Schildpadkleur bij kitten, kater of poesje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:20

En met hele rode bedoel je dat ze helemaal rood zijn? We hadden ook een totaal rode in een nest op stal, was al Boris gedoopt, maar bleek toch een Doris te zijn ;-) Maar we dwalen af :D

Ik stem voor een kiekje van mevrouw of mijnheer haar/zijn achterkantje :+
TS: katerkoppetje? Hmm zal nog even goed kijken! Ik vind "het" zulke verfijnde oogjes en neusje hebben, dus hoop met je mee op een meissie <3
Laatst bijgewerkt door fargo op 01-04-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:21

hmmm hou je wel je hond in de gaten het broertje van mijn babypoes (zie mijn onderschrift) is sinds kort dood hij woonde daar al 6 weken en die mensen hadden 3 doggen in huis. Helaas lag ie vorige week dood in de gang (ondanks dat ie daar al tijdje woonde) iig was goed te zien dat de doggen lol hadden gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:27

Och wat verschrikkelijk Tita...wat zielig...Lijkt me vrezelijk om zoiets mee te moeten maken. ;(
Donna (De dog) zit als ik dr niet ben in een bench en is verschrikkelijk lief met katten, dit kitten is gelukkig doggen gewent ('het' leeft nu in een huis met zon 10 doggen)
Maar goed een gewaarschuwd mens telt voor twee, ik zit meer in over mijn twee senioren een poes en een kater.
Maar goed met de hond is dat ook goed gekomen.
Maar zal dr op letten!

tita

Re: Schildpadkleur bij kitten, kater of poesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:32

Reno zat bij 6 katten en 3 doggen hij moest dekkater worden alles ging daar goed maar s'avonds moet je zo'n kleintje beschermen

Nora mijn kit kon het niet vinden met Lotus maar ik had pech want kwam 21 feb terug van vak en katten zat in pension en Lot was net 3 uurtjes thuis en nam ik dat normel ineens mee

Ik heb enkel Pooky (witte) bij Nora gelaten hele dagen alleen samen op mijn slaapkamer. S'avonds mocht alles los.
En in het weekend ook ..na 3 weken was ik het zat en legde Nora bij Lotus in de mand...Lotus had toen een "geile" bui en even later ging ze Nora wassen sindsdien gaat het super

Alleen Garfield heeft nu moeite met haar maar hij valt niet zomaar aan dus nu zit alles los in het huis.
Mijn katten komen niet buiten..kijk uit dat jouw katten niet gaan weglopen dus alles even in huis opsluiten

iid je dog niet s'avonds alleen laten met poesje
het is wel een plaaatje zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:38

ik zal ze in de gaten houden, de poes waar ik het meest bang voor ben laat ik wel even tijdelijk binnen, de kater vind alles wel best.
Kitten is nog maar 8 weken (Weet het is te vroeg) dus verwacht niet al teveel problemen maar we zien het wel, laat ze gewoon lekker.
Donna is niet echt een hond die achetr katten aangaat ook niet op straat ze vind ze heel leuk zelfs, maar is dr wel bang voor (Nagels)

wat een naar verhaal ze Tita, heb je het kitten zelf gevonden?
En morgen maak ik meteen foto's!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:47

:D gevonden :D nee flink betaald (700 euries)

Alleen de witte is op straat gevonden met zo'n 6-8 weken incl 25 vlooien door schoonzus hij is doof en kon niet op haar stal blijven ik ging toen bijna in mijn huis wonen

de rooie en zwarte (schilpad) komen uit het asiel waren beide 3 maanden

Nora de kit momenteel kost paar honderd euro het is een raskat devon rex komt bij fokker vandaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:06

O nee haha dat bedoelde ik niet, nee ik vroeg mij af of jij dit kitten vond in de gang....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:48

nee van de fokker gehoord ik stuur foto's en vroeg hoe het ging met zusje en broertje van nora

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:23

wat een droppie zeg.... lekker bekkie heeft ze!

ik ga met de rest mee, tortie´s/schilpad/lapjes (de naam hangt af van de kleurverdeling maar genetisch zijn ze hetzelfde) zijn normaliter dametjes op de enkele uitzondering van de grapjes van moeder natuur na ;) zie de link van CM.

