We hebben een hond...zou het een angstbijter blijven ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 12:53

ElCamino schreef:
@ iedereen: Natuurlijk weten we niet veel van honden die zich zo gedragen. En ms had hij idd niet zo op zijn donder moetenkrijgen de eerste dag maar ja, iedereen maakt fouten.
We hebben wel al 5 honden uit asiels op de zaak gehad de laatste 25 jaar en die waren ook allemaal niet echt leuk i het begin. Ze zijn echter atijd allemaal goed opgeknapt en stuk voor stuk minstens 12 geworden. Uiteindelijk allemaal toffe honden geworden en onze oude boef heeft 10 jaar bij mijn vrien in huis gewoond.

Daarom denk ik dat het wel goedkomt met hem, natuurlijk neem ik alle adviezen in me op maar ik vindt niet dat we erbovenop zitten...hij krijgt alle tijd en ruimte.
Jullie blijven vallen over de straf over de stront. Lezen jullie wel verder de updates ??? Ik vind dat hij goed opknapt in zo korte tijd.Hij heeft NIETS meer in huis gedaan.

Nifinao geeft adviezen waar ik wat mee kan!, ook HBVisser, bedankt daarvoor.
Sorry, de anderen vind ik soms wat kort door de bocht.

Woensdag wordt hij gecastreerd en gechipt.
De grote buitenkennel met nachthok is besteld, kan hij mooi daar "zijn" plekje van maken en kan hij in als het uiteindelijk met visite niet mocht gaan lukken.

@ikdoemaarwat: ik begrijp best je reacties hoor, we doen echt wel ons best voor hem

Ik hou jullie op de hoogte

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:00

Bedankt en graag gedaan. Fijn dat je meer informatie over Casey zijn achtergrond hebt, want dat helpt je om de situaties beter in te kunnen schatten.

De updates zijn leuk om te lezen. Casey gaat al op onderzoek uit en dat is een goed teken. Ik weet zeker dat Casey een hele fijne hond voor jullie zal worden (en nu al is denk ik)

Heb je ook een foto van Casey? Ben wel benieuwd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:17

zo te lezen komt het allemaal wel goed met de boef
heel veel plezier met hem

één dingetje wil ik nog wel zeggen
onze boef(echt geen snuggere bouvier) ontwikkelde wel een ongewenst gedrag naar vreemden
zelfs als ik zei dat het goed was bleef hij het bedreigend vinden en 2 keerde snapte hij zelfs
gelukkig is dat nu verleden tijd en kregen we het opgelost door hem een vriendinnetje te geven, een lieve vrolijke speelse spaanse mastin

ElCamino

Re: We hebben een hond...zou het een angstbijter blijven ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:24

Heb alleen een paar foto's van de 1e dag, veder nog niet
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WNVPL4L.jpg]

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:26

Afbeelding

Dit is de eerste dag buiten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 14:27

Afbeelding

En binnen 's avonds..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:41

Mooi dat het al beter loopt... Hetgeen je verteld doet me vermoeden dat dit niet enkel angst is, maar ook een sterk deel onzekerheid, waarvoor hij steun zoekt. Het enthousiast eten als je erbij bent, niet eten als je er niet bij bent. Het op de schoot kruipen. Het heel aanhankelijk gedrag bij degene waarmee hij de dag heeft doorgebracht...
Aan angstgedrag is moeilijk te werken, maar door je hond zijn zelfvertrouwen op te krikken, zal die angst ook verdwijnen. Mijn tip? Ga met hem aan de slag. Ga met hem trainen, iets in de richting van gehoorzaamheid. Dit is een hond die bevestiging nodig heeft dat hij goed bezig is. Geen betere manier dan hem nieuwe dingen aan te leren en daarvoor heel enthousiast te belonen. Beginnen met de basis, met de dingen die hij kent, en vandaar uit verder bouwen. Werk met een héél zachte hand, zonder straffen, met heel veel beloning...

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:37

Leuk die foto's! Een 'echte' bouv :D

Dit moet je niet verkeerd opvatten hoor, maar het eerste wat in mijn opkwam toen ik die eerste foto zag was: Mupppet. :o Ik moest echt meteen denken aan zo'n muppetshow beest. Bij mij zou dat ook meteen z'n bijnaam geworden zijn (arm beest, gelukkig woont hij bij jullie)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:38

Wat een ontzettend mooie hond is het zeg!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 09:23

Na dit weekend is hij alweer enorm verandert....eerst liep hij aan je kont geplakt over het erf en durfde hij niks.
Nu struint hij alleen in de rondte en durft zelfs het weiland in.

Je kunt hem ook gewoon aaien met veren, dat hebben we voorzichtig geprobeerd. De bak weghalen doen we nog niet.
Alleen een stok of zijn botje beschermd hij enorm. Dat wil hij niet afgeven. Dat komt nog wel denk ik.

