Poes chronisch krols ?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:42

Nou, in dit geval is het dier wellicht zieker dan dat lijkt. Mijne heb ik wel eens een druppel zien verliezen maar dat was echt geen uitvloeing te noemen. Het werd gevonden omdat wij haar gewoon gestereliseerd wilde hebben, niet vanwege symptomen. Het is dus puur toevallig ontdekt, maar dat is maar goed ook geweest. Had heel vervelend kunnen worden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:43

Sjaap schreef:
Dat is hetzelfde als bijvoorbeeld je oppaskindje naar de dokter sleuren omdat je denkt dat ie wel eens iets zou kunnen hebben. Tja...

Natuurlijk wil ik niet dat dat beest pijn heeft, maar mijn vraag hier was of er zoiets als chronische krolsheid bestaat, want alle symptomen wijzen erop. Ik hoef geen "onmenselijk" of ander oordeel naar mijn hoofd. Als ik daar om vraag ben je de eerste die het hoort goed ?

Als het kind gevallen is en blijftjanken dan kan er inderdaad wel eens wat mis zijn en dan zou ik inderdaad naar de dokter gaan ;)

xxMACYYY schreef:
Ik heb ook een vreselijk goed hart voor dieren. Meer dan voor mensen. Maar als de eigenaar iets niet wilt dat er mijn zijn beestje gebeurd dan moet je dat helaas accepteren.

Niet wanneer jij al 9 maanden fulltime de oppas van dat dier bent!

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:48

Sjaap schreef:
@daantje: Deze dame is na haar nestje tijd lang heeeel mager geweest en nu eindelijk een beetje op gewicht. Gelukkig eet en drinkt ze goed. Maar het kan dus, dat een poes vrijwel chronisch krols is.. ?

@xxmacyyy: Lijkt mij persoonlijk juist niet dat het haar dan dwars zit. Het is klagelijk miauw terwijl ze verder vrolijk en leuk bezig is. Ik ken het van de katten van mijn ouders, dat als er iets mis is, ze een duidelijke verandering in gedrag laten zien. Is bij haar niet het geval...

Ja, dat kan dus... tenminste dat was bij die van ons wel. En ze heeft nu nog steeds, ondanks het feit dat ze gesteriliseerd is, krolse momenten. Niet meer zo erg dan het was, maar ik zie het nog wel steeds.

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:52

Hoi,

Mijn poes is nu ondertussen ook al bijna 2 maanden krols....hiervoor was het haar zusje...en als ik pech heb wordt die het als zij eenmaal klaar is ook weer...Hoe fijn!! :(

VillaNeusjes

Re: Poes chronisch krols ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:58

mijn poes ( bijna 11 mnd ) was om de haverklap krols, eerst 1 keer in de maand, de laatste 2 maanden bijna constant.
Ook zij pieste buiten de bak ( op mijn oude sofa , die er nu uit gaat omdat ie stinkt) en ik vond het meer vervelend voor haar omdat ze niet eens normaal kan lopen van de krolsheid ( alleen maar geil lopen buikschuiven met de kont omhoog)
Vorige week vrijdag is ze geholpen ( nadat ik hard gespaard had voor de kosten :+ )
Ik ben blij dat ze vanaf nu niet meer krols zal zijn.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:03

ja juist ,krolsheid,Ze kunnen ook erg sproeien inderdaad.
Die van mij ook.
Ik heb de poezenpil opgehaald,die moest ik drie dagen achter elkaar geven,en daarna elke week.Werkt prima,geen last meer.
Binnenkort laat ik haar helpen.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:05

Moeilijk, als het niet je eigen kat is.

Een 'voortdurend' krolse poes heeft vele malen meer kans op een baarmoederonsteking.
Dit hoef je niet altijd te merken (gesloten baarmoederontsteking) en soms door
uitvloeiing (open baarmoederontsteking) Dit is dodelijk als je er niet op tijd bij
bent. Misschien is het een idee daar over te hebben met de eigenares?

Verder succes met de poes...

