Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Veel sterkte ermee. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips die hier gegeven worden, wellicht zit er iets tussen wat wel werkt. 
Nickeltje schreef:Scholeksters worden meestal een stuk ouder dan 12 jaar....
er zijn wereldwijd geringde exemplaren bekend met leeftijden van tegen de 30 zelfs...
En taai, dat is nu net niet wat ik over die vogels wil horen
) Maar dan moet de hele toren.
eva1969 schreef:Hou op schei uit, ik heb de afgelopen week een stel roeken hier voor mijn huis weg geprobeerd te jagen met uiteindelijk een heus gaskanon ... honden gestressed, kind met buikpijn en die &*((^%$vogels zitten je gewoon uit te lachen.
Dus van hieruit geen tips, maar wel heel veel begrip

Ziet er wel wat knullig uit, maar dan zijn alle partijen voorlopig even geholpen. 

Yamcha schreef:eva1969 schreef:Hou op schei uit, ik heb de afgelopen week een stel roeken hier voor mijn huis weg geprobeerd te jagen met uiteindelijk een heus gaskanon ... honden gestressed, kind met buikpijn en die &*((^%$vogels zitten je gewoon uit te lachen.
Dus van hieruit geen tips, maar wel heel veel begrip
Whahaha sorry hoor, maar ik zit je hier even hartelijk uit te lachen
Ik zie het zo voor me, echt grappig
maar ik weet hoe wanhopig je van zo´n plaaggeest kan worden.
Mannen blijven kinderen he? Maar dan moet ie iedere dag het dak op om de vlieger op te laten?
En zo´n cassetebandje is ook wel een overweging. Zal de rest van het industrieterrein ook vast wel blij van worden
Vooral de waakhonden die een straat hier achter het pand bewaken
Oh, ik heb er nu al lol van.
En ik hoop niet dat hij het dan vanuit de vlucht gaat proberen. Dus als een soort kolibrie voor het raam hangen en dan aanvallen. (Ik begin al waanideeën te krijgen, goed voor een horror B-film met vogels
)
Hij staat er gekleurd op...prebalia schreef:Geweldig verhaal!
Hier zijn ze al druk aan t paren dus de volgende generatie is in de maak
Zou het een genetische afwijking zijn wat ie heeft?
. De tip van ramen kalken en roofvogelgeluiden afspelen tegelijkertijd uitvoeren denk ik. Als jullie bij het nest kunnen komen kun je ook structureel de eieren eruit halen. Op deze manier wordt het een waar ontmoedigingsbeleid lijkt mij, succes en laat je weten hoe het verder (af)loopt? 
Nickeltje schreef:Beetje bekrompen reactie is dat zeg.
Het is een beschermde vogel en daarnaast vind ik het van weinig inzicht in dieren getuigen dat een dier maar afgeschoten meot worden omdat het iets doet dat een mens vervelend vindt.
MaartJ schreef:Een vriend van me werkt bij een roofvogel meneer. (hoe heet zo iemand???) En zij worden regelmatig gevraagd om meeuwen te verjagen bij gebouwen. Dit moeten ze dan een x in de zoveel tijd doen, omdat die meeuwen schijnbaar nogal onder de indruk zijn dat daar een roofvogel rondvliegt.
Misschien werkt dit ook bij een ekster?