meutende mensen..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 18:58

ik noem mijn honden ...... nu 6 jaar oud ook nog steeds puppies :) :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:59

KiWiKo schreef:
ik noem mijn honden ...... nu 6 jaar oud ook nog steeds puppies :) :)

Ben je niet de enigste. Dat is ook de reden dat je vreemde honden het beste met "lief puppie" aan kunt spreken. Dat is herkenbaar en hebben ze in de meeste! gevallen goede ervaringen bij waardoor ze positief reageren.

Tallie1979

Re: meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:05

Nou ja, als je het even technisch bekijkt is iedere hond een hondenkind, een hond heeft ook ouders! :D

Maar dat gemiep en gepiep over dieren die direct naar een dierenarts moeten, tja, alleen als ik twijfel breng ik mijn beestjes naar de dierenarts, vaak kijk ik het eerst een dag aan :) Ik ga zelf ook niet voor ieder wissewasje naar de dokter, ik wacht het altijd eerst een paar dagen af, gaat het dan niet beter, ga ik eens bellen voor een afspraak :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:08

Joycebunny schreef:
Helemaal mee eens :j
Als ik een paard dat op een dure pensionstal staat met solarium enzoverder vergelijk met een paard dat op een wei met schuilstal zonder deken staat, dan heb ik eerlijk gezegd meer medelijden met dat 'luxepaard'. Ik ken tig paarden die 'vals' zijn beginnen doen als ze naar een manege/pensionstal met onvoldoende weidegang verhuizen.

Inderdaad! :=
En als er dan een discussie begint zeggen mensen; Nou, ik denk toch echt dat dat paard in luxe het toch beter heeft dan een dier dat de hele dag buiten in weer en wind staat.
Nou, dat denk ik dus even niet! :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:09

Je hoeft ook helemaal geen topic te openen in medisch, want je krijgt drekt 20 reacties met DA bellen, ongeacht waar het over gaat, volgens mij zit dat zinnetje onder de sneltoets ofzo :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:16

nou lekker dikke pech, mijn beesten zijn wel heilig hier.
En ja ik vertroetel ze bij het leven, ze zijn walgelijk verwend en eigenlijk draait mijn leven meer om hen dan om wat anders. Godzijdank mag ik die keuze zelf maken. Maar of dat wil zeggen dat mijn beesten dan ook gelijk vermenselijken en niet luisteren, nehhhh.

hoewel mijn kant wel vreselijk beledigd kan miauwen als ik hem terecht wijs

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:18

Ik ben het er niet helemaal mee eens, als jij geen ervaring hebt met honden is het zeker aan te raden om naar een puppycursus te gaan, zeker als het een grote hond is. Er zijn genoeg honden die niet zijn opgevoed dus blijkbaar is het toch wat moeilijker dan het nu lijkt. En ik denk dat ze met dieren sneller naar een dierenarts gaan omdat het andere ziektes zijn dan die jij zelf hebt. Bij mensen weet je in de meeste gevallen wel beetje wat het is en of het gevaarlijk is. Dieren hebben andere verschijnselen en ziektes dus ga je eerder naar de da als je niet weet wat het is.

Verder ben ik het wel met je eens dat de kleding en dekens van mij ook niet hoeven en dat het zeker niet zielig is als je paard in zn blootje staat in de winter.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:24

Ik heb zo onderhand wel een aardige indruk van jou Kiwiko, en je laat nogal doorschemeren dat je een ''harde tante'' bent (niets negatiefs hoor), maar dan mogen anderen toch wel lekker teuten met hun beestjes? Zolang het dier er verder niet onder lijd zie ik het probleem niet. Beest wordt lekker verwend, nou een luizenleven toch? :)

Puppycursus vind ik overigens erg nuttig, ik zou ook geen vervelende hond willen en op zo'n cursus kan je het ze mooi jong aanleren onder begeleiding (je kunt natuurlijk ook zelf gaan aanklooien met de grote kans dat je het verkeerd doet). En trainingen zoals frisbee/hindernisgedoe vinden heel veel honden helemaal het einde. Daar doe je zo'n beestje niets tekort mee hoor.
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 24-03-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:26

Te ver gaan in het getrut en het dier vind het niet leuk,okee dat gaat te ver.Maar er zijn heel veel truttende mensen hoor,zalfje voor dit borsteltje voor dat.Als je inderdaad een honden leek ben is een cursus erg handig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:27

Mijn paard zou een keer een mega wond hebben,dus ik race er heen, kon ik het met moeite vinden.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:29

_/-\o_ Inderdaad! Amen!