Ook rooien zijn dames hoor, maar % minder aanwezig omdat de combi mamma (rooie of tortie poes) en pappa (rode vent) moet kloppen en dat in de natuur niet zo vaak voorkomt en omdat het dan meestal dan toch torties worden ;) Die rooie uit mn ava is ook een dame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:10

Nog een paar uurtjes dan ga ik dr ophalen. Ben nu toch wel een beetje zenuwachtig met name voor mn oudere katten, ik denk dat ik het kitten het best eerst in de honden bench kan doen, met wat brokken en een kattenbak.
Daarna rustig de handenl bijelkaar introduceren, zit nu te wachten op mn spulletjes die ik heb besteld bij Zooplus, dr eigen kattenbak en een zak Acana.
Zie dat er hier trouwens wel een oude banner van ze staat tegenwoordig leveren ze namelijk al portovrij vanaf 19 euro ipv 29.
Iemand nog tips verder met het introduceren?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:20

Zorg dat je iets meeneemt als je haar haalt één of twee handdoeken oid en leg die direct even bij mams en andere kittens in de mand/nest of wrijf die over ze heen zodat de geur wordt overgenomen, neem die weer mee en leg die in het (reis)/slaapmandje waarin ze komt te liggen. Dan heeft ze mams en broertjes en zusjes bij zich. Kittens kunnen zich eigenlijk heel goed weren over het algemeen. Wij hadden 6 grote katten in huis toen onze laatste kwam, dat was een klein kitten. Ze blies een paar keer goed om zich heen en weg was de rest, wat een kattekopje (ook een schildpadje) én mentaal-gezonde katten zullen een kitten niet snel wat doen. Dus wij hebben haar in het mandje gezet met de handdoek/doek met de geur van nest en mams en toen was ze heel tevreden, dat was haar mandje en dat verweerde ze direct al. Verder namen onze 2 erg schuwe dames direct de rol van "verzorgmams" op zich als ze de kans kregen van de kleine :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:43

Mag ook hopen dat dit hier gebeurd Fargo, we zullen het zien.
Zal het kitten iig niet plompverloren in de kamer zetten maar eerst in de bench, dan de andere katten dr bij, dog niet vergeten, en dan voorzichtig ze bijelkaar laten.
Bedankt voor je tips, ik zal vragen of ik een dekentje mee kan nemen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:47

Goede fokkers hebben vaak zelf al een dekentje om mee te geven aan de kids, maar het werkt wel om iets vertrouwds mee te geven/nemen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:53

ik heb niks gekregen hoor enkel wat speelgoed.

Maar als je het echt goed wilt doen moet je de kit in een kamer houden waar ie wel los kan lopen..de ander katten mogen haar wel horen maar niet zien zo kan de geur in huis komen.
Je kunt dan even later je eigen katten inzepen met een handdoek en de kit mee aaien..vervolgens die handdoek daar een dag laten liggen en dan de ander katten er mee aaien

Na ong een week kan je de deur op een kier zetten met gaas ertussen of een hordeur om naar de reacties te kijken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:35

ik heb ze altijd gewoon los gelaten in de huiskamer en het is altijd goed gegaan. De grote katten lopen vaak met een grote boog om het kleintje heen die rustig de boel kan gaan verkennen.
Snachts wel altijd kleintje apart mee naar boven, zeker de eerste paar dagen en ook goed voor je eigen band met het kleintje :) maar ze mogen dan ook op bed slapen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:43

Echt waar, na een week pas? Dat is best lang. Tita ik kan me wel in jou manieren vinden over het algemeen. Beddankt voor het meedenken echt super. Ik wil gewoon niet dat er herrie komt tussen met name mn pers, dat kind heeft al een hartkwaal.
niet ernstig gelukkig, anders had ik het niet aangedurft.
Ik zal eens kijken hoe ik het het beste aan kan pakken, maar kom dr dus op terug dat ik dr (of hem) zo in de kamer loslaat.
Ik zal het rustig aan oppakken!!

Cissy, ook iemand die verstand heeft van katten! Fijn dat je reageerd :)
Op bed nemen zal niet gaan, mijn pers (Shelley) heeft daar haar domein. Ze is erg op haar privacy gesteld, komt niet echt bij me maar slapen doet ze al meer dan 10 jaar op mijn borst.
Denk dat ik dat mar niet moet verstoren :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:49

cissy schreef:
ik heb ze altijd gewoon los gelaten in de huiskamer en het is altijd goed gegaan. De grote katten lopen vaak met een grote boog om het kleintje heen die rustig de boel kan gaan verkennen.
Snachts wel altijd kleintje apart mee naar boven, zeker de eerste paar dagen en ook goed voor je eigen band met het kleintje :) maar ze mogen dan ook op bed slapen.....

:j heb ik ook altijd gedaan maar bij de laatst ging dat dus niet goed... ik stuur een link mee van mijn verhaal op kattenplaza

http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/v ... 25&t=90190

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:30

Chiqa, meestal zie je het snel genoeg als je inderdaad een bench of zo zou gebruiken hoeveel respect ze voor elkaar hebben. Een week vind ik best veel, maar dat ligt nog al aan hoe je andere katten zijn qua agressie.. En hoe dapper het kleintje zelf is natuurlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:43

Tita, jouw verhaal is eventjes anders begrijp ik, jij hebt dat kitten op de dag dat je eigen katten terug kwamen uit pension geprobeerd te introduceren, dat was niet zo handig... Hoe gaat het nu?

