Het is weer lente…. onze klopgeest is terug. Hulp gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het is weer lente…. onze klopgeest is terug. Hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:18

Daar heb je gelijk in.
Aan dat gemiddelde kom je omdat een groot deel van de kuikens nooit volwassen wordt.
Eenmaal volwassen zijn ze taai en gaan echt lang mee...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:21

wahaha arme jij. Ik zou echt niet weten hoe je dit moet oplossen, en ik kan mij voorstellen dat de lol er echt wel af is ondertussen.

Maar 't is geweldig leuk beschreven. :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:22

Ik dacht eerst dat je het over een ooievaar had.
Want die zijn ook weer terug.
In het najaar vlak voor de trek willen die zich nog wel eens verzamelen op het dak van ons huis. Dan zitten er zo maar 10 ooievaars op ons dak. Eerst vond ik dat ook nog wel lollig, maar ze wandelen ook heen en weer over de nokpannen, waardoor deze meerdere malen verschoven zijn (en wij weer het dak op om ze terug te leggen). En dat maakt ook herrie.
Nu doen we het zo: zodra de eerste langbeen het in zijn hoofd haalt om van ons dak het hoofdkwartier te maken, richt ik de tuinslang er op en krijgt hij een gratis douche....
Daarna verhuizen ze naar het dak van een leeg schoolgebouw naast ons....
Misschien kun je dat ook proberen? Ik weet niet hoe de situatie daar is....maar een plens water er over zou wonderen kunnen doen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:28

Ik heb geen tip voor je, maar jeetje wat moeten jullie daar op kantoor kierewiet worden van die getikte vogel :+ Veel sterkte ermee. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips die hier gegeven worden, wellicht zit er iets tussen wat wel werkt.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:28

Nickeltje schreef:
Scholeksters worden meestal een stuk ouder dan 12 jaar....
er zijn wereldwijd geringde exemplaren bekend met leeftijden van tegen de 30 zelfs...

Dat wou ik zeggen, die info had ik ook gevonden -O- En taai, dat is nu net niet wat ik over die vogels wil horen ;)

Kijk, kalken kan wel (we zijn niet zo groot dat we gebouwen beheer hebben, wij hebben een Klaas :D ) Maar dan moet de hele toren.
Klaas had vanmorgen namelijk alweer de onderste rand van het glas afgeplakt met plastic plaatjes. De pest is alleen, dat die stinkvogel dan ergens anders gaat zitten. En ik wil niet dat hij ergens zo gaat zitten dat hij de entree er onder schijt :D

Ik heb foto´s gemaakt met mijn mobiel, die zal ik vanavond wel even in het topic zetten.

Maar dat andere soorten (duiven, kraaien en ooievaars?) ook zulke stunts uithalen, daar had ik nog niet bij stil gestaan...

Zoekt partij tegen de vogeloverlast :o

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:31

Stroomdraadje plaatsen op de plekken waar hij gaat zitten?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:32

Ik zou toch eens de chloor proberen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:47

Kun je niet draden spannen rond de toren? Eventueel stroomdraad?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:01

Wat een verhaal... ergens wel grappig maar je zal er maar mee zitten...
Er zijn van die vliegers in de handel voor fruitbedrijven die ze aan een draad boven de fruitbomen heen en weer kunnen laten vliegen, om de vogels te weren. is dat geen optie? Dat zijn roofvogelvliegers zeg maar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:16

eva1969 schreef:
Hou op schei uit, ik heb de afgelopen week een stel roeken hier voor mijn huis weg geprobeerd te jagen met uiteindelijk een heus gaskanon ... honden gestressed, kind met buikpijn en die &*((^%$vogels zitten je gewoon uit te lachen.