Ik ren ook niet voor ieder scheetje naar de DA of HA. Ik kijk het per situatie aan. De ene keer is het wenselijk dat ik zsm ga, de andere keer kan het geen kwaad om het een paar dagen aan te kijken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:37

toch merk ik dat veel mensen moeite hebben om in te schatten wanneer je accuut een DA moet laten komen en wanneer je het best even kan aankijken
daar moet je gevoel voor hebben

ik heb toch veel mensen zien blunderen met hun dieren kwa opvoeding
dan kunnen ze beter op cursus gaan en het leren
en eerlijk gezegd zou ik sommige mensen gewoon geen dier willen meegeven omdat ze er gewoon het karakter niet voor hebben

ik hou niet van gemiep maar ook niet van de harde aanpak
je moet gewoon slimmer zijn als het dier en daar gebruik van maken
buig zijn gedrag om inplaats van er tegen in te gaan
zoek geen ruzie maar leidt hem de juiste weg
dat wil trouwens niet zeggen dat een dier over je heen mag lopen , dan moet je soms gewoon lomp terug doen maar altijd met wijsheid
weet waar de grens is, je paard moet er van leren

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:38

Vind je niet dat iedereen recht heeft op een eigen interpretatie van hun dier?

Als dagelijkse verzorger en eigenaar vind ik het mijn eigen zaak hoeveel ik mijn dier wens te vermenselijken eerlijk gezegd. Zolang het haar/hem geen schade toebrengt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:39

sommige mensen weten van nature hoe ze om moeten gaan met dieren andere moeten dit leren. En laat die mensen dan in godsnaam een cursus volgen ipv zelf te gaan klooien want dan weet je zeker dat het dier de dupe is!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:42

tja liever te vaak naar een DA (tenslotte hun portomonnee) dan dat ze hier op bokt gaan posten hoe ernstig de situatie is en wat ze moeten doen (uh ja lekker slim ga dan de DA bellen!)
alsof wij vanaf een schermpje dat kunnen beoordelen.....

en ja helemaal goed gezegd TS, mensen moeten leren dat dieren niet van suiker zijn........
en dat leren gaat niet zonder fouten te maken en te vragen en te doen enz enz....

oftewel aldoende leert men, als mensen te vaak naar een DA voor een wissewasje zijn geweest, hun beurs raakt krap dan gaan ze wel leren om de situatie beter in te schatten ;)

tja en cursussen kan ik alleen maar toejuichen want er zijn genoeg mensen die dieren (vooral honden) weten te verklooien..

.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:45

Ook ik ben het met je eens KiWiKo.
In mijn omgeving ken ik ook veel mensen die om ieder wissewasje naar de dierenarts snellen. Altijd maar de dieren te veel vertroetelen en overvoeden.
Bv. paard van mijn moeder krijgt vanalles aan voedingssuplementen poedertjes enz enz.
Dat beest is zo rond als een ton, glast mooi dat wel :P (Ze rijd er een paar keer in de week een half uurtje les op, geen wedstrijden of mega prestaties).
Maar dat doet die van mij ook, en de mijne krijgt alleen onbeperkt voordroog/ hooi en 1 handje muslie na het werk :o
Ook gaat ze er 20 keer per dag heen (stal aan huis) om even wat eten te geven of te poetsen.

Gelukkig is het bij ons op stal gewoon normaal.
Dus ook geen gezeur van andere mensen hoe iets zou moeten e.d.

Laatst was ik met wacky onderuit geknalt op het asfalt (meneer schrok van crosmotors en racete naar huis, lang verhaal).
Hij had zijn achterbeen goed ontveld. Heb gekeken of hij kreupelde...
Nee... nou ben gewoon mijn geplande bosrit gaan maken.
Eenmaal terug bleek het toch wel open te zijn, gewoon afgespoeld en met betadineshampo ontsmet.
De wond had gebloed en zag er schoon uit, dus ga ik er niet mee naar de dierenarts.
Verder nog 2 keer gewassen met biotex en het is mooi genezen!
Nou je had somige mensen moeten horen..... Ooo voor hetzelfde geld had hij bloedvergiftiging, ontstekingen enz enz kunnen krijgen...

Dat is niet gebeurd, soms denk ik echt omdat mensen te veel miepen met hun paard er echt doetjes van maken.
al die voedingssuplementjes (uit voorzorg), beenbescherming, dekens, enz enz.
Paarden zijn niets meer gewent, en ja dan krijgen ze ook sneller iets.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:46

ikdoemaarwat schreef:
tja liever te vaak naar een DA (tenslotte hun portomonnee) dan dat ze hier op bokt gaan posten hoe ernstig de situatie is en wat ze moeten doen (uh ja lekker slim ga dan de DA bellen!)
alsof wij vanaf een schermpje dat kunnen beoordelen.....

