Partij voor de Dieren wil af van vispedicure

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:49

okok het is een belachelijk standpunt maar wat mevr van de Partij probeert te zeggen hiermee vind ik op zich wel een punt hebben. Ze probeert duidelijk te maken dat er een onderzoek moet komen naar het dieren in zetten voor ons gebruik.
En dat vind ik heel redelijk, straks moeten er(naar haar eigen woorden) een stelletje apen in de kleuterklas omdat zij zo goed kunnen ontvlooien. Dat is toch ook absurd? waarom vinden wij het dan van die kleine visjes niet absurd?

Anoniem

Re: Partij van de Dieren wil af van vispedicure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:51

Nou....
Aapjes in de klas, helpt dat ook tegen het luizenprobleem?

Dat is stukken goedkoper en milieuvriendelijker dat de andere troep die nu gebruikt wordt :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:52

Anc schreef:
Nou....
Aapjes in de klas, helpt dat ook tegen het luizenprobleem?

Dat is stukken goedkoper en milieuvriendelijker dat de andere troep die nu gebruikt wordt :j

Het duurt alleen zo lang, dat wordt nablijven voor een kind met luizen :+

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:53

Apen en visjes vind ik niet te vergelijken. En als er kan worden aangetoond dat de apen het leuk vinden, het uit zichzelf gaan doen en in goede omstandigheden leven.. Dan moet het kunnen. Tuurlijk worden dieren ingezet voor ons gebruik. Wat dacht je van vlees, leer, melk etc etc.. Enne het paard dan :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:54

Maar....wat nou als de betreffende visjes na een flinke schimmelklant vol zitten?
Moeten er dan nieuwe batterijen in? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:54

Nee joh, zo'n aap is toch wel in een paar uurtjes klaar?
Die visjes zijn ook niet de hele dag bezig...

Ik denk dat de Partij zich nog maar eens goed in de vispedicure moet verdiepen, er zijn hele onderzoeken geweest en het blijkt helemaal niet schadelijk te zijn voor de visjes, ze worden zelfs uitstekend verzorgd!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:56

tja,.. als ik zo dat geluidsfragment hoor... plantjes erbij, steentjes erbij klaar? af en toe wat anders voeren dan alleen huidschilfers en wat is het probleem?
Dat ze zich bezig houden met anders dingen zeg...

Waarom die apen met vissen vergelijken? Zo stom zijn vissen overigs niet hoor, die kun je ook gewoon trainen en kuntsjes laten doen. Apen zijn zijn alleen een stuk gevaarlijker dan vissen.

even oftopic: Mijn vijver biedt deze behandeling tegen een kleine vergoeding aan, de algenetertjes die er spontaan ingekomen zijn vinden het heerlijk om aan voeten en handen te knagen . Vissen leven buiten, met andere soortgenoten maar ook kikkers en salemanders en momenteel krijgt u er, door de temperatuursverschillen van afgelopen week, een gratis algenbehandeling bij, waarna u naar rotte vis ruikt :Y) Actie is geldig tot 1 mei, niet in combinatie met andere actie's of kortingen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:59

Ojee ik heb meegewerkt aan mishandeling. Ik heb in februari een behandeling gekregen.

Heel interessant die diertjes, ze krijgen een speciaal aangemeten aquarium dat groot genoeg is. Ze krijgen om de 2 dagen voertabletten en voor de rest voeden ze zich met mensen huidschilfer. Deze visjes knabbelen aan mensen in de natuur ook als ze een eiwit te kort hebben of gewoon omdat het een grote voedselbron is. Visjes kosten 2,50 per stuk dus niet heel goedkoop en moeten in groepen gehouden worden.

Voor je in het aquarium mocht moet je eerst je handen ontsmetten en goed schoonmaken.

Zolang de afmetingen groot genoeg is, de vissen niet uitgehongerd worden is er niks aan de hand.

Meer info
http://www.punkyfish.nl/pages/database/ ... vissen/433

waarom roepen ze eerst en gaan de dan pas nadenken volgens mij moet het andersom, maar goed zij zijn niet de enige partij die eerst roept en dan denkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:05

Hmmm waarom heb ik totaal geen vertrouwen in de PVVD?? Ze hebben het alleen maar over bio industrie en nu dit nog?? Waarom komen er geen wetten net zoals in Amerika tegen het houden van huisdieren wanneer deze verwaarloosd worden... De huisdieren zijn er ook nog... ipv de bio industrie en niet te vergeten de visjes :+

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:55

@purny: denk dat de bio industrie wel het eerste is waar iets aan moet gebeuren, huisdieren hebben het er over het algemeen wel goed...

(en dat zeg ik dan, zie al het zoveelste *de kinderen kijken er niet meer naar om* cavia heeft gered uit de bossen...)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:01

Eerst maar eens een Dierenpolitie en goede dierenbeschermingswetten, dan op de details in gaan lijkt me!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:12

Volgens mij wordt hier gediscrimineerd door jullie >;) paarden die het misschien slecht hebben is erger dan vissen die het misschien slecht hebben. Je zal maar als mug geboren worden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:13

Of als eendagsvlieg en dan net met je verkeerde been uit bed stappen. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:13

Dinopino schreef:
Volgens mij wordt hier gediscrimineerd door jullie >;) paarden die het misschien slecht hebben is erger dan vissen die het misschien slecht hebben. Je zal maar als mug geboren worden.

