Buurman laaiend wegens "mijn" papa merel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:32

Cayenne schreef:
annepanne schreef:
Vertel anders je buurman dat als hij nog een keer de merel hoort hij de politie maar moet bellen!

Ja, dat heb ik er nog even bij gezet. Dat heeft ie dus al eens gedaan :+ (geluidsoverlast door "mijn" vogel.)
Wat daar voor antwoord op kwam weet ik niet, dat wil ie niet vertellen.
(Ik gok dus dat het in mijn voordeel was := )
Ik heb in de zomer ook weleens een paar uur mijn 2 valkparkieten buiten staan, en daar heeft ie trouwens weer geen klachten over :? sterker nog, daar fluit ie zelf weleens naar over de schutting.

geluidsoverlast toch? staan jullie quite :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:33

Cayenne schreef:
@Oscar, volgens mij is ie wel "helemaal goed." Behalve dit gedoe over de merel was er altijd best een aardig woordje met hem te babbelen.

Nodig hem eens uit voor een lekkere sappige worm ofzo? :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Buurman laaiend wegens "mijn" papa merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 21:36

:))
Een 1 aprilgrap zou het best nog weleens kunnen zijn.
Daar had ik nog niet over nagedacht :=

_O- Oscar, ik zie hem al netjes een worm opeten met een gebaksvorkje :')

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:48

O dit is echt hylarisch gewoon. Sommige mensen...

Iedereen blij 'yes het is lente' en dan 1 bert ertussen die liever sneeuw en ijs heeft :P

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:20

Hoe is het contact met je buurman normaal gesproken? (=als de merel zijn snavel houdt :Y) ) Is er dan wel een fatsoenlijk gesprek met hem te voeren? Of is hij gewoon zo stijfkoppig en onredelijk? Want als hij normaal gesproken een aardige vent is, kun je er donder op zeggen dat het een (vergaande!) 1-aprilgrap is....Zo niet, dan vraag ik me ook af wat je dan kunt doen....Wat kún je nou doen aan zo'n mereltje dat jouw tuin toevallig het leukst vindt? Kun je hem niet vragen of hij suggesties voor je heeft, wat je volgens hem dan exact moet doen? Behalve de luchtbuks? Schepnetje? Zout op z'n staart? :') Eigenlijk zou ik hem gewoon in zijn sop gaar laten koken en zodra hij tegen jou of tegen de merel écht te ver gaat de politie bellen...

Mijn ouders hebben ook een "huismerel", wordt ook bijgevoerd en komt altijd aanvliegen als de achterdeur open gaat :j Helpt mijn moeder bij het tuinieren door de schop aan te wijzen (=erop te gaan zitten). Hij is nu ook op vrijerspad...Gelukkig zijn mijn ouders erg blij met "hun" merel, en ik heb de buren ook nog nooit horen klagen 8-)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:39

Haha, en ik die dacht dat mijn buurman erg is! :D Merels zijn helemaal geweldig en kunnen prachtig zingen. Ik hoop ook dat het een vervroegde aprilgrap is. Anders heeft jouw buurman volgens mij een steekje los. }:0

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:44

Mensen die zelfs niet tegen het zingen van een wilde zangvogel kunnen, moeten maar naar de woestijn verhuizen. Daar hebben ze zeker de stilte die ze willen.
Anders moet je hem voorstellen om oorstoppen te gaan halen := .

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:48

naja zeg!
Zou die man dat niet gewoon zeggen om jou te plagen?
Welke volwassen kerel doet zoiets nou?En dan zulke uitlatingen!
Of hij loopt je te plagen,of deze man heeft een duidelijke storing in z'n zender!!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:50

Ja aloo... wat een zielig mens :D

Hopelijk durft hij dat beestje geen pijn te doen!

