Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urko schreef:@purny: denk dat de bio industrie wel het eerste is waar iets aan moet gebeuren, huisdieren hebben het er over het algemeen wel goed...
(en dat zeg ik dan, zie al het zoveelste *de kinderen kijken er niet meer naar om* cavia heeft gered uit de bossen...)
Krips schreef:Apen en visjes vind ik niet te vergelijken. En als er kan worden aangetoond dat de apen het leuk vinden, het uit zichzelf gaan doen en in goede omstandigheden leven.. Dan moet het kunnen. Tuurlijk worden dieren ingezet voor ons gebruik. Wat dacht je van vlees, leer, melk etc etc.. Enne het paard dan
_sparta_ schreef:Maar dan moeten ze het wel eerst onderzoeken voordat ze al tegen zijn.
Al is dat wel een Thieme eigenschap, tegen zijn zonder onderzoek.
monsterina schreef:Krips schreef:Apen en visjes vind ik niet te vergelijken. En als er kan worden aangetoond dat de apen het leuk vinden, het uit zichzelf gaan doen en in goede omstandigheden leven.. Dan moet het kunnen. Tuurlijk worden dieren ingezet voor ons gebruik. Wat dacht je van vlees, leer, melk etc etc.. Enne het paard dan
Tuurlijk worden er overal wel dieren ingezet voor ons gebruik. Maar zijn we nu juist niet net bezig met alles zo diervriendelijk te maken? (niet meer je paardebeest 23 uur op stal, scharrelkippen, biologisch vlees etc)
Nu is er niets dieronvriendelijk aan een vis in een grote bak water maar het gaat om het idee, vissen zijn dan niet gevaarlijk (alhoewel ik niet graag in een bak met piranha's wil zitten)maar betekend dat dan maar dat we ze mogen gebruiken?
overigens ben ik niet voor de partij van de dieren maar er zit wel iets in, namelijk het onderzoeken in hoeverre we en in welke mate dieren moeten gaan inzetten voor ons gebruik. En dan vooral cosmetisch gebruik. Want wat een vis kan kan jij ook gewoon met je eeltrasp, daar zijn die dingen toch voor?