Dan zou je misschien toevallig net meergemept zijn! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:06

ach de partij van de dieren maakt zich wel erg belachelijk zo...... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:11

*proest* moet niet gekker worden.... er valt ook niet te discusseren met ze trouwens, was op mn vorige stage 1 om het te hebben over proefdiergebruik enzo. Op een gegeven moment had zij als argument: ja als er nu een ufo landt met buitenaardse wezens en die nemen jou mee, vind jij dat dan leuk? Doe jij dan wat ze van je vragen? Ik dacht 2 dingen: 1) ufo waar dan tok tok 2) wtf zit ik mijn tijd hier te verdoen.

Ik heb ook nog nooit iemand zo dom uit haar ogen zien kijken en met zulke onzinnige argumenten aankomend.
Nee die hele partij kan ik niet serieus nemen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:58

Urko schreef:
@purny: denk dat de bio industrie wel het eerste is waar iets aan moet gebeuren, huisdieren hebben het er over het algemeen wel goed...

(en dat zeg ik dan, zie al het zoveelste *de kinderen kijken er niet meer naar om* cavia heeft gered uit de bossen...)

En de verwaarlozing van die paarden in Voorburg dan? Noem je dat goed? Zo zijn er vast nog andere dieren die verwaarloosd worden al is het alleen maar om te beginnen op sommige maneges.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:07

Krips schreef:
Apen en visjes vind ik niet te vergelijken. En als er kan worden aangetoond dat de apen het leuk vinden, het uit zichzelf gaan doen en in goede omstandigheden leven.. Dan moet het kunnen. Tuurlijk worden dieren ingezet voor ons gebruik. Wat dacht je van vlees, leer, melk etc etc.. Enne het paard dan :P

Tuurlijk worden er overal wel dieren ingezet voor ons gebruik. Maar zijn we nu juist niet net bezig met alles zo diervriendelijk te maken? (niet meer je paardebeest 23 uur op stal, scharrelkippen, biologisch vlees etc)
Nu is er niets dieronvriendelijk aan een vis in een grote bak water maar het gaat om het idee, vissen zijn dan niet gevaarlijk (alhoewel ik niet graag in een bak met piranha's wil zitten)maar betekend dat dan maar dat we ze mogen gebruiken?

overigens ben ik niet voor de partij van de dieren maar er zit wel iets in, namelijk het onderzoeken in hoeverre we en in welke mate dieren moeten gaan inzetten voor ons gebruik. En dan vooral cosmetisch gebruik. Want wat een vis kan kan jij ook gewoon met je eeltrasp, daar zijn die dingen toch voor?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:08

Maar dan moeten ze het wel eerst onderzoeken voordat ze al tegen zijn.
Al is dat wel een Thieme eigenschap, tegen zijn zonder onderzoek.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:43

_sparta_ schreef:
Maar dan moeten ze het wel eerst onderzoeken voordat ze al tegen zijn.
Al is dat wel een Thieme eigenschap, tegen zijn zonder onderzoek.

tuurlijk heb je helemaal gelijk in, maar ik denk ook dat het alvast een roep om aandacht is...en aandacht heeft ze want er wordt zelfs over gepraat! (ook op bokt!)
Vergeet niet dat de verkiezingen weer voor de deur staan en met dit soort vreemde uitspraken komen ze wel weer in the picture..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:44

Maar verliezen stemmen :D Tenminste wie gaat nu op zulke domme uitspraken makende mensen stemmen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 15:46

monsterina schreef:
Krips schreef:

Tuurlijk worden er overal wel dieren ingezet voor ons gebruik. Maar zijn we nu juist niet net bezig met alles zo diervriendelijk te maken? (niet meer je paardebeest 23 uur op stal, scharrelkippen, biologisch vlees etc)
Nu is er niets dieronvriendelijk aan een vis in een grote bak water maar het gaat om het idee, vissen zijn dan niet gevaarlijk (alhoewel ik niet graag in een bak met piranha's wil zitten)maar betekend dat dan maar dat we ze mogen gebruiken?

overigens ben ik niet voor de partij van de dieren maar er zit wel iets in, namelijk het onderzoeken in hoeverre we en in welke mate dieren moeten gaan inzetten voor ons gebruik. En dan vooral cosmetisch gebruik. Want wat een vis kan kan jij ook gewoon met je eeltrasp, daar zijn die dingen toch voor?

We zijn niet bezig met dingen diervriendelijk te maken, maar met maatschappelijk verantwoordde antwoorden overal op te geven.
Daar word ik zoooo moe van... :Z

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:01

We zijn niet bezig met dingen diervriendelijk te maken, maar met maatschappelijk verantwoordde antwoorden overal op te geven.
Daar word ik zoooo moe van... :Z[/quote]

Dan is de maatschappij bezig met veranderingen doorvoeren, en aangezien jij als persoon/mens onderdeel bent van de maatschappij....tis hoe je het wilt lezen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:04

Krips schreef:
Oh, dit gaat mij ook wel een beetje ver. Zometeen hebben we nog wel een bio-industrie maar geen vispedicure..

Inderdaad.. Ik weet wel wat ik erger vind.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:04

_sparta_ schreef:
Maar verliezen stemmen :D Tenminste wie gaat nu op zulke domme uitspraken makende mensen stemmen?

Kijk eens hoeveel mensen er op de PVV stemmen? die hebben ook bijzonder vreemde uitspraken..