Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:KiWiKo schreef:dan is het een domme hond die zijn destiny opzoekt
En laat dat nou net het probleem zijn, want de eigenaar wil hem graag nog langer houden dan vandaag
Dus die kans zou ik ook niet blijven nemen... Maar sowieso ben ik een doos met mijn woef
KiWiKo schreef:lief........... een Jack heeft zoveel raakoppervlak met betrekking tot een paardenhoef,............ dat dit geen probleem moet zijn
(dit meen ik niet hoor is een grapje...)
KiWiKo schreef:het gaat om het raakoppervlak.......... een jack gaat vliegen als een paard uithaalt maar zal niet zo in de kreukels liggen als een paard hetzelfe uithaald naar een grote hond..........dat bedoel itk te zeggen..... de jack vliegt verder maar de bullmatsiff heeft meer plaatselijke schade
Alleen je moet niet bang zijn om je hond pijn te doen (eigenlijk doet een trap van een paard pijner dan zo'n ruk) Tuurlijk, je moet het vaker doen bij een Jack, ze zijn ook gewoon wat eigenwijzer dan een normale hond. Maar het werkt super we hebben er nu met onze duitse herder zoveel profijt van! Heelveel succes! 
Hij legt namelijk nu wel de connectie tussen de paarden, mijn geluid (ik heb het vervangen door "Alleeeeee HOP"
) en het gedender van de paarden naar de weide.Barmat schreef:1.) Paarden staan voor de draad van de uitloop
2.) Ik maak de draad open
3.) Paarden lopen op hun dooie akkertje naar de weide (al de tijd loopt de hond mee en houdt de boel in de gaten, maar doet verder niks)
4.) Dan gaat er eentje op zijn gemak staan grazen onderweg
als je hier nu eens stap 4b van maakt: roep de hond bij je. geef comando: zit/ blijf oid. en meld dan je paard dat hij door moet lopen. je laat je hondje dan weten dat je t heel goed zelf af kan. bovendien verleg je het probleem als hij niet luistert. je kan je hond dan evt op dat punt aanlijnen mocht dit nog nodig zijn en loslaten als hij bij jou blijft. is t hondje braaf dan meteen belonen uiteraard!
5.) Ik roep iets in de trant van "Hee joh, loop eens door" met lichte stemverheffing, soms met een armbeweging
6.) Hond rent naar paard, grommend/blaffend METEEN hierop zeg ik duidelijk en met stemverheffing "BINKY - NEE"
7.) Soms is dit (even) afdoende, soms niet. Ofwel de hond gaat weg, in dit geval beloon ik, in het andere geval gaat hij duidelijk door met het proberen op te jutten van de paarden (lijkt op willen "drijven" van de paarden)
8.) Ik gebruik de piep van de commander en zeg nogmaals BINKY NEE!
9.) Indien deze fase niet succesvol afgesloten wordt gaat het over in het bekende "staart hangen" of proberen in de benen van de paarden te bijten.
.
.