Toen ik mijn pup kreeg heb ik drie weken vakantie genomen om van hem te genieten, maar ook was hij binnen drie weken zindelijk. Maar je hebt er gewoon veel werk aan. Mijn pup sliep ook in een bench maar die stond niet op mijn slaapkamer. Als hij 's nachts begon te piepen ging ik even met hem naar buiten, gaf hem wat aandacht en deed hem daarna terug in zijn bench. Als hij daarna begon te piepen liet ik even horen (vriendelijk uiteraard) dat ik er nog was en ging hij weer slapen. Maar zeker de eerste week ben ik er vaak twee keer per nacht uit geweest. Mensen die zeggen dat je hierdoor je hond verandert in een schoothondje.....mwha mijn duitse herder reu is niet echt uitgeroeid tot een fiffi van groot formaat.
Voor wat betreft het verplaatsen van de bench zijn er al goede adviezen gegeven. Ik zou je ook aanraden om van die bench een veilige plek te maken voor je hond. Hiermee bedoel ik dat je hem niet als straf in de bench opsluit want dan gaan ze die bench zien als straf. Mijn hond zit allang niet meer in de bench, maar deze staat nog wel in de berging en het is nog steeds zijn plekkie. Hij gaat er nog vaak genoeg uit zichzelf inliggen.
Het beste zou zijn om de bench overdag naar beneden te verplaatsen en hem overdag ook een paar keer even in de bench te doen. Doe hem in de bench en geef hem bijvoorbeeld een brokje of iets dergelijks. Pas op met kleedjes en speeltjes in de bench. Waar je ongetwijfeld al achter bent gekomen hebben pups hele scherpe tandjes en krijgen ze ogenschijnlik onverwoestbare speeltjes binnen de korte keren stuk. Laat, zeker als je zelf weggaat, geen speeltjes of iets dergelijk in de bench.
Wat betreft het wel of niet op bed en bank en dominantie; wat mij betreft complete onzin.
Succes met het opvoeden van jullie puppie.
,en de volgende pup,die komt weer lekker bij mij slapen,mag op de bank,en heeft geen eigen plaats in huis,en ook geen eigen kooitje
,zou echt geen pups willen plaatsen bij mensen die zo met honden omgaan....
,dus ik reageer wel direct op het onrustig worden van het hondje
Honden worden tegenwoordig zo veel vergeleken met mensen..