Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarvanTom schreef:We maken zelf een hok, want die kant en klare van internet lijken allemaal een beetje waaibomenhout.![]()
Die zullen we wel gebruiken als voorbeeld.
Of mag ik zo brutaal zijn om te zien hoe jullie je kipjes houden? Foto's dus...
MarvanTom schreef:We maken zelf een hok, want die kant en klare van internet lijken allemaal een beetje waaibomenhout.![]()
Die zullen we wel gebruiken als voorbeeld.
Of mag ik zo brutaal zijn om te zien hoe jullie je kipjes houden? Foto's dus...
Zonde is dat. Ken 4 mensen die hem na een jaar zo in elkaar kunnen duwen. Wij hebben dit weekend ook ons buitenhokje maar eens gesloopt, ding was 32 jaar oud!
). *woonplaats verwijderd*
)
Zidore schreef:ts voor foto's van kippenhokken heb je hier 174 pagina's lang plezier http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewto ... =12&t=9559
daar hebben wij ook heeeeeeel veel ideeen vandaan
flosje, wat een leuke kip! (en leuke shet)
marvantom, ik moest hard lachen om je haai
Voor meer vragen kan je me pb'en. Wij fokken hier in de familie al meer dan 30 jr kippen, zo'n 150-200 pj 
Een haan begint met kraaien in de ochtend maar kraait de hele dag door ( ene ras weer meer dan de ander) een hok donker maken is geen goed plan, aangezien ze dan ook overdag op stok kunnen gaan. Hok moet dus goed licht zijn
Citaat:Daarnaast moet je regelmatig de nagels en snavel knippen want die blijven groeien. Bij een donkere snavel/nagel is dit lastiger omdat je het leven haast niet ziet
Nessah schreef:@Steefjevos: Als hennen elkaar pikken ( en dan echt verwonden) is dat niet omdat er geen haan bij loopt.. Een beetje pikken in het begin ( rangorde) is normaal maar daarna niet. Is gewoon verveling.