Hoe buizerds verjagen?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe buizerds verjagen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:31

Het hele weiland zit op het ogenblik vol met wilde ganzen, er is nog geen kip of eend vermist.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:32

CD's in bomen hangen, die geven zo'n flikkerend lichteffect. Of geluiden (cd) in een cdspeler doen van geroep van oehoe's?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:49

Mindim schreef:
Het hele weiland zit op het ogenblik vol met wilde ganzen, er is nog geen kip of eend vermist.

heel lief vragen of ze bij je willen blijven logeren :')
Al zijn wilde ganzen niet echt betrouwbaar als het om huisvesting gaat :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:57

Wat rot voor al die eenden. Helaas mag je niets doen.

Buizerds zijn beschermde vogels. Dit betekent dat je ze niet zomaar mag verjagen.

Om te bepalen of het verjagen verboden is, wordt er gekeken naar de verboden die gesteld worden in de Flora- en faunawet (artikel 9 tot en met 12 Flora- en faunawet).

Als er een gevaarlijke situatie dreigt te ontstaan en er geen andere oplossing bestaat om die gevaarlijke situatie op te heffen, dan kan er een ontheffing worden aangevraagd zodat de buizerd verjaagd mag worden. In een gevaarlijke situatie moet er snel gehandeld kunnen worden, het ministerie van LNV kan dan ook benaderd worden om met spoed een ontheffing te verlenen.

Ik denk alleen niet dat ze dat voor de eenden gaan doen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:17

Myca schreef:

Buizerds zijn beschermde vogels. Dit betekent dat je ze niet zomaar mag verjagen.

.

Tis altijd zo lekker verdeeld in de wereld he.. die ellendelingen mogen wel jou eenden opvreten maar iets terugdoen is weer strafbaar... :S

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:19

Tinkels schreef:
Myca schreef:

.

Tis altijd zo lekker verdeeld in de wereld he.. die ellendelingen mogen wel jou eenden opvreten maar iets terugdoen is weer strafbaar... :S

de eenden zijn geen beschermde diersoorten... zo zwart/wit is het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:20

De kippen hebben ze ook al te pakken gehad. De buizerds zijn schijnbaar een koppel, dat wordt nog lastiger om dan toestemming te krijgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:22

Ja, en hoe vervelend dat ook voor jou is... het is wel met een goede reden.
Maar daar heb jij je eenden en kippen niet mee terug ;)
Ik zou als ik jou was toch versneld aan de gansjes gaan.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:28

Helpt het niet om er voerkuikens oid neer te leggen buiten de vijver? Denk dat ze minder snel een eend grijpen als er al kant-en-klaar eten voor ze klaar ligt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:34

Mindim schreef:
De kippen hebben ze ook al te pakken gehad. De buizerds zijn schijnbaar een koppel, dat wordt nog lastiger om dan toestemming te krijgen.

Als er kennelijk zoveel en zo makkelijk voedsel te krijgen is bij jouw in de buurt heb je zo een nieuw paartje.

Het moet voor de buizerds te moeilijk worden, dus teveel energie kosten om achter jouw eenden en kippen aan te gaan. Er zijn ook kooien die groot genoeg zijn voor je eenden om te kunnen vliegen, maar ik denk dat het bijbehorende prijskaartje een flinke belemmering is. Naast nep oehoes en nep buizerds is het misschien een idee om ook nep eenden in de vijver en omgeving te plaatsen? Misschien dat ze zich dan gaan vergissen en zekerder voedsel gaan zoeken.

Gelazer is bij dit soort dingen altijd dat je pas na een paar succesvolle diefstallen actie kan ondernemen. Gedrag heeft zichzelf dan al beloond en is dus veel moeilijker te stoppen. Als je deze dieren dit gedrag kan afleren is het wel juist zaak om ze te behouden. Een nieuw paar moet je nl weer opnieuw opvoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:41

Nee, kooien worden het niet hoor.

Voerkuikens neerleggen willen ze niet aan beginnen, er is genoeg te vreten voor die dieren.
Ze zijn gemaakt om te jagen, deze hebben nu een gemakkelijker manier gevonden.

Buizerds het gedrag af leren wordt al moeilijk, laat staan ze behouden, je kan ze moeilijk een touwtje om de poot binden.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:20

Ze eten echt liever een warm vers hapje dan een koud kuiken.
Zeker weten.

Ik snap niet waarom buizerds nog beschermd zijn, er zijn weer zoveel... Dat blijkt wel dat ze zo dicht bij de mensen hun eten halen, er is in t veld blijkbaar al te weinig omdat ze dat al opgevreten hebben...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:42

zijn het wel buizerds en geen havik?
havikken zijn meer jagers dan buizerds dat zijn meer aaseters

wij hebben hier ene havik vliegen die vanmorgen een van onze kippen heeft gepakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:48

Nee hoor, dit zijn zekers buizerds en geen kleintjes ook.

Hier zie je weinig haviken, het stikt hier van de buizerds.
Deze buizerd woont vlakbij
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:50

Hier zitten nu ook heel veel buizerds... meer dan normaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:05

Hier zitten echt heel erg veel, de buizerd hier boven heet Herman. De enige fotogenieke buizerd die voor mijn lens blijft zitten. Ik kom hem ook regelmatig tegen :D Behalve die beesten bij mijn zus thuis, maar die heb ik er nog niet op.
Van hier naar mijn zus is een kleine 4 km en dan kom ik er zeker 7 a 8 tegen. Kiekendieven, smellekens, sperwers, torenvalkjes, zitten hier ook veel. Laat zat er een knoeperd van een slachtvalk bij de buurvrouw op het dak, naar mijn vlaamse reus te gluren, die was hem een maatje te groot denk ik :D
Haviken heb ik hier nog nooit gezien.