Begin aquarium met guppen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:57

_STS_Angels_ schreef:
Ik heb guppe op kamer temperatuur gehad ging prima ik had 4 vrouwen en 2 mannen in een aqua40 bak ging supper! kreeg inderdaad wel jongen maar daar had ik klein apart bakjes voor.
aangezien ik algen eters erbij nam moest er een warmte elementje in. nu heb ik een bak van 125 liter en me guppen doen het nog steeds supper ;)

zie jij verschil nu je een aquarium hebt?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:13

Nog iemand tips, want dan ga ik morgen alles aanschaffen :)?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:18

Bij de dierenwinkel moet je erop letten dat de visjes actief en fit rondzwemmen. Ook moet je kijken of ze hun staart niet samenknijpen. En kijk of ze een mooie schone huid hebben!
De meeste vissen uit dde dierenwinkel krijgen snel last van schimmel daarom kan je een paar drupjes eSHa2000 in het water doen.
Een bekende vissenziekte is ‘witte stip’. Een zieke vis krijgt witte stipjes op zijn huid die worden veroorzaakt door een parasiet. Witte stip kan komen door stress of doordat het water bijvoorbeeld te koud is. Een andere huidziekte is fluweelziekte, waarbij de huid van de vis een beetje op fluweel gaat lijken. Vinrot wordt veroorzaakt door een bacterie. Vissen kunnen het krijgen als ze stress hebben. Als je vinrot snel bestrijdt, kunnen de vinnen binnen een aantal weken weer herstellen. Ook hebben vissen soms last van schimmelinfecties, bijvoorbeeld nadat ze een wondje hebben gehad.

_Tara_

Re: Begin aquarium met guppen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:30

Preventief Esha2000 in 't water doen lijkt me niet slim. Gewoon even afwachten hoe 't loopt.

TS, weet je wel dat je een aquarium toch wel 2 weken in moet draaien? Dus zonder vissen?