Dus van hieruit geen tips, maar wel heel veel begrip :)

Whahaha sorry hoor, maar ik zit je hier even hartelijk uit te lachen :))

Ik zie het zo voor me, echt grappig :))

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:21

Wat een volhouder die ekster. Daar komt bij dat het tot een bepaalde hoogte best wel slimme dieren zijn.. .buiten het feit dat hij dan een vijand ziet in zijn eigen spiegelbeeld.
Ik heb ooit geleerd dat als je een ekster wil vangen dat dat heel moeilijk is. Het werkt soms wel om een ekster in een dubbele vangkooi te doen dan zal de andere ekster zijn territorium verdedigen en zich laten vangen.
Het enige wat dus zal helpen is voorkomen dat hij zichzelf nog kan zien. Verhuizen zal hij niet doen en schrikken doet hij ook maar een paar keer.
Hoop dat het jullie gaat lukken want ik snap dat je gek wordt van die getikte ekster.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:22

Jeetje wat een verhaal :\

Kan me voorstellen dat je er gestoord van wordt, dat beestje ook trouwens, die denkt waarschijnlijk dat hij zn rivaal ziet in de weerspiegeling van de ruiten.

Witkalken klinkt als een prima oplossing :j Ziet er wel wat knullig uit, maar dan zijn alle partijen voorlopig even geholpen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:29

Halooo

haha wat een verhaal ik snap dat jer gek van word.
Maar ik heb mischien een goeie oplossing :D

Had ik laatst ergens gezien.
Dat als de vogel in de buurt , dus de ramen aanvalt, je een bandje af moet spelen met het geluid van een roofvogel daar schijnen ze van weg te gaan
dacht zelf dat het niet werkte , maar wel dus :P

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:43

Geweldig verhaal!

Hier zijn ze al druk aan t paren dus de volgende generatie is in de maak ;)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 15:53

Yamcha schreef:
eva1969 schreef:
Hou op schei uit, ik heb de afgelopen week een stel roeken hier voor mijn huis weg geprobeerd te jagen met uiteindelijk een heus gaskanon ... honden gestressed, kind met buikpijn en die &*((^%$vogels zitten je gewoon uit te lachen.

Dus van hieruit geen tips, maar wel heel veel begrip :)

Whahaha sorry hoor, maar ik zit je hier even hartelijk uit te lachen :))

Ik zie het zo voor me, echt grappig :))

Ja, ik moest hier ook wel even om lachen, _O- maar ik weet hoe wanhopig je van zo´n plaaggeest kan worden.

Nou, ik zit nu dus net met mijn collega Klaas (die van het gebouwenbeheer) een aantal van de tips door te nemen. Hij zag dat van de vlieger wel zitten :D Mannen blijven kinderen he? Maar dan moet ie iedere dag het dak op om de vlieger op te laten? 8-) En zo´n cassetebandje is ook wel een overweging. Zal de rest van het industrieterrein ook vast wel blij van worden :D Vooral de waakhonden die een straat hier achter het pand bewaken :D Oh, ik heb er nu al lol van.

Maar ook het witkalken hebben we even besproken. Kijk, het afschermen werkte niet omdat hij dan ergens anders gaat zitten, maar als we nu de achterkant én de bovenkant van de toren wit kalken, dan is het misschien nog wat. Zo kunnen bezoekers het niet zien en kan de vogel alleen nog hier beneden langs het raam gaan zitten. Maar daar kan ik hem een hartverzakking bezorgen }> En ik hoop niet dat hij het dan vanuit de vlucht gaat proberen. Dus als een soort kolibrie voor het raam hangen en dan aanvallen. (Ik begin al waanideeën te krijgen, goed voor een horror B-film met vogels :D )

Ik zal vanavond even een mooie foto posten. Ik heb echt een mooie gemaakt met mijn mobiel :D Hij staat er gekleurd op...

Het gaat trouwens niet om een gewone ekster he? Het is een scholekster.

prebalia schreef:
Geweldig verhaal!

