jack russel luistert voor geen meter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:42

__Orlando schreef:
om te zeggen van dat ik een ander plek voor hem moet gaan zoeken als ik niet op cursus ga omdat het niet goed zou komen vind ik een beetje te. hij gaat nooit weg. hij is nog jong en valt nog wat te leren. ook laat ik hem castreren. moet ook helpen zegt de dierenarts.
Het is wel een echte jackrussel alleen een lang harige. heb de vader en moeder beide gezien..
we gaan ons deze week inschrijven bij een training.. en zullen zien hoe dat gaat..

Ik heb begrepen dat je momenteel zwanger was, nu begrijp ik dat je baby al geboren is en dat je hondje tijdens de zwangerschap gekomen is. Dan neem ik onderstaande terug, je hebt die periode dan al achter de rug;
Citaat:
Het mag mss heel hard klinken, maar in het belang van dit jonge hondje; ga NU op curus, of als het door bovengenoemde omstandigheden echt niet kan, zorg dat je op zeer korte termijn een heel goed tehuis voor je hond vindt. Dit gaat zo niet goed komen.

Het zal zeker goed zijn als je de cursus zo snel mogelijk gaat doen, laat je goed informeren over een hondentrainigsschool, ook hier zijn veel verkeerde en dan kom je van de regen in de drup.

Ik ga geen discussie met je aan over het ras van je hond, dat je beide ouders hebt gezien zegt niet dat je er zelf voldoende verstand van hebt (ben je een terrier keurmeester???)om te zien of je met echte rashonden te maken hebt. Je hondje heeft een niet erkende kleur, heeft niet de kenmerken in zijn kopje van een jack russell en de pluisjes aan zijn oren doen meer vermoeden dat het hier over een kruising 'terrier' met een vlinderhondje of zo gaat.
Een JR die raszuiver gefokt is zal ALTIJD een stamboom hebben. Het is een heel jong ras met een zeer kleine populatie. De fokkers zullen dan ook altijd een stamboom bij de pups aanvragen om zo de bloedlijnen zeker te stellen en deze te kunnen behouden.
Dus meer zo iets.... :+
Afbeelding
Die giga grote populatie die allemaal Jack russell genoemd wordt en die geen stamboom hebben zijn echt geen JR's }>

Doet niet af dat je een fantastisch leuke hond hebt, maar je kunt aan een niet rashond geen rashond eigenschappen/karakter eigenschappen plakken die er bij zouden moeten passen, dat maakt het ook moeilijk om zijn karakter te kunnen doorzien.
Vandaar mijn opmerking over het karakter, je moet dit niet afdoen op 'eigenwijsheid' van een JR. Benader je hond als hond en iedere hond kan leren luisteren, sommige leren heel snel, andere langzaam, maar als je een slimme hond hebt zal deze ook eerder dwars tegen de regels in gaan dan een 'slaafse' hond.

__Orlando

Re: jack russel luistert voor geen meter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 21:51

die lijkt idd niet echt op die van mij. misschien is het dan wel geen echte rashond. maar de vader en moeder waren beide jackrussels en zijn broertjes en zusjes zijn ook echt allemaal kort harige jackrussels. alleen hij is zo.. ik vind het niet storend.. ben ook geen echte jackrussel kenner..

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:44

Echte JR of niet, welk ras iemand ook heeft, voor mij is een hond een hond; ze hebben allemaal opvoeding en leiding nodig. Enige verschil is dat het ene ras meer een werker is dan het andere.

Wat ikzelf het grootste probleem van kleine honden vind, is dat ze zo aandoenlijk zijn en de baasjes zich vergissen in het karakter. Veel kleine honden zijn terriers, niks mis mee maar dat zijn energieke levenslustige en moedige honden, geen schoothondjes en zo worden ze wel vaak behandeld. Goed TS dat je die cursus gaat doen, maar redeneer niet 'en dan zien we wel'. Je moet er voor gaan en er echt tijd voor maken. Voor een kind opvoeden heb je veel meer tijd dan voor het opvoeden van een hond, die worden veel sneller volwassen en dan vorm je er echt niet zo veel meer aan. Ik ben ook niet perfect, en mijn honden ook niet. Ik heb veel tijd besteed aan de opvoeding van mijn honden en engelengeduld gehad. Daarvan heb ik nu nog alle dagen plezier. Bedenk; wat je erin stopt krijg je dubbel en dwars terug, en dan heb ik het niet over koekjes. :D

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:52

Hier meld zich nog een JR eigenaar.
Mijn reutje is ondertussen iets meer dan 1,5 jaar oud. Het is voor zowel mij als mn vriend onze eerste hond. En dus zijn we bewust vanaf dag 1 dat hij bij ons kwam echt heel erg consequent geweest . omdat we wisten dat JR wel een 'speciaal' karakter was en omdat het onze eerst hond was.Dus duidelijke regels: wat mag er wel en wat mag er niet: zo mag hij niet op de bank, eet hij nadat wij gegeten hebben, gaat hij naar buiten nadat wij naar buiten gegaan zijn, spelen we enkel als wij willen spelen en niet als hij de bal komt brengen,mag hij in bepaalde delen van het huis niet komen...
En dus thuis hebben we er echt n héél fijne hond aan. Maar wel blijven wel consequent. En doet hij toch iets wat niet kan, laten we dat ook merken.

Vanaf dat hij oud genoeg was, op 3 maand ongeveer, ben ik met hem op cursus gegaan. En ondertussen zit ik in de hoogste klas op mijn hondenschool. Ik mag nu mijn brevet voor de gehoorzaamheidstraining gaan behalen. En ik ben nu aan het uitkijken om agility met hem te gaan doen. Dat is allemaal wat meer vooruit, en daar kan hij zich, denk ik, echt in gaan uitleven.

Het is wel niet evident om met JR naar school te gaan ( ik ben op mijn school de enige ): hij is soms snel afgeleid, het moet allemaal heel boeiend blijvend, ze kunnen koppig zijn,...
maar door echt door te zetten heb ik er nu ook echt een heel fijne hond aan in de omgang: hij weet heel erg goed wat er niet mag en luistert ook prima naar ons.
Ik zou persoonlijk nooit een hond nemen en er niet mee naar school gaan. Ik heb op de hondenschool heel erg veel dingen geleerd over dagelijkse omgang met de hond en hoe ik de oefeningen daar kan toepassen in het dagelijkse leven.

Je moet gewoon enorm veel tijd steken in de opvoeding van je hond, want tis zo belangrijk.
Ik ben met hem wekelijks 2x naar de hondenschool gegaan. Dagelijks oefende ik wat we geleerd hadden. En nu hij wat ouder is, merk ik echt dat we de vruchten hiervan plukken.
Gaan we wandelen kan hij lekker los mee, gaan we op restaurant kan hij mee en blijft hij flink onder de tafel liggen. In huis is hij rustig. Hij heeft nog nooit wat gesloopt in huis. ( behalve zn eigen speelgoed dat niet tegen zn tanden bestand was). Neem je hem mee naar mensen, gedraagt hij zich prima, iedereen vind het altijd fijn als hij meekomt.

Marion71

Re: jack russel luistert voor geen meter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:10

Een mooi voorbeeld, Vuyatela van hoe het ook kan. Fijn he, zo'n opgevoede hond die duidelijkheid heeft.