Slakkenprobleem in aquarium. Kogeltje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:33

Ik heb zelf een kogelvisje in mijn bak, en die laat de andere bewoners netjes met rust (tetra's, koperzalm, 2 garnalen, gourami's etc) Ik voer hem wel goed bij met artemia/krill. Ik heb hem nu een jaar of 3 en nog nooit problemen gehad. Wel eens geprobeerd wat grotere slakken te introduceren maar dat was in 1 dag bekeken....allemaal weg.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:47

xtostarlight schreef:
Als je een paar keer je water ververst zijn de slakjes ook zo weg. Ik ga dan met een netje regelmatig langs de wanden en schep ze zo allemaal op en zet ze buiten in een bakje O:)

Ik had ook een gruwelijke plaag, maar na advies in de winkel een aantal keer mn water verschoond en nu helemaal geen last meer van. Als ik nu zie dat er weer een slakken 'boom' aan dreigt te komen doe ik mooi weer water verversen. Als er te veel nitriet in het water zit (of nitraat) dan komen die slakjes.

Ik heb ook zo'n slakkenetende slak gehad, bij mij deed ie weinig volgens mij, ik heb hem ook al een tijdje niet meer gezien, dus denk dat ie overleden is :P

Dat is niet helemaal waar wat je zegt... ik ververs hier weekelijks en test mijn water ook regelmatig... De slakken zijn en blijven en worden er steeds meer... en als je echt een slakkeplaag hebt is 1 slakkenetende slak niet genoeg ;)