Konijn verlamd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:45

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:45

TS is sinds ze dit topic gestart is zeker twee keer in haar profiel geweest. Ze zal waarschijnlijk dus ook al wel al deze reacties gezien hebben. Denk niet dat er nog een reactie op zal volgen van haar kant...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:46

Focussed schreef:
De TS is vandaag nog wel online geweest...

Je was me net voor|!

Anoniem

Mijn eerste reactie: naar de DA!

En dat was nog voordat ik las dat hij al een maand zo in zijn hokje zit.
Arm beest, ik hoop echt dat het een foutje was, want anders heb ik heel veel zin om jou een maand met een scheef hoofd rond te laten lopen.

Liannevh

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:48

Arm beestje.... :(:)

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:52

Ik vind toch ook dat je wel heel lang gewacht hebt met het gaan naar de dierenarts. Het stoort me wel wat.. ;( Het is toch maar een kleine inspanning om even langs te gaan bij de dierenarts?

Ik ga jaarlijks op controle met ons konijntje om er 100% zeker van te zijn dat ze helemaal in orde is. Dieren kunnen namelijk niet vertellen waarvan ze last hebben he.

Mijn vriend en ik wonen reeds 2 jaar samen en hebben samen ons konijntje. Ze wordt behandeld als een prinses en is onze verantwoordelijkheid. (Wat niet meer dan normaal is!!) Ze rekent er ongetwijfeld op dat we haar liefde geven en verzorgen zoals het hoort.. Spijtig dat jou konijntje zo lang moet afzien voordat er actie ondernomen word. Ik hoop voor je konijntje dat hij/zij nog volledig kan genezen en jij leert uit je GROTE fout!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:56

Ik denk dat ze een tia heeft gehad of een hersen infarct :j

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:58

Ook ik ga mee met de mening van voorgaande bokkers, maar denk dat het zo wel duidelijk is.
Snap dat ze niet meer reageert in dit topic.

@ TS: ga aub met spoed naar de DA, al lijkt het mij beter dit beestje dan ook direct een laatste spuitje te geven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:58

shilady schreef:
Ik denk dat ze een tia heeft gehad of een hersen infarct :j

Maar bij een tia is de kans heel groot dat binnen 48 uur alle klachten weer wegtrekken. Tenminste dat is zo bij honden (onze hond heeft ook een tia gehad. Liep ook scheef, viel naar een kant. Na 1,5 dag was ze weer normaal).

Ik denk een verwaarloosde middenoor ontsteking (komt vrij veel voor bij konijnen). En anders een kleine kans op een herseninfarct.

Mariposa11

Re: Konijn verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:00

tja wat moet ik hier op zeggen... echt heel erg dat jullie niet eerder naar de dierenarts gegaan zijn. hoop dat jullie dat heel snel gaan doen als het beestje nog leeft!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:00

Ja soiets denk ik ook focussed maarja is moeilijk te zien he vanachter ons computer

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:03

ik denk dat het iets van hersenvliesontsteking is.
Heel goed te behandelen maar niet als je een dier een maand laat aanklooien.
Ik snap het niet als je niet voor je dier kan zorgen neem het dan niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:04

TS: het konijntje is nu hopelijk wel naar een DA geweest en behandeld of ingeslapen?

Ik vind dat mensen wel erg grof reageren hier maar kan het ook wel begrijpen. Ik vind dit zelf ook echt verwaarlozing, grenzend aan mishandeling zelfs. Het arme dier heeft al een maand enorme problemen! Het ergste is nog dat dit waarschijnlijk in een vroeg stadium prima te behandelen was. Een scheve kop kan op meerdere dingen duiden, de middenoorontsteking die al genoemd is, een hersenvliesontsteking maar wat heel veel bij konijnen voorkomt is een 'simpele' infectie met E.cuniculi. (en uiteraard zijn er nog wel een aantal andere oorzaken) Daarbij krijg je het typische rolgedrag wat je omschrijft. Als het dier dit gedrag al een maand vertoont vrees ik dat er niks meer te doen is behalve uit zn lijden te verlossen.
Hopelijk is dit een wijze les voor jou en je moeder en gaan jullie voortaan WEL op tijd naar een DA als een dier ziek is. Ook met een konijn (die je btw gelukkiger maakt door met soortgenootjes te huisvesten en niet alleen), ook al kost een konijn in aanschaf bijna niks! Het is en blijft een levend dier waar je voor hoort te zorgen.

Eigenlijk ben ik wel erg nieuwsgierig wat de beweegreden van TS is om zolang te wachten met zulke symptomen? Waarom niet direct naar de DA?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:06

Deze aandoening heet Cuniculi (en dan nog wat). Het komt door een bacterie in de hersenen.
Konijnen kunnen hier wel van genezen maar dat duurt best lang, en ze houden vaak een scheef koppie.