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:24

Citaat:
Als het kind gevallen is en blijftjanken dan kan er inderdaad wel eens wat mis zijn en dan zou ik inderdaad naar de dokter gaan ;)

@x_mar
Ja vergelijk jij even lekker appels met peren. Ik geloof niet dat ik ergens vermeld heb dat mijn kat gevallen is, nietwaar?

Bovendien vind ik de manier waarop jij hier je mening probeert door te drukken erg hinderlijk. Dat jij wel met het beest naar de dierenarts zou rennen is je goed recht, moet je zeker doen als jou dat goed lijkt, maar dat je mij durft te veroordelen tot onmenselijk vind ik, als we dan toch gaan oordelen, op mijn beurt weer getuigen van een bekrompen manier van denken.

Ik heb inmiddels al aangegeven dat ik een telefoontje met de eigenaresse zal plegen, maar ik vrees voor weinig respons helaas.

Alle anderen, bedankt voor de reactie. Ik ga het zeker aankaarten, maar wanneer hier niet op gereageerd wordt heb ik me te houden aan de wensen van de eigenaresse, helaas.
Laatst bijgewerkt door Sjaap op 25-03-10 20:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:26

Ik heb dat niet gezegt hoor. :o

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:35

Oei ! Ik zie het. Verkeerd gequote sorry ! Ga het gelijk aanpassen

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:36

Aangepast ;) Mijn excuses :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:37

Geeft niet haha. :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:57

Sjaap schreef:
Citaat:

@x_mar
Ja vergelijk jij even lekker appels met peren. Ik geloof niet dat ik ergens vermeld heb dat mijn kat gevallen is, nietwaar?

Bovendien vind ik de manier waarop jij hier je mening probeert door te drukken erg hinderlijk. Dat jij wel met het beest naar de dierenarts zou rennen is je goed recht, moet je zeker doen als jou dat goed lijkt, maar dat je mij durft te veroordelen tot onmenselijk vind ik, als we dan toch gaan oordelen, op mijn beurt weer getuigen van een bekrompen manier van denken.

Ik heb inmiddels al aangegeven dat ik een telefoontje met de eigenaresse zal plegen, maar ik vrees voor weinig respons helaas.

Alle anderen, bedankt voor de reactie. Ik ga het zeker aankaarten, maar wanneer hier niet op gereageerd wordt heb ik me te houden aan de wensen van de eigenaresse, helaas.

Nee een jong kind kan moeilijk een baarmoederontsteking of tumor in de eierstokken hebben. Je gaf zelf de vergelijking met een kind ;)
Wanneer je 9 maanden als als oppas dient voor katten vind ik toch eigenlijk dat je de eigenaaresse over zulke dingen niet meer hoeft te bellen omdat je die gewoon moet weten wat de eigenaaresse bij zoiets wil.

Zorg voor een dier onthouden vind ik inderdaad onmenselijk, voor jezelf onthoudt je dat toch ook niet? Wat is er menselijk aan? Het egoistische ervan? Ik kan niks anders bedenken helaas... Zou graag het antwoord willen weten :)

Best dat jij mijn mening al hinderlijk vind, ik vind het persoonlijk al hinderlijk hoe je over de poes spreekt: ''het beest''.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:09

Blijkbaar heb jij het begrijpend lezen overgeslagen, want ik heb je al meerdere malen duidelijk gemaakt dat de eigenaresse dus geen ingrijpen wil. "Hoort te weten" gaat in dit geval dus niet op. Ook de term "het beest" kun jij duidelijk niet zien als synoniem van de kat. Ik heb een bijzonder groot hart voor dieren en wens alleen het beste voor ze. Ik voel me echt persoonlijk aangevallen om het feit dat jij hier durft te verkondigen dat dat niet zo zou zijn.

Ik wil je verzoeken om ergens anders je oordeel te verkondingen, daar waar het wel welkom is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:38

Maar waarom wil je dan voor deze katten zorgen als je het niet eens bent met de regels van de eigenaaresse?

Als je zo'n groot hart voor dieren hebt dan kan je dat toch juist niet over je hart verkrijgen?
Ik probeer je te snappen maar dat is nogal lastig. Maar kan je het misschien uitleggen?

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:49

Ik stuur je dan even een pb, vind het niet zo netjes om sommige dingen neer te zetten hier ;) Hij komt eraan.