Katten bij vreemden binnen!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:17

hoi hoi, misschien bedoelen ze er niks ergs mee..onze kat was een echte straatkat (daar bedoel ik vooral mee dat hij altijd rond de voordeur was en als hij niet zichtbaar was was hij aant buurten bij de mensen in de straat)
1 ouder echtpaard waarvan de man eigenlijk katten haat werd verliefd op onze lieveling(eigenlijk iedereen wel:))
Echter bewaarde hij opeens zn biefstuk voor onze kater, super lief natuurlijk MAAR dan komt hij in de nacht niet thuis (we geven hem dan eten zodat hij in de nacht lekker thuis was)

We hebben dus gewoon gezegt dat we het tegek vinden dat ze onze kat zo aardig vinden en we het ook snappen dat ze hem wat willen geven, echter of ze dat aub niet willen doen omdat de kat anders niet meer thuis komt.
Dat ze een uurtje of 2 uurtjes op bezoek kwam.

iig is in de avond voor t slapen gaan voeren ook erg goed, zodat waar ze ook is dan voor het eten in de nacht iig naar huis moet komen (en dus ook niet blijft overnachten bij buren)

iig zolang je netjes blijft en begrip toont maar vertelt dat het echt niet kan zie ik het probleem niet.

het is namelijk dat wij bv genoeg katten hebben dus een vreemde kat binnen gaat niet, maar we hebben 2 super buurtkatten (lopen ook altijd rond in de straat) en die willen het liefst altijd mee naar binnen. ALS ik geen katten had gehad mochten ze zeker komen buurten echter gaf ik ze niks te eten ;) (of het moest overduidelijk een vermagerd diertje zijn) iig sommige mensen snappen niet dat voeren niet kan als ze van andere zijn :)
Succes ermee

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:46

Wij hebben ook zo'n overbuurvrouw die onze kat voert etc. dan van dat goedkope spul dat slecht voor de darmen is. op een dag duurde het erg lang voor hij thuis kwam en bleek zijn kruisbandje te hebben gescheurd en wij weten dus niet waar. Wij vinden het niet erg als hij (als de bewoner het goed vind) in iemand tuin zont, maar ik vind het ook niet kunnen dat je andermans katten binnenhaalt. Figaro moest een paar maanden binnenzitten voor revalidatie, en die vrouw was zelfs zo brutaal om te vragen waar hij bleef :+ Gelukkig gaat ze verhuizen :P Het is niet zo dat die dagen wegblijft, maar hij zit overdag dan bij haar en komt rond etenstijd hier (hij eet dus dubbel := )

Maar ik vind dat je het gewoon moet bespreken, want het is niet hun kat. Ik vind het ronduit asociaal dat ze het nooit hebben verteld dat jullie katten bij hun verblijven. Ook vooral omdat zij eten geven en het ook kan dat die kat op dieet is of ergens allergies voor is of zoiets.

NessaX

Re: Katten bij vreemden binnen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 01:07

Onze kater (Toby) lag met de buurvrouw haar kat op het bed van de buurvrouw te slapen. :')
Maar van alle katten die we hebben,doet alleen hij dat. Hij is de playboy van de straat :')

Maar vind het raar dat ze weten dat het jou kat is, en toch maar binnenhouden. mmhh

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:14

Inderdaad netjes met die mensen gaan praten.

Van de andere kant hebben ze natuurlijk de lasten van jullie katten (stront in de tuin etc. bij open deur of raam het binnensluipen .... ) dus mogen ze imo ook de lusten. ;)

xJolienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 17:14

@Lous,
dat is inderdaad ook heel erg vervelend zeg.. Bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen :)

@yyy,
misschien vat ik het verkeerd op, maar het komt op mij over alsof je denkt dat we niet goed voor haar zorgen. Ze was vroeger, toen die mensen er nog niet woonden, ook al graag buiten.. En nee, niet 24/7, je kan haar gewoon echt niet binnen houden..
En dat ze graag bij hun naar binnen gaat, is dus ook mijn probleem ;)
Ze krijgt hier genoeg liefde, aandacht (als ze het wilt) en noem maar op..

@Oscar,
Daar heb ik dus ook last van ja.. Gewoon een ongelofelijke kwaadheid, jaloersheid, die in me opkomt..

En de rest, bedankt voor de reacties. ;)

xJolienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:03

Oke, even een kleine update... :=
We hadden het er thuis nog even over gehad, en toen hadden we toch zoiets van; ach wat, laat ook maar.. :)
Toen zei ik voor de grap: Je kan ook zeggen dat ze een of andere besmettelijke huidziekte heeft, en daardoor gaat overgeven. Dat ze haar daarom niet meer naar binnen mogen halen.