Hij mag anders is bij mij komen logeren in het weekend, blaffende honden om 7u, schapen die roepen, pauwen, kippen, ganzen... dan zal hij snel wel terugkeren bij jou!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:54

Ik zit met verbazing te lezen. Wat is dat voor rare buurman! Mag een vogel niet eens meer vrij rondvliegen? Het is maar goed dat die buurman niet naast ons woonde toen het laatste vrouwtje van onze kwartelman overleden was. Die maakte echt zo'n enorme herrie dat we er zelf 's nachts wakker van werden.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:59

Ik denk dat ik er heel erg flauw van zou worden tegen buurman lief..... Ik bedoel, een anti blafband hielp niet... Hij wil niet aan de riem.... Hij werd teruggegeven aan je toen je hem bij het asiel wou brengen. En je kan misschien binnenkort eens een foldertje in de bus doen over 'Het succesvol bestrijden van gevogelte in de tuin', daarin staat beschreven dat het ophangen van zilverfolie aan de waslijn zeer effectief kan zijn tegen met name zangvogels. Dat een cd opzetten met vogelgeluiden andere vogels afschrikt en dat door je tuin met azijn te omranden je vogels buiten je tuingrenzen houdt.

Of iets in die geest :P

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:17

Ik zal de volgende keer dat hij aan je deur staat oordoppen aan hem geven.. Wat een idi**t zeg.
Je wilt niet weten hoeveel vogels wij hier altijd in de tuin hebben. Merels, duiven,musjes en ga zo maar door. Vind het geweldig dat ze nu lekker fluiten en roekoe roepen. (vond het van de zomer wel wat minder toen meneer mij aanviel (in me eigen tuin) om zijn nestje op het terras te verdedigen maar dat nemen we maar voor lief.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:45

Kan je Saffier niet leren en pauw na te doen :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 13:11

CarinaR schreef:
Kan je Saffier niet leren en pauw na te doen :P

Aub niet zeg, dan zit ik de hele dag in dat lawaai :D

Helaas bleek het toch echt geen 1 aprilgrap -O-
Gisteravond waren pa en ma merel volledig over hun toeren, maar ik had geen idee waarom.
Ik had de moeder afgelopen tijd al wel een aantal keer met takjes voorbij zien vliegen, maar geen nest in mijn tuin kunnen ontdekken dus was ze vast ergens anders bezig.
Vanmorgen kwam ik tijdens het boodschappen thuis brengen de buurman tegen, en trots vertelde hij dat de merels in zijn tuin aan het nestelen waren geweest (in de conifeer). Zijn vriendin had het al wel gezien maar niets gezegd, tot buurman zelf erachter kwam, en gister mams een zwieper heeft gegeven, de eieren uit het nest heeft gehaald en het nest in de grijze bak heeft gesmeten -:(-
Ik stond nog net niet te koken toen ik dit verhaal aanhoorde. Volgens hem is zijn "probleem" nu wel opgelost, maar guttegut, zoveel last van die kleine vogels? :\ Ik heb maar gedaan alsof ik hem niet hoorde en heb de deur dichtgedaan terwijl ie gewoon door ging met zijn ego te boosten.. volgens mij had ie nieteens door dat ik al verdwenen was.
Ik heb geen idee wat ik er verder nog aan kan doen :\ Hopelijk kiezen ze nu mijn tuin uit want ze zijn hier meer dan welkom..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:16

Ik zou een bordje ophangen in je tuin:
"Gelieve niet teveel geluidsoverlast veroorzaken".

Dreigen aangifte te doen bij de politie dat meneer met een luchtbuks op de vogel wil schieten }>

Of namens papa merel een briefje door de buurmans brievenbus doen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:17

Helaas, dus toch duidelijke een onredelijk kerel ipv een (toch al dubieuze) 1-april-grap....:( "Gelukkig" maken merels uit zichzelf ook al meerdere nesten, dus ik hoop dat mereltje nu uit zichzelf een deurtje verderop gaat nestelen...Wat een actie zeg, zomaar die eitjes weggooien, hoe komt-ie erop....en er nog trots op zijn ook....wat zijn er toch een achtelijke mensen op deze aarde.... Kan zo ook niks bedenken wat je nog kan doen, ik denk dat er weinig doordringt bij zo'n man...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:25

Mijn god, wat een drukte...en dat om zo'n lelijk zwart vogeltje.... :')

Die man gewoon negeren....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:26

Waarom doe je niet alle katten uitwerpselen in een emmer en als hij dan straks echt lomp uit de hoek komt richting de vogels, dump je dat effe bij hem neer. Mereltje foetsie, tuin opgeruimd.