Ben ik het helemaal mee eens :j
maar het lijkt echt een standaard zin geworden bij de meest onnozele dingen :)

Bij praktijkproblemen zie ik het ook vaak.. paard wil niet luisteren en de 1e 20 reaktie's zijn naar de DA gaan want het zal wel pijn zijn..... vind ik persoonlijk soms echt onzin :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:47

Maar alleen al het feit dat mensen advies gaan vragen op internet wil zeggen dat ze er te weinig verstand van hebben om zelf een oordeel te vellen. Laat ze dan alsjeblieft 2x te vaak een da bellen dan 1x te weinig.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:47

Ik ga best heel menselijk met met hond om..........MAAR, ben ook heel consequent.

Ik zeg als we naar mijn moeder gaan altijd "Dingo, gaan we naar Oma??".....resultaat, een stuiterende hyper hond :D

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
En als mensen niet goed weten hoe een dier op te voeden, ga dan op cursus......graag :j
Wanneer iemand een hond heeft die niet fit is of een krasje heeft en dit niet vertrouwd......dan beter wel naar een DA gaan.

Ik zie het probleem niet :n
Als je maar wel consequent en eerlijk bent......idd wel \ nee is nee'...en 'ja is ja'....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:48

Caira schreef:
Maar alleen al het feit dat mensen advies gaan vragen op internet wil zeggen dat ze er te weinig verstand van hebben om zelf een oordeel te vellen. Laat ze dan alsjeblieft 2x te vaak een da bellen dan 1x te weinig.

true!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:51

mijn paard is deze week voor de eerste keer in 2 jaar een dierenarts bij geweest... en dat was echt omdat het moest omdat ik het zelf niet meer wist en me stalbaas ook niet...

maar de mijne gaat ook niet voor elk wissewasje naar de DA
wel vraag ik eens hier wat als ik het niet weet... maar goed daar is het een forum voor he

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:53

Billy hier, nog niet bijgelezen :D
Heb een hoop honden en mijn ervaring is: hoe minder je ermee trut, hoe normaler ze doen. Ik ga niet voor elk wissewasje naar de veearts, maar reken mar dat ze goed verzorgd worden.
Mijn Jacks worden heel relaxed opgevoed, ze hoeven niet veel, mogen wel veel, maar als ik hier komen roep en ze komen niet hebben ze een probleem. Dan ga ik ze nl halen. Krijgen ze een hollewippertje richting auto en ik help ze even naar binnen. Heb nog nooit een JAck gehad die dat 2x nodig had ;)
En degenen die mijn honden kennen viinden ze allemaal lief en fijn in de omgang.
Ik loop ook zonder problemen met mijn LAb en 6 JAcks onaangelijnd....

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:55

Caira schreef:

Idd dat wel ja, als je het niet vertrouwd altijd dierenarts bellen.
Maar op stallen zie je vaak dat mensen elkaar ''gek'' gaan zitten maken.
Als je daar naar luisterd is een klein wondje na 10 minuten en levensgevaarlijke wond, want de ene kent iemand die heeft dit meegemaakt en de andere kent weer iemand en die haar paard is dood gegaan aan een wondje ....
Gewoon logisch nadenken helpt al een heel eind ;)

Cursussen e.d. vind ik ook goed dat ze er zijn.
Niet iedereen wordt geboren als goede honden opvoeder en wil het toch goed doen!
Alleen maar goed zou ik zeggen!
als we het dan toch over vermenselijken hebben zouden ze ook moeten doen voor mensen met kinderen, of voordat mensen kinderen krijgen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:58

Begrijp me goed....ik zou persoonlijk ook niet voor ieder wissewasje naar DA gaan...
Maar als mensen er echt een naar gevoel bij hebben als hun hond 'iets' mankeerd.....dan is het toch prima dat ze wel gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:04

BraveSpots schreef:
Vind je niet dat iedereen recht heeft op een eigen interpretatie van hun dier?

Als dagelijkse verzorger en eigenaar vind ik het mijn eigen zaak hoeveel ik mijn dier wens te vermenselijken eerlijk gezegd. Zolang het haar/hem geen schade toebrengt.

Nou ja, niet helemaal. Lijkt me erg frustie om voortdurend verkeerd begrepen te worden :)