ik ben nu ff heel veel informatie aant opzoeken

maar hoe duur is een verwarmingje ongeveer?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sparta_ schreef:Ik heb al jaren guppen zonder verwarming. De helft van de mensen zegt dat het niet kan, de andere helft wel. Uiteraard heb ik wel een zuiveringspompje en zuurstof. De guppen zien er goed uit en aan jonkies ook geen gebrek.
_Rianne_ schreef:_sparta_ schreef:Ik heb al jaren guppen zonder verwarming. De helft van de mensen zegt dat het niet kan, de andere helft wel. Uiteraard heb ik wel een zuiveringspompje en zuurstof. De guppen zien er goed uit en aan jonkies ook geen gebrek.
Het kán, dat ben ik met je eens, maar is het ook leuk voor de beestjes?
Je kunt een paard ook op een landje van 5 bij 5 houden bij wijze van spreken. Ja, het kan.
Is dat leuk voor het dier?
Het zijn subtropische visjes, dus ze hebben iets warm water nodig... anders waren het wel koudwatervisjes!
Hannah_Menno schreef:_Tara_ schreef:Waarom zou je ze moeten vangen dan?
Dat 't in de bak past, betekent ook niet dat 't ook fijn is voor die vissen om met zoveel te wonen in 1 bak...
Beter lezen. Als ik het aquarium eens heel GOED schoon wilde maken. Dus alle hoekjes etc. Dat gaat nou eenmaal niet als er nog steentjes inliggen enzo.En ja, ik had er veel. Paste wel in de bak maar wist ik veel dat die beesten zich zo snel voorplantte!
Gelukkig heb ik nu geen guppen meer en weet voor de volgende x dat ik alleen mannetjes neem..
_Tara_ schreef:Dat is echt nergens voor nodig. De hoekjes enzo. Mijn aquaria staan al 2 jaar, heb ze nog nooit helemaal leeg gehaald. Haal je alleen maar je bacteriecultuur mee overhoop. Kan me ook niet voorstellen dat andere mensen met aquaria dat doen. Laat staan als 't een aquarium van 120, 200 of weet ik hoeveel liter is.
nikkilove schreef:ja maar het ligt er ook aan hoe groot je aquarium is!
in 120 liter aquarium verdeeld het poep zich meer dan in een bak van 40 liter!
en weer ff ontopic?
_Rianne_ schreef:_sparta_ schreef:Ik heb al jaren guppen zonder verwarming. De helft van de mensen zegt dat het niet kan, de andere helft wel. Uiteraard heb ik wel een zuiveringspompje en zuurstof. De guppen zien er goed uit en aan jonkies ook geen gebrek.
Het kán, dat ben ik met je eens, maar is het ook leuk voor de beestjes?
Je kunt een paard ook op een landje van 5 bij 5 houden bij wijze van spreken. Ja, het kan.
Is dat leuk voor het dier?
Het zijn subtropische visjes, dus ze hebben iets warm water nodig... anders waren het wel koudwatervisjes!