De dierenarts zal er waarschijnlijk antibiotica en pijstiller voor meegeven. Kan je konijn nog wel zelfstandig eten? Ander zal je hem ook moeten voeren met een spuitje, oplosbaar voer kan je ook bij de dierenarts krijgen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:07

Dat je het een dag aan kijk hoog uit 2 dagen ok (vind ik nog te lang want een beestje is niet voor niks verlamd!)

We kunnen natuurlijk wel allemaal boos op de TS worden maar die moeder is net zo fout bezig!! Sorry maar zulke mensen zouden geen dieren mogen houden..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:11

Nou zeer verrassend sluit ik me bij de rest aan.
Als je konijn zo doet dan kijk je het hooguit een paar dagen aan maar dan ga je toch zeker langs de dierenarts met zulke verschijnselen. Als je hond alleen nog maar met zijn kop scheef in een foetushouding kan liggen en bijt als je aan hem wilt komen, dan had je allang bij de dierenarts geweest toch? Of ook pas een maand later?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:13

En je had niet eens zoiets van: Goh, hij ziet er wel heel slecht uit laat ik maar eens naar de dierenarts gaan? := :n

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:47

tja het wordt wel een beetje eentonig maar waarom ben je niet eerder naar de DA gegaan? en wat vond je zus ervan dan van aan de telefoon? die was het er wel mee eens dat er NOG wel een dag aangekeken kon worden en dan maar een spuitje?

Als je zelf met een scheef hoofd rondloopt en verlamd bent ga je toch ook naar de EHBO neem ik aan.. waarom laat je zo'n beestje nou 4 weken zo liggen? :n

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:53

Sorry, maar na een maand nog niet naar de da! Ik heb ook 2 konijntjes, eerst ontdekte ik een tumor bij 1 van mijn konnijn's oog. Die zelfde dag zijn we meteen naar de dierenarts gegaan om haar te laten opereren, is ze helemaal goed van hersteld. Maar vorige week werd ze heel dun, kreeg moeite met ademhalen (volgens mij stikte ze bijna) en was enorm zwak. Ze was echt mijn konijntje en ik wou haar niet laten gaan, maar ik wist ook dat het zo niet kon. Dus ben ik de dag daarna naar de dierenarts gegaan om haar in te laten slapen. Dat was heel moeilijk maar wel het beste & eerlijkste.

Ik vind dat je dat je konijn echt niet aankunt doen om hem al een maand te laten leiden. Ik zou dan echt niet fijn leven, telkens denkend aan het konijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:54

Fijn dat de TS hier ook nog reageerd! :j

Ik ben het (hoe verassend) met iedereen eens. Een maand? :wow:
Wat zal dat arme beestje geleden hebben.. Hopenlijk ben je er al mee naar de DA geweest..

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:55

Laika schreef:
Men wilt graag huisdieren maar het mag vooral niet teveel kosten. Weet je wat een dierenarts kost? Beter is het even af te wachten, misschien gaat het dier dan vanzelf wel dood. :r
Inslapen kost tenslotte ook weer geld. :(

Het wordt werkelijk tijd dat er wetten voor gemaakt worden, zodat je dit soort mensen kan aangeven voor verwaarlozing/mishandeling van hun dieren.

Sorry, maar ik kan hier echt zo ontzettend boos en verdrietig van worden. ;(

Nog erger zelfs: inslapen kost helemaal geen geld (iig bij ons niet), dus daarvoor zou ze het niet hoeven laten ..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:56

Mag toch hopen dat dit een zeer misplaatste en te vroege 1 april grap is.
Kan me niet voorstellen dat dit waar is, dat er mensen bestaan die een dier zolang laten lijden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:57

RoseK schreef:
Deze aandoening heet Cuniculi (en dan nog wat). Het komt door een bacterie in de hersenen.
Konijnen kunnen hier wel van genezen maar dat duurt best lang, en ze houden vaak een scheef koppie.

De dierenarts zal er waarschijnlijk antibiotica en pijstiller voor meegeven. Kan je konijn nog wel zelfstandig eten? Ander zal je hem ook moeten voeren met een spuitje, oplosbaar voer kan je ook bij de dierenarts krijgen.

Als een konijn al een maand dit gedrag vertoond ben ik bang dat ie er echt niet meer bovenop komt :n

TS, jij mag je echt heel heel hard gaan schamen en een schuldgevoel hebben!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:58

MerelxG_R schreef:
Laika schreef:
Men wilt graag huisdieren maar het mag vooral niet teveel kosten. Weet je wat een dierenarts kost? Beter is het even af te wachten, misschien gaat het dier dan vanzelf wel dood. :r
Inslapen kost tenslotte ook weer geld. :(

Het wordt werkelijk tijd dat er wetten voor gemaakt worden, zodat je dit soort mensen kan aangeven voor verwaarlozing/mishandeling van hun dieren.

Sorry, maar ik kan hier echt zo ontzettend boos en verdrietig van worden. ;(

Nog erger zelfs: inslapen kost helemaal geen geld (iig bij ons niet), dus daarvoor zou ze het niet hoeven laten ..

Ja maar kun je na inslapen nog : http://www.iensrecepten.nl/recept/vlees ... -roquefort van maken? :(