pup moeilijk zindelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:08

Ik gaf Cavom brokken (die zijn geperst) en heb dus wel kunnen mengen met vers voeder (hier in België Duck). Na een weekje stond ze volledig op dat vers voer, beste beslissing ooit. Vergeet niet dat je vers voer meer moet geven dan brokjes, maar dat zal op de verpakking ook staan.
Mijn hond krijgt nu dik 1 kg per dag, maar ja ze weegt dan ook al 33 kg en is Bullmastiff van bijna 6 maanden :D .

eva1969

Re: pup moeilijk zindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:22

Het klinkt misschien raar, maar je kan haar ook té vaak buiten zetten 's nachts. Ik heb met al mijn pups (boxers overigens :D) ze altijd maar één keer 's nachts eruit gelaten.
Gaan je boxer en je pup tegelijkertijd uit? Dan kan het best zo zijn dat je pup de tijd niet neemt om voldoende te poepen en te plassen.
Mijn middelste boxer was pas met 1 1/2 helemaal zindelijk, een drama was het en toch niets anders gedaan dan bij de andere.
Kennelijk zijn er gewoon honden die sneller zindelijk zijn dan andere, en vice versa.
Het overgaan op carnibest klinkt als een goede stap, zeker om de hoeveelheid ontlasting terug te brengen.
Veel succes en ik hoop op een snelle verbetering voor jullie.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:27

Welke purina voer je trouwens?

Bonzo, Pro plan, Beneful of dog chow? Want dat maakt ook uit.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 17:46

Hoi,
het gaat om Purina Beneful voor puppies, maar ik heb vanmiddag 3 rollen carnibest gehaald en daar begin ik morgen mee (het ligt nu nog te ontdooien).Vanavond krijgt ze dus voor het laatst de brokken.
Wat betreft het uitlaten, ze gaat 3x per dag samen met de boxer op stap en daarbij ook nog een aantal keren alleen met mij. Ze neemt er alle tijd voor om te plassen en te poepen met of zonder boxer.
Als we thuis zijn plast ze ook gelijk weer in de tuin of na 5 minuten in huis.
Als ze moet poepen begint ze het nu wel aan te geven door tegen het raam aan te tikken met haar poot. Als we alleen niet snel genoeg reageren (lees binnen 2 seconden) dat poept ze rustig op de vloer. Plassen geeft ze helemaal niet aan en gaat rustig piesen als het haar uitkomt.
Ik hoop dat het met Carnibest een beetje beter gaat, we zullen zien.
Nogmaals iedereen bedankt voor de tips en het meedenken,mochten jullie meer tips hebben.... ik hou me aanbevolen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:33

Het is natuurlijk niet zo dat ze van die carnibest opeens zindelijk is hé? :P Laat dat wel even duidelijk zijn.
Maar omdat ze naar alle waarschijnlijkheid minder hoeft te plassen en te poepen is het hopelijk voor jou beter te controleren en adequaat te handelen op het moment dat het fout gaat ;)
En natuurlijk beter voor haar gezondheid :j :D

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 09:26

Haha, nee dat begrijp ik :D
Het zou alleen al een stuk prettiger zijn als het poepen en plassen in huis met de helft kan verminderen.
Vanmorgen heeft ze voor het eerst Carnibest gekregen, ik schrok wel een beetje van de kleine hoeveelheid die ze daar van mag (zo'n 250 gram per dag)
Ik heb haar toch maar gewoon "cold turkey" overgezet... ze poept nu toch al zoveel dan kunnen die paar dagen extra er ook nog wel bij :+
Vannacht lagen er trouwens weer 2 drollen en 1 plas in der bench en mevrouw lag er prinsheerlijk tussen te snurken...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:03

Volgens carnibest voer je pups tussen de 40 en 60 gram. Je zei zelf dat ze best schraal is, dus ik zou haar morgen (als deze 250 gram goed gaat) lekker op 360 gram zetten.
En aangezien je pup verder goed gezond is én af en toe al wat vlees kreeg, denk ik niet dat ze ervan aan de diarree gaat hoor.
En meestal lijkt het vooral weinig omdat ze het ook vreselijk lekker vinden.
Mijn Jack wordt dik van de lucht en krijgt slechts 100 gram vlees per dag DAT is pas zielig ;) Want een kilo zou er ook wel in gaan _O-

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:36

@ Valine: ja dat herken ik ook. Laten ze het eindelijk merken dat ze buiten moeten, moet je héééél snel zijn. Maar ach, het begin is er al. Piept ze dan niet in haar bench dat ze moet. Je zei al dat de bench wel op de groei is gekocht, ze heeft dus plaats om te poepen en te slapen als ik het goed begrijp.
Ken je niemand waar je een kleine bench van kunt gebruiken voor een paar weken?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:03

Hier even een kleine update.... De Carnibest gaat er in als worst haha... ik had al besloten om vanaf morgen iets meer dan die 250 gram te geven.
Het poepen is gelijk een stuk minder geworden heb ik gemerkt, helaas het zindelijk worden ook... ze lag net te slapen samen met de boxer en toen ze wakker werd heeft ze gelijk midden in de huiskamer een grote dikke drol neergelegd ondanks dat de voordeur en de schuifpui open waren.
Ze deed dit ook zo snel dat ik voor ik kon reageren zij al weer bij de boxer lag te snurken. Echter was het het wel een "mooie" drol, lekker stevig ivp de slappe hap die ze van de brokken kreeg.

@Dana82: Ik was al bezig geweest voor een kleinere bench maar kon daar niet in slagen dus heb er maar 1tje gekocht waar ze de komende maanden in kan tukken (deze is 80x60 geloof ik).
Ze heeft dan 1 deel waar ze kan liggen en de rest ligt dan een krant, maar zodra ze in de bench gaat om te slapen verscheurd ze de krant en maakt daar samen met de deken/handdoek een holletje van. Ik heb er expres een krant in liggen zodat áls ze moet plassen of poepen dat dat op de krant gebeurd... maarja, als ze die krant door de hele bench heen slingerd... }:0

En ze heeft net ook mijn horloge stuk gekauwd zie ik net 8)7

lucky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:42

hoi

ik heb een een honden forum veel gelezen dat je de bench zo klein mogelijk moet houden
dat ze er net in kan liggen
misschien verkleinen met een doos of ander opvulsel
mijn pup heeft nog ooit iets in de bench gedaan was bij mij al met negen weken zindelijk.
maar als ik werk gaat ze naar mijn zus die heeft een border collie daar duurde het wel langer voor ze wist dat ze het ook buiten moets doen.
ze is intussen bijna 5 maanden het gaat nu een week of zus super op ee klein ongelukje na meestal een plasje uit bijheid
hou vool hoe moeiijk het soms ook is dat je denk ze wordt nooit zindelijk

groetjes cynthia

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:42

TS, hoe gaat het nu? Boek je al vorderingen?