Katten alleen brokjes geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:56

Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik maar overga op alleen brokjes en dan af en toe, bijvoorbeeld in het weekend, eens kijk of ze weer wat blikvoer willen.
Enne, wat is een ''jeweetwelkater''? :? ;)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:58

een gecastreerde kater :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:59

ik voer mijn kat al zijn hele leven alleen maar brokjes af en toe zo'n kuupje vlees.
ze doet het er goed op hoor. denk dat het geen kwaad kan

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:00

mijn katten krijgen alleen brokken
ik heb zo'n systeem waar je een hele zak in doet en ze dus eigenlijk onbeperkt voer hebben
aangezien ze dit van jongs af aan gewend zijn zijn ze niet te dik en eten ze niet overmatig veel
heel af en toe verwen ik ze met wat vlees en ze stelen soms wat van de honden :D
verder halen ze hun vlees uit de weilanden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:36

Jahoor alleen brokjes kan prima de mijne zijn inmiddels 15 en 17.
Zou wel een premiumbrok geven.

Dussss

Re: Katten alleen brokjes geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:42

Wij geven alleen in de avond voordat wij gaan eten hun ook wat blikvoer, ze hebben het niet nodig maar het is gewoon voor de lekker! Voor de rest zou ik wel alleen maar harde brokjes geven!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:09

mijn 2 katten krijgen alleen droogvoer ( premiuim voer)
wel begonnen met vlees geven in van die zakjes,maar ze gaan er echt flink van stinken :=
en in een klein huis niet ahndig, dus sinds enkele maanden alleen aan het droogvoer, en dat bevalt eigenlijk perfect :j
hun beloning/extraatje bestaat uit een kattensnoepje of mijn vla bakje uitlikken :+

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:16

Mijn kat is op een maand na 20 jaar geworden en heeft zijn hele leven alleen brokjes gegeten. 2x in de maand dan kocht ik hart en kookte dit en sneed ik in kleine stukjes voor hem.
Blikvoer heb ik nooit gegeven.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:38

Mijn kittens krijgen Casa Fera voer, ze doen het er erg goed op en vinden het ook erg lekker :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:04

Hier 3 HTK katten die vooral buiten zitten. Die krijgen ook eigenlijk alleen brokjes. Heel af en toe eens met zijn 3en een blikje vlees maar dat is eigenlijk echt sporadisch.
Als ze tussendoor zin hebben in vlees dan gaan ze maar een muis of een vogeltje vangen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:32

Onze katten krijgen brokjes, en voor het slapen gaan 1 klein schepje nat voer. Meer niet, want dan kotsen ze het weer uit... Wij hebben 5 katten, en die doen makkelijk samen met 1 zo'n klein miniblikje, dan gaatr het nog niet helemaal op ;) Kan prima. De katten van mijn broer krijgen ook alleen brokjes, omdat hun kat onwijs smerige scheten ging laten van nat voer (veel geprobeerd) :))

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:37

Die van ons krijgen Prins droogvoer en af en toe krijgt de kleine een bakje nat. Die vindt het echt heerlijk en die ander eet echt niks anders dan haar brokjes. Als je die een kattensnoepje laat ruiken kijkt ze je aan of je gek bent :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:13

Mijn katten krijgen allebei Hill's voer, de een het standaard adult voer en de ander speciaalvoer van de dierenarts tegen tandsteen gemengd met het standaard adult voer. Doen ze het goed op :)

Af en toe krijgen ze naast wat natvoer/vis ook wat Viyo, een soort vitaminedrankje wat ze érg lekker vinden. Kattensnoepjes is de poes niet zo weg van, die lust maar één bepaald soort dat bijna nergens te verkrijgen is... Kater eet werkelijk alles..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:18

wij hebben 4 katten en ze krijgen voornamelijk brokjes.
heel af en toe een blik en dat is dan ook een feestmaal voor ze.
blik geef ik meer als een verwennerij.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:23

Ik heb een raskat (burmees) en die krijgt op aanraden van de fokker alleen brokjes. Nu heeft hij ook nogeens een dramatisch gebit en brokjes helpen dan om de zaak nog een beetje schoon te houden. Hij is kieskeurig maar houdt van de AH sensitive brokken voor gevoelige katten in die witte zakken.
Hij heeft ook een poosje speciale royal canin dental gehad maar die lustte hij niet en omdat hij toch al erg slank is, krijgt hij dusnu deze.
ik begin niet aan blikvoer, dat is niet goed voor zijn gebit en ik vind het ook een vieze bende.
Hij heeft altijd vers water staan maar geeft de voorkeur aan drinken uit de vijver.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:58

Onze katten krijgen eigenlijk alleen brokken. De katten die we nu hebben kregen ook toen ze nog klein waren ook vlees maar nu eigenlijk niet meer.
Ze kunnen inprincipe onbeperkt brokken eten, ze zijn ook niet altijd samen in huis en dan word het ook vrij lastig om bijv. 2x per dag te gaan voeren oid.

En voor dat we deze (3) katten hadden, hadden we ook een stuk of 10 katten die altijd buiten waren, ze mochten ook niet in huis en ze aten alleen de dingen die ze zelf hadden gevangen. Er stond wel vaak een drinkbak met koeienmelk waar ze uit konden drinken maar verder kregen ze niks. En ze gingen bijna allemaal dood aan ouderdom en anders door een vos.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:07

1 vd weinige redenen dat we hier nog blik voeren is omdat we er 1 met zwaar overgewicht hebben rondlopen (waggelen) dan is blik beter (meer vocht, minder aankomen)
Maar hier laten ze het ook regelmatig staan, het koekt aan en het is zo smerig op te ruimen enzo. Brokjes zijn veel beter voor het gebit en hebben in verhouding veel meer voedingsstoffen.