Komt m'n broertje (van 9) pas thuis: Mam, ik ben even naar die mensen geweest, en heb gezegd dat Zwitje ziek is. *heeft ie dus dat hele verhaal lopen vertellen :+ *

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:37

Hahahaha! En hoe reageerden die mensen?

xJolienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:38

Ik heb eigelijk geen idee, moest er stiekem toch om lachen :=

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:02

:))

Straks gaan ze nog met Zwitje naar de DA omdat ze het zo zielig vinden :')

xJolienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:08

Oooh god, dat zou toch wat zijn! :=

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:19

ja, nu je er toch over begint.. :o

bij ons liep er al jaren een kat in de wijk. me zusje is een echte dierenvriend en die haalde hem aan en uiteindelijk kwam poes bij osn thuis, kreeg te eten en mocht weleens in het halletje slapen. poes is bekend in de buurt en zou door een verhuisde familie zijn achtergelaten volgesn de mensen die hem ook in de gaten hielden.
poes is een ontzettende lieverd en iedereen hier helemaal gek op hem.
komen we terug van vakantie, komt de achterbuurvrouw aanlopen. ja, poes zit in het asiel want hij is aangevallen en had een wond.
zusje helemaal verdrietig en uiteindelijk naar asiel geweest en hebben mijn ouders erover nagedacht hem dan maar te nemen.
helaas is het vanwege geld en broertje met allergie niet mogelijk, dus poesje zou niet meer terugkomen.....

twee weken later zit opeens poes voor de deur... dit keer met halsband.
wij dachten dat iemand die hem ook kenden hem genomen hadden, maar wat blijkt hij heeft dus al die jaren een baas gehad...
wij hebben die mensen gesproken en hij kwam soms twee weken niet thuis maar bij ons was hij altijd...
en wat dan. wij wisten echt van niets.
ze wouden hem wel aan ons verkopen maar mijn ouders gaan echt niet akkoord daarmee helaas...
en poes zit elke keer weer bij ons... dus op het moment moet er nog even gepraat worden over hoe en wat.

xJolienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:22

Dat is ook een lastige situatie zeg! Toch wel mooi dat ie telkens weer terug komt bij jullie! Tenminste, voor de baasjes wat minder.. :=

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:42

Mijn ouders hebben het ook een tijdje gehad met een van de katten.
Die kwam regelmatig met een zeer sterke parfumlucht thuis (Mijn moeder riep altijd, jahoor hij is alweer vreemd gegaan..:P).
Bleek bij een buurvrouw naar binnen te glippen en zich daar ongestoord te gedragen of ie thuis was. Ze had regelmatig haar tienernichtjes te logeren bij wie hij dan ook in bed kroop en de hij is helemaal geobsedeerd door badkamers, waar hij ze ook kwam lastigvallen (echt een player dus). Als die meiden dan vroegen waarom ze niet had verteld dat ze zo'n mooie nieuwe kat had zei ze altijd: Onee hoor das gewoon Ed. Wij waren eigenlijk allang blij dat ze zijn onbeschaamde gedrag niet vervelend vond en konden er de humor wel van inzien.

Als ze hem echt zou lokken en vasthouden, of als hij bijna niet meer thuis zou komen zouden we dat ook minder leuk vinden. Het enige wat je kan doen is inderdaad met ze praten.

Ook is vroeger een kat van ons eens weggelopen. Na weken zoeken en briefjes ophangen in een steeds groter gebied werden we gebeld door een oud dametje die hem al die tijd had gehad. Lag ie daar prinsheerlijk in een nieuwe mand met allemaal voertjes en spulletjes schandalig verwend te wezen... Het was dat ik nog maar 5 was en hem per se terug wilde anders hadden mijn ouders hem daar gelaten. Soms zoeken katten hun eigen baasje. Wat helemaal niet betekend dat je er niet goed voor zorgt trouwens.

tessa84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:11

ik heb dat ook met 1 van me katten
hij ging naar een vrouw die heeft zelf 5 katten
en ziezo loopt op iedereen af als ze naam genoemd wordt
dus daarliep die ook naar binnen
maar hij kreeg op een gegeven moment ruzie steeds met 1 van haar katten
toen werdt die man van haar steeds boos en joeg hem eruit
dus nu komt tie daar volgens mij niet meer binnen
maar hij rent nog wel op haar af als hij haar buiten ziet lopen
ze roept me andere kat ook soms hoor ik maar die loopt maar een stukje mee
en 1 aai en dat vindt tie het wel weer genoeg