Chiqa, bij mij is mn bed ook het domein van de katten, maar als er een kleintje bij komt moeten de groten toch echt uit mn slaapkamer omdat die kleine dan even vóór gaat. Hoe lief ik ze ook vind en hoe beledigd de groten dan ook zijn!
Die groten vermaken zich beneden ook wel dat kleintje is voor het eerst zonder mamma en dus is alles eng.
Ik zet dan extra kattenbak en eten etc voor de kleine op mn slaapkamer en alle aandacht is voor de kleine.
ook als ik niet thuis ben gaat de kleine even apart.
Dat duurt dan meestal maar een paar dagen en dan mag alles weer rondrennen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:46

Is wel een beetje link hoe je dat doet Cissy al snap ik je opzet, want zo creëer je wel jaloezie. Bij ons is er veel aandacht voor de kleine, maar de groten krijgen ook aandacht en mogen er gewoon bij want anders is zo'n kleine veel meer en bedreiging voor hun plek en dat wil je juist niet impliceren (vind ik dan hoor). De aanwezige poezen worden uitgebreid aangehaald en mogen overal bij (zeker bij ons zelf - hun baasjes) en de kleine wordt beschermd waar nodig en die mag ook bij ons en aandacht krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:50

Ik ben hier ook bang voor Fargo, bovendien is Shelley een heel gevoelig katje. Die houd ik de komende dagen ook wel binnen. Is een wegkruipertje en kan je dan heel bestraffend aankijken als een soort van officier van justitie of je een zware misdaad heb ondergaan.
Haar naar beneden bonjouren heb ik één keer gedaan toen ze een acute aanval van buikgriep had, die nacht was een hel. (ook voor haar) Dus ben hier wat voorzichtig mee.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad als ik het kitten lekker even de tijd geef om boven wat rond te hobbelen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:53

nee hoor, ik heb goed opgevoedde poezels ;) en hoezo jaloezie?? dat valt reuze mee hoor.
Ze krijgen wel aandacht die groten maar mogen gewoon een nachtje niet op bed. deur gaat sochtends gewoon weer open en mogen ze weer hun gang gaan.
nooit last gehad van jaloezie en ik heb inmiddels al 6 kleintjes geintroduceerd en twee oppaskatten in huis gehad voor 7 maanden en toen ook nóg eens twee voor 2 weken, is altijd goed gegaan.
dus ik zal best iets goed doen.... :)
kleine schermutselingen hou je altijd.

ik heb ook een extra kamer boven die afgesloten kan worden met een gaasdeur ipv een hordeur (horgaas gaat kapot als ze er hun nagels in zetten en dan kunnen ze nog bijelkaar door de scheur die dan ontstaat) dus de intro van de oppaskatten ging via gaas.
Laatst bijgewerkt door cissy op 02-04-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:55

je zou ook het kitten beneden kunnen laten en je eigen poes mee naar boven, is maar net hoe je het indeelt. Als ze maar even uit elkaar zijn en rustig kunnen snuffelen.
Alleen bij mij is mijn hele huis wel wat veel voor een kleintje en je raakt ze sneller 'kwijt'dan op de slaapkamer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:07

chissy kijk maar in mijn onderschrift het mormel is zwart :D

ja maar dat was niet slim van mij maar Lotus is wel moeilijk ook als ik logee-katten kreeg.

Ik zal de kitten zeker niet alleen beneden laten, dat beestje is harstikke bang zij heeft nu alleen haar mens..en die laat haar dan ook alleen..dat moet je niet doen hoor.
Kitten mee naar de kamer en de andere eruit dat heb ik ook gedaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:33

dat zwarte mormel had ik wel gezien ja, moest er ook smakelijk om lachen hoe die rex in dat mandje lag met die witte, so cute :)
Ik heb best makkelijke katten, Mylah vindt het al gauw goed, is de mamma (lees: hoofd/baas) van de club. Isami wil nog wel eens mopperen maar is heel erg veranderd sinds ze geholpen is. Seleentje kruipt gewoon weg en laat iedereen met rust. Gwynny wil met alles en iedereen spelen dus die is wel duidelijk aanwezig :)

je moet gewoon kijken wat werkt en als het niet werkt moet je wat anders verzinnen, je kent zelf je katten het beste en probeer in te schatten wat de reacties zullen zijn. En dan nog... het blijven katten en ze kunnen heel anders reageren dan jij had bedacht :)