Cayenne schreef:annepanne schreef:Vertel anders je buurman dat als hij nog een keer de merel hoort hij de politie maar moet bellen!
Ja, dat heb ik er nog even bij gezet. Dat heeft ie dus al eens gedaan(geluidsoverlast door "mijn" vogel.)
Wat daar voor antwoord op kwam weet ik niet, dat wil ie niet vertellen.
(Ik gok dus dat het in mijn voordeel was)
Ik heb in de zomer ook weleens een paar uur mijn 2 valkparkieten buiten staan, en daar heeft ie trouwens weer geen klachten oversterker nog, daar fluit ie zelf weleens naar over de schutting.
geluidsoverlast toch? staan jullie quite

(geluidsoverlast door "mijn" vogel.)
)

Oscar, ik zie hem al netjes een worm opeten met een gebaksvorkje
) Is er dan wel een fatsoenlijk gesprek met hem te voeren? Of is hij gewoon zo stijfkoppig en onredelijk? Want als hij normaal gesproken een aardige vent is, kun je er donder op zeggen dat het een (vergaande!) 1-aprilgrap is....Zo niet, dan vraag ik me ook af wat je dan kunt doen....Wat kún je nou doen aan zo'n mereltje dat jouw tuin toevallig het leukst vindt? Kun je hem niet vragen of hij suggesties voor je heeft, wat je volgens hem dan exact moet doen? Behalve de luchtbuks? Schepnetje? Zout op z'n staart?
Helpt mijn moeder bij het tuinieren door de schop aan te wijzen (=erop te gaan zitten). Hij is nu ook op vrijerspad...Gelukkig zijn mijn ouders erg blij met "hun" merel, en ik heb de buren ook nog nooit horen klagen
Ik heb maar gedaan alsof ik hem niet hoorde en heb de deur dichtgedaan terwijl ie gewoon door ging met zijn ego te boosten.. volgens mij had ie nieteens door dat ik al verdwenen was.
"Gelukkig" maken merels uit zichzelf ook al meerdere nesten, dus ik hoop dat mereltje nu uit zichzelf een deurtje verderop gaat nestelen...Wat een actie zeg, zomaar die eitjes weggooien, hoe komt-ie erop....en er nog trots op zijn ook....wat zijn er toch een achtelijke mensen op deze aarde.... Kan zo ook niks bedenken wat je nog kan doen, ik denk dat er weinig doordringt bij zo'n man... 

. Hopelijk snappen de merels dat ze beter zijn tuin kunnen vermijden. En ook niet te dicht bij de erf afscheiding moeten nestelen. Vreemde mensen lopen er op deze planeet rond..Waar je je al niet over op kunt winden...
Misschien buurman een spacecakeje aanbieden of een kopje thee met een valiumpje erbij.