Rare man zeg.
Ik gooi ook regelmatig brood op het dak en er hangt een vetbol in de druif. Is toch gezellig al dat getjielp? Wij hadden vorig jaar ook een nestje. Minigetjielp, nog veel gezelliger.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:39

jeetje, wat een apart geval :?

Ik hoop dat ze nu jouw tuin weer uitkiezen, zodat hun nestje ook niet wordt weggegooid.

Wat een idioten lopen er toch rond :(

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:54

Heeft ie de eitjes weggegooid? Wat een bruut! Echt, ik zou zo boos worden! Maar goed, het is niet verboden dat hij dat doet, de vogels zijn niet van jou, dus hij mag dat nestje 'verplaatsen' als hij er 'last' van heeft. Jij kan er weinig aan veranderen, alleen nu leren dat je buurman niet zo'n fijne meneer is en nu het leven van twee loverbirds heeft laten vervliegen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:36

Djeez zeg...... daar zakt toch je broek van af?
't Is soms echt niet te bevatten hoe sommige mensen redeneren, je zou toch haast denken dat er in sociaal opzicht ergens iets kortsluiting bij hem maakt. Wat is er nou leuker dan zo'n gezellig nestje in je tuin hebben? Onbegrijpelijk :n

De enige reden die ik zo kan bedenken waarom je ze liever niet zou willen hebben (en wat ook precies de reden is waarom ik m'n bedenkingen zou hebben als een merelpaartje hier in de tuin zou willen gaan broeden) is het evt. gevaar dat van buitenaf komt. Wij hebben zelf 3 katten die regelmatig in de tuin zitten, en ik zou het niet tof vinden als ze hier een nestje zouden gaan bouwen. Niet omdat ik die merels niet wil (integendeel zelfs!), maar omdat ik bang zou zijn dat 1 van m'n katten ze te grazen zou nemen, dat zou ik zo zielig vinden.
Maar blijkbaar is dat helemaal z'n beweegreden niet. Aparte man ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:44

Zo die is wel het levende bewijs dat je niet in een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn zeg... Wat een raar mannetje.
Ik zou ze denk ik even flink voeren nu in je tuin, in de hoop dat ze het volgende nestje dan bij jou komen maken, lekker dicht bij de voerbron. Schaal water neerzetten voor het badderen (mijn vogelbad wordt vooral door de merels gebruikt dus ik denk dat die het erg lekker vinden) en hun favo hapjes presenteren (overrijpe appels vinden ze heerlijk, misschien wat meelworm erbij?)

Overigens moest ik wel lachen toen ik las dat "jouw" merel zijn kat terroriseert. Dat doet 1 merel hier ook met mijn kater, die speelt er echt mee. Zeer lachwekkend zoals 'ie mijn kat altijd in de zeik neemt, ik ben echt fan van die vogel :))

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:53

Met onredelijke mensen kun je niet redelijk praten helaas. Hoe vervelend ook je zult je schouders er voor op moeten halen en je merelkoppel succes en het beste moeten wensen....

Mijn vader had ook zo'n buurman, Die schold mijn vader verrot toen ie van ons een stelletje kippen gekregen had. Er zat niet eens een haan bij. Later bleek en van de jonge hennen toch een haan. Die is ie maar snel gaan ruilen voor een schildpad voor er weer hoog lopende ruzie zou ontstaan.

Volgens mij wil jouw buurman helemaal geen rust, hij wil ruzie en treiteren....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:56

Wat een mafkees zeg |o . Hopelijk snappen de merels dat ze beter zijn tuin kunnen vermijden. En ook niet te dicht bij de erf afscheiding moeten nestelen. Vreemde mensen lopen er op deze planeet rond..Waar je je al niet over op kunt winden...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:00

Ja kan me voorstellen hoor, al die natuur om je heen dat maar lawaai maakt. 8)7 Misschien buurman een spacecakeje aanbieden of een kopje thee met een valiumpje erbij.
Wat een zielig figuur zeg.