Reu vliegt andere reuen aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:20

Mijn punt is dat ik niet jouw mening deel dat een andere hond niet bij jouw hond mag komen als deze aan de lijn zit en dan hebben we het hier over de locatie "losloopgebied" ik vind (en volgens mij is dit hier ook voor bedoeld) dat honden hier alleen horen als ze sociaal zijn naar andere honden en dus los kunnen lopen!
Jij vindt dus dat mensen hun hond bij zich moeten roepen omdat jij jouw hond moet aanlijnen en dit ook pas doet zodra jij een loslopende reu ziet aankomen.
Ik vind dat je er vanuit mag gaan dat iedere (loslopende) hond op een losloopgebied sociaal is en anders hoort je hond hier niet thuis.
Het gedrag van jouw hond is niet goed en jij wil jouw probleem nu naar andere toeschuiven.

Dat jij dit niet begrijpt dat zie je vaker bij mensen,ze praten dingen (fouten) goed van een dier of mens waar ze van houden dus nu weet ik wel dat het probleem bij jou ligt.
Je zult het toch echt onder ogen moeten zien dat jouw hond geen normaal gedrag vertoond (misschien wel normaal gedrag i.v.m. zijn verleden maar niet toelatend).

Als je het nog beter wil hebben uitgelegd dan hoor ik het wel.

Nessah

Re: Reu vliegt andere reuen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:04

Laat die hond elk geval nooit los.. En vertrouw hem niet zomaar.

Dit is wat zo'n hond kan aanrichten.. ( mijn hond is vanmiddag aangevallen) En dan heeft mijn hond nog "geluk" dat ik er tussen sprong.
[BB] Mijn hond is aangevallen.Let op: Schokkende foto's

Dus kijk alsjeblieft altijd goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:11

Nessah schreef:

Dit is wat zo'n hond kan aanrichten.. ( mijn hond is vanmiddag aangevallen) En dan heeft mijn hond nog "geluk" dat ik er tussen sprong.

Volgens mij heb jij het topic niet goed gelezen....Wat moet TS hier nu mee.
Zij kent wél haar verantwoording met haar reu dit in tegenstelling tot jou verhaal waarin de hond gewoon losliep en jij een groet mond nakreeg.

Vind het een beetje banketstaaf naar TS toe waarvan ik toch wel het idee heb dat zij wél bereid is om te zoeken naar een oplossing.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 06:50

Chiqa schreef:
Nessah schreef:

Volgens mij heb jij het topic niet goed gelezen....Wat moet TS hier nu mee.
Zij kent wél haar verantwoording met haar reu dit in tegenstelling tot jou verhaal waarin de hond gewoon losliep en jij een groet mond nakreeg.

Vind het een beetje banketstaaf naar TS toe waarvan ik toch wel het idee heb dat zij wél bereid is om te zoeken naar een oplossing.

Het is maar wat je verantwoording noemt,met zo'n hond in een losloopgebied gaan lopen (pas aanlijnen als er een andere hond aankomt) en er mogen geen andere reuen komen snuffelen,als je dan verantwoording neemt dan kom je daar niet.

Daarbij speelt dit al een langere tijd gezien haar reactie in een oude topic (november 2008) waarin ze zelf aangeeft dat haar hond een ander hond aanvliegt uit het niets.
Ook staat er de opmerking bij "Gedragsdeskundige in da house hier?" mag aannemen dat ze deze ondertussen gevonden heeft maar dat deze ook geen oplossing had?
Want anders ga je hier niet naar een oplossing zoeken/vragen maar haal je er ook daadwerkelijk een gedragskundige bij.

Nessah haar reactie is hier misschien niet helemaal op z'n plek maar kan me voorstellen dat je boos wordt als je dit topic en de opmerkingen van TS leest als je hond zomaar uit het niets is aangevallen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 08:00

Wil jij nou echt niet lezen wat ik schrijf, of heb je al zo'n gevormde mening dat het toch niet uitmaakt wat ik zeg?
Ik neem wél mijn verantwoording, en ik ga wél naar het loosloopgebied ja. Waar moet ik anders heen metmijn honden?? Ik laat ze niet op de straat schijten ofzo.

