinkel, die hebben een meestal wel wat in een vriezertje staan.
Verwacht alleen geen wonderen, begin desnoods met klein rolletje.
Maar de kans dat ze gaan prieken en straks hun eigen eten niet meer lusten zou ik wel in mn achterhoofd houden, katten zijn wat dat aan gaat heel moeilijk.
En of ze dr nu enorm van gaan afvallen....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:21

Lotgering verkoopt vers vlees, geweldige kwaliteit, naar mijn menig beter dan die vermalen en geperste plakjes. Die kan ie trouwens bij de dierspeciaalzaak krijgen.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:30

Ik heb ook z'on gezellige dikkerd van 8.0 kg....ze komt van de 9.4 kg. Ze krijgt nu alleen nog de Light van Royal Canin. Had ook van alles geprobeerd maar ze werd maar niet dunner. Volgens de dierenarts is ze verder gezond. (Ik heb vijf katten in huis dus 't was niet makkelijk om haar apart te voeren, de badkamer is nu haar domein.)

Tja en bewegen...vier jaar geleden woonde ik in een rijtjeshuis met kattenluik en kwam ze ook dagelijks buiten (viel toen ook niet af omdat ze bij de buren alles jatte wat los en vast zat...tot biefstukken an toe :~ Dik maar zo snel als het licht!!!)

Nu woont ze nota bene al vier jaar op een boerderij midden in de polder maar is het buiten veels te eng!!!!! Last van ruimtevrees????

Ik wil je heel veel succes en geduld wensen om je beessie af te laten vallen, het is moeilijk maar niet helemaal onmogelijk.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:32

Enne...Beetle gaat gewoon 1x per maand in bad hoor!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 22:36

Nou heb d'r even gewogen..... 7 kilo.

De dunste weegt zo'n 3 kilo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:35

Hier geen tips, heb er ook een te dikke kat bij zitten (die al apart te eten krijgt van de anderen), maar afvallen ho maar.
Wat je zou kunnen proberen is een light voer of vlees mengen met gepureerde sperziebonen (niet uit blik, die zijn geconserveerd, zitten veel suikers en zouten in, met alle gevolgen van dien). Vers zou je kunnen proberen, maar geloof niet dat dat het 'dik zijn' oplost, buiten dat; sommige katten eten het niet (hier krijgen ze met regelmaat kippennekjes/eendagskuikens/runderhart/Carnibest/etc.), maar 3 van de 8 lusten het echt niet.
Het nadeel van dikke katten is dat ze vaak ook nog eens extreem lui zijn, dus het is vaak moeilijk om ze uit te dagen tot spelen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:25

Een kat laten afvallen is heeeel moeilijk hoor. Mijn kat woog ook rond de 7 á 8 kilo en na veel pijn en moeite heb ik er zo'n 2 kilo afgekregen. Wat zegt de dierenarts? 'Minder eten geven'.
Je moet echt eens die kuipjes voer kopen van de da. Ik durf niet meer te zeggen van welk merk dat is, maar ik deed met 1 kuipje 2 dagen. Het geeft de kat een 'vol' gevoel en heeft dus ook minder daarvan nodig. Maar ik begrijp dat je ze alleen brokjes geeft hé?
Misschien 1x daags een beetje brokjes en dan 1x daags een beetje van dat vlees.
Maar van sterilisatie worden de meeste katten wel dikker hoor. Dat zit er gewoon in. En katten binnen zijn aardig lui ( weet het uit ervaring) en liggen liever heel de dag te pitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:47

?

hele dikke katten even het bloed laten nakijken of ze ook last van de schildklier hebben of suikerziekte.
komt namelijk best vaak voor

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:57

Waarom heb je ze op dieetvoer staan, maar voer je dat wel onbeperkt (als ik het goed begrijp)?
Waarom niet twee keer per dag een kleine portie voeren?

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:55

Ik heb(uhm had) hier ook zo een dikkertje een man met flinke hang buik.Op aanraden van de DA ook toen op dieët voer gezegt.Was leuk voor de eerste halve kilo maar daarna niet meer.Heb vanalles geprobeerd en lukte weinig.Spelen doet hij niet.Hij is zelfs bang van zo'n speelding aan een stokje.
Ik zat op een gegeven moment erg krap bij kas(alleen staand met kind) en moest voer halen bij de lidl voor de katten.Wonder boven wonder viel meneer langzaam af en behield de andere kant zijn gewicht netjes.Paar maanden later zijn ze verhuisd naar een benedenhuis met tuin.Dit heeft echt zijn voordeel gedaan inclusief het lidl voer.Denk dat hij in een half jaar rond de 2,5 kilo kwijt is al heeft hij nog wel zijn opslap(hangbuik) maar die is losjes nu ipv vet.

HIj springt weer van de vloer op de tuintafel(kon hij voorheen niet) schrooierd lekker rond en belangrijkste is dat hij zich weer schoon kan maken.

Hoe hij zo dik is geworden weet ik niet.Kon de DA me ook niet vertellen want tot dik een jaar is hij slank geweest en ineens kwam hij veel aan(was toen nog niet geholpen).Er hoeft geen reden te zijn waarom een kat ineens dikker wordt(bij de mijne zijn meeste in die bloedlijn zwaar).Je kan er alleen een reden van maken om hem/haar af te laten vallen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:35

ellepel schreef:
?

hele dikke katten even het bloed laten nakijken of ze ook last van de schildklier hebben of suikerziekte.
komt namelijk best vaak voor

De kans op een te langzame werking van de schildklier bij een kat is nihil (je kunt het idd laten testen), een te snel werkende schildklier komt wel regelmatig voor (magere kat).
Suikerziekte gaat inderdaad beide kanten op (dik/dun).