Welke konijnenspeeltje in een ren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:28

Ik zet er wel eens een kartonnen doos in die ze dan lekker slopen, of wc rollen. (leeg)

of een bak (zo'n speelgoed kist) vol met zand zodat ze even lekker kunnen graven.

of ik maak een touw door een wortel of appel en die hang ik dan zo hoog op dat ze er moeite voor moeten doen om erbij te kunnen. Zijn ze ook uren bezig.

Ik heb ook een kleine flos gekocht die eigenlijk voor de hond is. En knuffels vinden ze ook leuk (om op te rijden ...hihi)

Ben creatief, en veel afwisseling, laat speeltjes niet 24/7 in hun bereik liggen want dan word het saaaaaaaai.

en mijn grote franse hangoor vind het helemaal geweldig om in de kruiwagen mee te rijden, hij springt er meteen in als hij dat ding ziet staan.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:31

mijn nijn heeft:
- een zand/graaf bak
- tennis bal
- 2 dingen met een belletje er in waar ze mee kan gooien
- hooibal
- knuffel

En nog verveled mevrouw zich :+

Dinopino

Re: Welke konijnenspeeltje in een ren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:36

Die klimpaal voor de katten vindt ik een leuk idee. Mijn konijnen klimmen ook altijd graag. Op een zandheuvel op een berg hooi.
ga eens kijken of ik die tweedehands op de kop kan tikken. Ja en snoeiafval zijn ze gek op. Ook zitten ze graag ergens onder. Bij mij zitten ze het liefst onder een omgevallen tuinstoel die dus ook zo blijft liggen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:37

VeraW schreef:
mijn nijn heeft:
- een zand/graaf bak
- tennis bal
- hooibal
- knuffel

En na alle reacties op bokt over konijnen samen houden vraag je je nog niet af hoe dat komt :+?

Mijn konijnen zitten zomers buiten in een ren op gras waar ze zich wel vermaken, winters zitten ze binnen in een grote stal waar ze holen graven in het stro :)). Geloof dat er nog wel ergens een kattentunnel in het hok ligt, maar daar doen ze verder niets mee..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:47

Ezumii mag ik vragen waarom je konijnen in de winter in de stal zitten. Hebben ze buiten geen hok?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:54

Omdat ik ze niet de hele winter in de natte zooi buiten wil hebben, en met deze sneeuw leek me ook niets. Ze hebben wel een hokje in die ren staan. Ik zet ze wel buiten als het normaal weer is, maar dan gaan ze savonds weer terug.. Ze hebben dan een flinke stal tot hun beschikking waar ze droog kunnen zitten en volgens mij vinden ze dat wel prima :)).

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:08

Vraag dit omdat ik mijn konijnen los in de tuin heb lopen op een gebied van ongeveer 1.500 m. Ze hebben konijnenhokken tot beschikking en twee garages, waarvan het ene gevuld is met hooi voor de paarden. Wat mij juist opvalt is dat ik ze in de winter juist heel veel buiten zie zitten, zowel snachts als overdag. Ook bij een echte goede sneeuwbui. Zodra echter het zonnetje begint te schijnen zie ik ze niet meer op het gras.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:45

Ja maar bij jou kunnen ze dan aan alle kanten schuilen, ik heb ze in een ren waar ze alleen dat hokje hebben waar ze bij regen kunnen zitten..
Los is geen optie aangezien er 3 hele gretige honden op het erf lopen.. Dus denk dat ik zo wel een mooie oplossing gevonden heb. Ze gaan vanaf morgen gewoon weer helemaal naar buiten :j.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:01

zo heb ik ze ook even tijdelijk tijdens een verhuizing gehad. Hok op pootjes en daaromheen een hekwerk. In de hokjes zaten ze nooit wel eronder ;-)

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:02

Ezumii schreef:
VeraW schreef:
mijn nijn heeft:
- een zand/graaf bak
- tennis bal
- hooibal
- knuffel

En na alle reacties op bokt over konijnen samen houden vraag je je nog niet af hoe dat komt :+?

Mijn konijnen zitten zomers buiten in een ren op gras waar ze zich wel vermaken, winters zitten ze binnen in een grote stal waar ze holen graven in het stro :)). Geloof dat er nog wel ergens een kattentunnel in het hok ligt, maar daar doen ze verder niets mee..

Helaas mag ik er niet nog een konijn bij. Konijn heeft al een kasteel met 2 verdiepingen
en komt zoiezo iedere dag uit haar hok. Zodra ik op mezelf ga komt er zeker een vriendje bij.
Probeer nu zo veel mogelijk met speelgoed af te wisselen dan gaat het redelijk en las
hier nog een paar leuke speelgoed ideetjes ;)