Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

superwoman schreef:Sandeman schreef:Dat kun je dan toch laten onderzoeken bij de DA.
ja en dan?
Alle "belangerijke" dingen zijn al geprobeerd, wat kun je nog meer doen?
) Sandeman schreef:Het is en blijft een beest...Ongelooflijk.
Ik begrijp wel dat je het goed zat bent op een gegeven moment en dat het een vervelende situatie is, dat begrijp ik helemaal.. Alleen ga niet zeggen dat alles / veel al geprobeerd is, dat is gewoon niet zo. WildWings schreef:De meest logische dingen zijn nog helemaal niet geprobeerd- de dingen die wel geprobeerd zijn vind ik ook voor een gezonde kat logisch (veel speeltjes, lief zijn, maatjes), sorry... Ik vind DA en gedragstherapeut niet het uiterste, ik vind dat één van de eerste stappen bij een dier met gedragsproblemen.. en ik vind dat je de verantwoordelijkheid hebt om die ernaar te laten kijken. De zorg voor je dier dragen, ook als het wat minder gaat, zo simpel denk ik er dan weer over..
Ik snap best dat de kennis van de TS dat niet wilt doen, of nouja, ik snap niet hoe mensen zo kunnen denken maargoed, ik accepteer het dan maar gewoon, niets aan te doenIk begrijp wel dat je het goed zat bent op een gegeven moment en dat het een vervelende situatie is, dat begrijp ik helemaal.. Alleen ga niet zeggen dat alles / veel al geprobeerd is, dat is gewoon niet zo.
Echter, zoals ik al zei, het is niet mijn kat en zelf heb ik simpelweg niet voldoende ruimte voor nog een kat. En al helemaal niet voor een bob de verbouwer die mijn bloed wel kan drinken zonder dat ik haar ooit iets heb aangedaan.
Ik probeer echt wel eens om haar aan te halen hoor, maar na 1 aai haalt ze gewoon uit en kijkt ze me aan alsof ze me wel op kan vreten.. Nou, laat dan maar!
Deze kat doet zo extreem lelijk dat het soms wel lijkt alsof ze van de duivel bezeten is.
Ze is alleen zelf gehandicapt en brengt zichzelf makkelijk in de problemen, heeft gescheurd kruisbandje gehad (2x) en een rugbeschadeging. Naar mensen toe is het wel een schat, maar dat is niet altijd zo geweest, ze was heel angstig en wou ook niet naar je toe komen als kitten. Ze is nog steeds wel angstig, houd niet van drukte etc, maar het is te doen
zij heeft soms van die ' angst aanvallen' dan is ze opeens voor alles bang en dan doet ze alles om weg te komen. Maar ondanks dit alles, houd ik van haar, en ze zou mij nooit pijn met de intentie van echt gemeen zijn. Ook zij was een vondeling (samen met haar broertje, die wij ook hebben). Haar broertje is daarentegen erg sociaal naar andere katten