Hier zijn ze al druk aan t paren dus de volgende generatie is in de maak ;)

Grapjas -O- -O- Zou het een genetische afwijking zijn wat ie heeft?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:58

Ander idee: een nep-roofvogel neerzetten op het dak. Het silouet zou ze af moeten schrikken. Succes met deze plaaggeest!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:59

Ik ga voor het schot hagel. :=
Vogel begraven en klaar ben je, je eigen rust is zeker minder belangrijk als een paranoide vogel. >;)
Ik vind 6 jaar nogal wat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:02

Beetje bekrompen reactie is dat zeg.
Het is een beschermde vogel en daarnaast vind ik het van weinig inzicht in dieren getuigen dat een dier maar afgeschoten meot worden omdat het iets doet dat een mens vervelend vindt.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:03

Tsja, ik ben altijd heel blij als ik ons vaste setje scholeksters weer in de tuin hoor als ik op bed lig, dan komt er namelijk mooi weer aan :D . De tip van ramen kalken en roofvogelgeluiden afspelen tegelijkertijd uitvoeren denk ik. Als jullie bij het nest kunnen komen kun je ook structureel de eieren eruit halen. Op deze manier wordt het een waar ontmoedigingsbeleid lijkt mij, succes en laat je weten hoe het verder (af)loopt?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:14

Een vriend van me werkt bij een roofvogel meneer. (hoe heet zo iemand???) En zij worden regelmatig gevraagd om meeuwen te verjagen bij gebouwen. Dit moeten ze dan een x in de zoveel tijd doen, omdat die meeuwen schijnbaar nogal onder de indruk zijn dat daar een roofvogel rondvliegt.
Misschien werkt dit ook bij een ekster?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:20

haha ik heb hier erg om moeten lachen _O-

de tip van ramen kalken leek me wel goed.

BKS, zou bij een beschermde vogel ook niet het nest beschermd zijn? volgens mij mag je dat niet verstoren, dus de eieren eruit halen lijkt me niet zo'n goed idee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:35

Nickeltje schreef:
Beetje bekrompen reactie is dat zeg.
Het is een beschermde vogel en daarnaast vind ik het van weinig inzicht in dieren getuigen dat een dier maar afgeschoten meot worden omdat het iets doet dat een mens vervelend vindt.

Ahum, ik ben gek van dieren en ben heus geen leek, maar ik zou niet 6! jaar met dat getik willen zitten.
Ik werk niet voor niets met dieren, maar ik heb mijn grenzen.
Als je al zoveel hebt geprobeerd zou ik op zijn minst radeloos zijn, optie één is niet afschieten, maar optie 50?
Ik vind het pas bekrompen dat iedereen het maar normaal vind dat je dat 6 jaar accepteerd.

Heel sneu voor het dier, maar ik ben ook een tikkie nuchter, en dat missen een hoop dierenredders nog wel eens.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:43

MaartJ schreef:
Een vriend van me werkt bij een roofvogel meneer. (hoe heet zo iemand???) En zij worden regelmatig gevraagd om meeuwen te verjagen bij gebouwen. Dit moeten ze dan een x in de zoveel tijd doen, omdat die meeuwen schijnbaar nogal onder de indruk zijn dat daar een roofvogel rondvliegt.
Misschien werkt dit ook bij een ekster?

Dat heet een valkenier..........

Het nest zal inderdaad misschien beschermd zijn maar alla als je de eieren redelijk ongezien kan rapen zou ik ze weg halen. De vogels vertrekken dan hoogstwaarschijnlijk naar een ander stek waar ze wel een broedsel kunnen voltooien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:48

niet bijgelezen....... maar ik zou de boel witkalken :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:53

TS die vlieger zit aan een soort touwrails boven de bomen, dus die gaat vanzelf heen en weer, kwestie van beetje handig een draadje spannen langs het gebouw en wachten op wind... :)
Meestal is er wel wind rond gebouwen dus die vlieger vermaakt zich wel.