hond ineens niet meer zindelijk; ontlasting in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:32

Wilawander schreef:
Zou natuurlijk ook stress kunnen zijn, wat verklaard dat hij dan breieige ontlasting heeft. Dus dat er s'nachts iets is wat hem onzeker maakt.

kan geen stress zijn ; er is sinds we hem hebben niks veranderd of iets anders en er zijn ook tijden bij dat hij net doet in huis

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:34

Chiqa schreef:
Hoi Tamaramt, ik vind drie keer per dag ontlasting ook erg veel, mijn bull heeft net aan één maal daags een drolletje.
Maar ik begrijp wel dat dit per hond kan verschillen, verschild ook per mens.
Ik zou hem als ik jou was laten onderzoeken door de DA (Of een potje ontlasting wegbrengen)
want zelf denk ik ook dat hij niet lekker in zijn buikje is als ik het zo lees, arme dier en arme jij.
Ik ben dit ook wel eens tegen gekomen bij thuiskomst, maar dan was ze wel ziekig.

hoi chica,

1 x per dag vind ik erg weinig voor een hond
ik heb meerdere honden gehad en dit is mijn 3e eigen hond die ik zelf opvoed enz en al mijn honden hadden toch wel 3 x per dag ontlasting
maar kan idd verschillen per hond; er zijn ook honden die 5 x keer per dag kleine beetjes ontlasting hebben en er zijn honden net zoals die van jou die 1 x per dag ontlasting hebben; alhoewel ik dat wel erg weinig vind; zeker voor zo n grote hond

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:36

ik kwam er vandaag ook achter door de tips hier in dit topic dat het ruim 6 maanden geleden is dat wij rocky voor het laatst ontwormd hebben :o
misschien dat het daar aan ligt aangezien rocky altijd erg vatbaar en kwetsbaar is en gevoelig dus ik heb hem vanmiddag ontwormd en wacht het even een paar dagen af.
als het van de week nogmaals gebeurt dat hij ontlasting in huis heeft dan ga ik even langs de da voor advies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:42

Och ontwormen doe ik ook zelden.....Heb wel eens begrepen dat dit water naar de wijn dragen is, ze worden zo herbemset. Ik kijk wel altidj of dr niets vreemds te zien is aan Donna dr poep, maar dat is zelden zo.

Tamaramt, Donna heeft op brokken 2 keer ontlasting en sinds ze op vers zit nog maar één maal daags, dat is idd wel heel erg wennen soms snap ik ook niet waar ze het laat, gaat toch een dikke kilo aan vlees in.
Ze kreeg als pup Royal Canin, maar daar ben ik toen mee gestopt omdat ze wel 4 keer op een dag poepte!!!! Ik vond dat teveel en ben wat gaan experimenteren en dit was het beste (Vers) Donna zit alle dagen een halve dag alleen omdat ik dan werk en vond het idee dat ze zo nodig moest niet echt fijn voor haar.
Maar dat is een keus die ik persoonlijk in overweging heb genomen en met succes.
Maar in het geval van Rocky zou ik eerst medische zaken uitsluiten als dit zo plots ontstaan is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:47

heb mijn vorige hond(milo) in de 13 jaar dat ik hem had ook maar 1 of 2 keer ontwormd; maar die was zo sterk en nooit ziek en nergens gevoelig voor en rocky dus wel.
dus vandaar dat ik het ontwormen heb geprobeerd en dan wacht ik het een paar dagen af; indien het dan weer eens gebeurt ga ik naar de da

heb wel eens vaker gehoord idd van vers voeren dat ze dan minder ontlasting hebben maar ik ben zelf geen voorstander van vers maar ik ben meer voorstander van goed kwalitatieve brokken
ach; zo heeft ieder zijn ding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:49

Uiteraard ik zal de laatste zijn die mensen niet in hun waarde zouden laten over die keus dat weet je :D

Ben benieuwd of het na die wormen kuur beter gaat, vergeet niet dat als hij wormen heeft nog wel eens diarree kan krijgen na die pil, maar dat weet je zelf denk ik ook wel :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 19:52

jep, ik weet het
en als rocky nou echt heel vaak en ernstige diarree had gehad was ik natuurlijk allang bij de da geweest
ik weet niet of je het verhaal van mijn vorige hond kent(duitse herder x rottweiler) maar haar heb ik verloren door langdurige diarree
rocky heeft gewoon af en toen een zachtere ontlasting en doet dit dan in huis ; de overige tijd is de ontlasting gewoon goed

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:15

tamaramt schreef:
hij loopt met wandelen 1 x per dag smiddags tijdens de grote wandeling los maar blijft in de buurt zodat we in de gaten kunnen houden of hij niks eet en dat doet hij ook bijna nooit

En doet hij dan wel zijn ontlasting tijdens de wandeling of ook daarna pas in de tuin?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:26

we hebben geen tuin :o
met wandelen doet hij altijd zijn ontlasting
s avonds tijdens de laatste uitlaatronde dus ook en dan dus ooit paar uur later weer binnen in de woonkamer

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:28

Och sorry, ik zit gewoon 2 topics door elkaar te halen :o?