En ik zoek niet naar een OPLOSSING, want die is er niet maar misschien dat iemand nog een TIP zou kunnen geven wat ik in mijn dagelijkse omgang met mijn hond zou kunnen toepassen, maar tot nu toe schiet ik met deze reacties niks op.

En mijn god hee, ik praat zijn gedrag helemaal niet goed, ik zie toch ook in dat het stom is wat ie doet?!! Maar had dit topic niet moeten openen, ik hoopte op mensen met verstand van gedrag van honden, niet op bevooroordeelde mensen waarbij het toch niet uitmaakt wat je zegt, ze lezen toch alleen maar wat ze lezen willen.

En tuurlijk mag een hond snuffelen hee!!!! Alleeen vind Pino het niet leuk als er een hond met opgeheven staart en oren (DOMINANTIE DUS) aan hem komt snuffelen. Zomaar recht op hem af, want zo gaat dat dan, die honden die komen snuffelen die doen dat met een dominante lichaamshouding. Heb er ook al een gehad die grommend op ons af kwam.

Maar ik lees net dat dat normaal hondengedrag is, het is namelijk ook normaal hondengedrag dat mijn hond dat niet pikt. Maar dat zal ook wel goedpraterij zijn allemaal

En het speelt al langere tijd ja, vanaf november 2008, kan je nagaan hoe ik ermee bezig ben. HEEL ONVERANTWOORDELIJK ja

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 08:03

@ nessah, heel vervelend voor jou hond, ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:22

Volgens mij ben jij diegene die niet goed leest,schijten op straat mag trouwens best maar jij wilt het vast niet opruimen?
En ja ik heb hier een gevormde mening over en jij bent nog niet met een goede reden gekomen waardoor deze mening veranderd!
Snuffelen was volgens jou ook normaal gedrag en je hebt mij niet gehoord over dominante honden want volgens mij doen onderdanige honden dit ook wel.
Jij bent zelf diegene die zegt dat jouw Pino andere honden uit het niets aanvalt.

Volgens mij wil jij alleen maar horen dat je dit niet jou fout is en er niets aan kunt doen en dat je een leuke hond hebt en dat je gewoon zo moet doorgaan.

Hoe kijk jij naar mensen die hun loopse teven meenemen naar het losloopgebied?
Ja ik weet het een heel ander geval maar volgens mij wel vergelijkbaar.
Dit is naar mijn mening ook de kat op het spek binden.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:33

Ik vind het gewoon nergens op slaan dat ik dan niet in het losloopgebied zou mogen komen. Maar jij weet hoe ons losloopgebied eruit ziet, dus jij vind dat ik dat niet moet doen.
Ons losloopgebied is helemaal open, het is een breed lang graspad, van een paar km lang, Tijd genoeg dus om een loslopende hond te spotten en mijn hond aan te lijnen.
Zelfs loopse teven kunnen daar lopen, omdat je gewoon heel breed en ruim zicht heb. Met een loopse teef een losloopgebied betreden is niet zo handig inderdaad, maar verantwoordelijkheid van de eigenaar.

als een onderdanige hond snuffelt aan pien is er overigens niets aan de hand. Maar het heeft weinig zin om hier nog meer op in te gaan,

Wat is je punt nou eigenlijk?

Volgens mij heb ik ook al meerdere keren genoemd dat ik denk dat wij waarschijnlijk ergens een steekje hebben laten vallen, dus ik zie heus mijn eigen fouten wel in. Daarom heb ik uberhaupt dit topic geopend, omdat iemand misschien wel zegt: Let even hier of daarop, maar het was een stom idee.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:47

Slotje vanwege het moddergooien hier.
Dit is geen volwassen discussie, dit wordt een schreeuwpartij.