Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:sorry dat ik het zeg maar als een hond 1 maal bloed heeft geproefd dan zal hij het blijven doen.
ja ik weet dat je dit niet wilt horen maar het is wel zo.
IneV schreef:Mijn vriend zijn hond heeft ook een keer gebeten, is een ongecastreerde reu en normaal zéér braaf.
De moeder van mijn vriend wou de hond zijn eten afnemen (langs achter!) zonder hem te waarschuwen waardoor hij haar dus gebeten heeft.. (Ook in de hand).
Het was volgens mij echt gewoon een verdediging/schrikreactie.
Hij is niet ingeslapen en heeft sindsdien ook niet meer gebeten..
Ook deze hond durfde wel eens ingaan tegen wat mijn vriend zegt, maar wordt dan zeer snel op zijn plaats gezet. Misschien had jou hond zich er ook niet aan verwacht?
Tja, wat je eraan moet doen, weet ik niet..
Met deze hond is verder niets gebeurd. Hij is dus zoals ik zeg heel erg braaf normaal..
Al weet ik ook niet of ik hem zou vertrouwen met eventuele kinderen (zeker niet zonder toezicht).
tamaramt schreef:dit is geen vorm van een angstbijter
vooral niet omdat hij daarna in huis weer begon te grommen naar je vriend en omdat hij tijdens de aanval niet direct losliet
dat doet een angstbijter namelijk wel; bijt snel en laat direct weer los
ik heb zelf veel ervaring met moeilijke honden en ik weet ook wat een angstbijter is; deze hond heeft waarschijnlijk een dominantie probleem
castratie op deze leeftijd haalt helemaal niks meer uit en zonde van je geld
ik kan niet anders dan je vriend gelijk geven; het vertrouwen is weg en dat weet je hond ook en gaat daar dan ook weer misbruik van maken.
ik bel dol op mijn dieren maar indien een hond mij, mijn vriend of een ander mens zomaar bijt net zoals die van jullie dan liet ik hem dezelfde dag nog inslapen.
heel erg verdrietig maar voor iedereen het beste want als je deze hond naar een asiel zou doen of naar andere mensen heb je de kans dat het daar ook weer gebeurt en dat hij dan misschien nog wel ernstigere schade aanricht.
meid; neem je verantwoording en laat je hond inslapen'; dergelijk gedrag is niet gewenst en zal niet meer afgeleerd kunnen worden
jammer dat je dit verhaal op internet moet zetten om hulp te krijgen bij wat je moet doen; dat heb je niet nodig en waarschijnlijk zul je ook veel reacties krijgen van o.a. training en gedragstherapeut.
luister naar je eigen verstand en niet naar je gevoel
sterkte ermee en ook met je vriend natuurlijk
Caesar schreef:Hoe wil je verder met een hond die je partner niet vertrouwd? Vraag je dat eerst maar eens af. Dat gaat van kwaad tot erger als de hond boven hem uit gaat groeien. Komt dan nog wel een keer toch een confrontatie.
Ik zou castratie proberen en dan wellicht nog gedragstherapeut als je het nog een keer wilt proberen. Je vriend heeft fouten gemaakt tijdens dat moment, maar ik snap niet dat je de hond op dat moment nog los laat lopen en bij de halsband moet pakken. Vaak voelt een hond zich dan stoerder. Gewoon aan de lijn houden, zodat je zijn gedrag wel kunt controleren, maar ook kunt negeren.
Sweetselina schreef:Ik vind het ook nogal zorgwekkend klinken dat hij zich al meerdere keren tegen jullie gekeerd heeft.
Wij hadden zelf een boerboel. Voor ons een echte schat, maar heel angstig naar andere toe. Het ging van kwaad tot erger (reu, 1,5 jaar, ca. 65 kilo). WIj hebben hem toen terug gebracht naar de fokker, voordat het echt fout ging. Bij de fokker kwam op een gegeven moment de huishoudster de keuken in en binnen no time had onze hond haar 3 keer gebeten. De angst die je dan voor een hond hebt is echt heel erg. Wij wilde hem ook af laten maken, maar omdat het geen agressie was maar angst heeft de fokker hem nog een kans gegeven en wordt hij toch herplaatst. Wij waren gek met die hond en wij waren dan ook echt niet bang voor hem, maar dit maakte zo veel indruk en niemand heeft ons serieus genomen toen wij zeiden dat dit niet goed ging. kwamen er vreemden dan moest de hond apart.
Ik ben bang dat het bij jullie niet meer werkt, aangezien je vriend het vertrouwen kwijt is. De hond ziet/ruikt de angst bij jouw vriend ook dus daar gaat erg veel tijd in zitten voordat het weer goed komt. Ik persoonlijk zou ook enkeltje DA kiezen, voordat hij in het park een kind grijpt of iemand anders.
Veel succes iig en ik hoop dat jullie eruit komen.
marianne18 schreef:mensen jullie hebben het allemaal over inslapen dat doet een dierenarts niet zomaar.(wij hebben er ook om gevraagd maar ze weigerde om het te doen omdat de hond 1. niet oud was en er nog veelste goed uitzag 2. een 2e kans verdiende bij iemand anders 3.ze het ook niet mogen doen voordat je bij een gedragtherapeut bent geweest en als die bevestigd dat de hond een gevaar is voor jezelf en anderen dan mag hij pas worden ingeslapen en niet eerder.
Liezel1 schreef:Laat ik even voorop stellen dat dit ras niet bekend staat als "aggresief". Het is een labradorkruising.
Breghje schreef:marianne18 schreef:mensen jullie hebben het allemaal over inslapen dat doet een dierenarts niet zomaar.(wij hebben er ook om gevraagd maar ze weigerde om het te doen omdat de hond 1. niet oud was en er nog veelste goed uitzag 2. een 2e kans verdiende bij iemand anders 3.ze het ook niet mogen doen voordat je bij een gedragtherapeut bent geweest en als die bevestigd dat de hond een gevaar is voor jezelf en anderen dan mag hij pas worden ingeslapen en niet eerder.
Onze hond was ook niet oud, maar een da die verstand heeft van hondengedrag zal een hond met dit verleden acuut in laten slapen. Tweede kans waarop? Om een kind te kunnen bijten? Wij hebben niks gedragstherapeut gehad, wij hebben opgebeld met de mededeling dat ie andere honden aan ging vallen en wij geen enkel risico wilden lopen. Da snapte dat compleet en heeft zonder commentaar de hond in laten slapen. Juist dat maar aanmodderen met onstabiele honden levert de grootste risico's op.