Hij is de angst voor de schuur helemaal kwijt, geoon de deur open het hele weekend en zelf aan het rommelen geweest.

Vóór het erf loopt een stroomdraadje zodat de hond het erf niet af kan. Beide opritten heeft hij inmiddels het stroom gevoeld en hij komt niet meer voor het huis. Beter voor de postbode denk ik.

Visite is ook geweest.... bij aankomst blaffen en grommen. Zodra visite gaat zitten en hem negeert is het ok. Hij gaat zelf snuffelen bij ze.
En inderdaad: Hij heeft een hekel aan mannen. Alle dames komt hij gelijk bij zitten en mogen hem aaien.
Denk toch beetje territoriumdrift want met wandelen in het bos negeert hij compleet andere wandelaars en fietsers...

Wat hij héél moeilijk vindt is buiten de rijbaan blijven.
Hij begrijpt niet dat hij niet mag "meespelen" met de paarden.
Hij rent heen en weer langs de omheining en ik stuur hem steeds de baan uit.

Wat wel weer grappig is.... ik heb een Quarter en poolse volbloed. De Pool heb ik koeienwerk me gedaan en ik kan heel goed cutting werk doen. Ik op chico langs de lange zijde en Casey langs het hek van de rijbaan.hihi.

Dit hele weekend zijn we thuis gebleven om hem aan het huis, erf en terrein te laten wennen. Hij knapt ontzettend op en wordt steeds braver.
Vandaag wordt hij getrimt en gewassen.
Woensdag gechipt en gecastreerd.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 09:23

@nifinao: we noemen hem ook wel "monster" inderdaad naar "animal"...uit de muppetshow.... hahaha

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 13:48

Hij is gisterennaar de kapper geweest....Het is net een rat nu...hihi.Hij voelt zich wel een beetje voor schut staan dus we roepen maar dat ie zóóóó knap is...

Afbeelding
zo naakt ben ik....

Afbeelding
zucht..... ik schaam me...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:35

:D weinig boef meer aan zo, gelukkig groeit het snel genoeg weer aan

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 16:30

Erg he..... maar ja, hij had het al warm en straks met mooi weer zit er alweer wat haar op....hoop ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:33

onze boef moet ook nodig gedaan worden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:45

Als jij die hond gewoon met rust laat, en niet reageert op zijn fouten............. (hij weet het zelf echt wel :D )

hem in alle rust laat wennen aan zijn nieuwe leventje en hem niet op de lip zit........... zolang hij geen dingen MOET doen die jullie willen (buiten het normale om natuurlijk) dan komt dat helemaal wel goed.

Geef het dier even wat tijd.

dat hij in de hoek scheit, dat is heel normaal gedrag........ daar moet je ook niet boos om worden...... dat hoort erbij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:46

Hahahaha ik heb ook net mijn herder x bouvier geschoren............ is ook niks meer van over :) :)

hij word ook altijd heel nijdig, en voelt zich ernstig voor joker staan........ maar als we dan allemaal zeggen hoe mooi die is, en dat drie dagen volhouden........ dan vind hij dat zelf ook wel weer :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:48

ElCamino schreef:
Na dit weekend is hij alweer enorm verandert....eerst liep hij aan je kont geplakt over het erf en durfde hij niks.
Nu struint hij alleen in de rondte en durft zelfs het weiland in.

Je kunt hem ook gewoon aaien met veren, dat hebben we voorzichtig geprobeerd. De bak weghalen doen we nog niet.
Alleen een stok of zijn botje beschermd hij enorm. Dat wil hij niet afgeven. Dat komt nog wel denk ik.

Hij is de angst voor de schuur helemaal kwijt, geoon de deur open het hele weekend en zelf aan het rommelen geweest.

Vóór het erf loopt een stroomdraadje zodat de hond het erf niet af kan. Beide opritten heeft hij inmiddels het stroom gevoeld en hij komt niet meer voor het huis. Beter voor de postbode denk ik.

Visite is ook geweest.... bij aankomst blaffen en grommen. Zodra visite gaat zitten en hem negeert is het ok. Hij gaat zelf snuffelen bij ze.
En inderdaad: Hij heeft een hekel aan mannen. Alle dames komt hij gelijk bij zitten en mogen hem aaien.
Denk toch beetje territoriumdrift want met wandelen in het bos negeert hij compleet andere wandelaars en fietsers...

Wat hij héél moeilijk vindt is buiten de rijbaan blijven.
Hij begrijpt niet dat hij niet mag "meespelen" met de paarden.
Hij rent heen en weer langs de omheining en ik stuur hem steeds de baan uit.

Wat wel weer grappig is.... ik heb een Quarter en poolse volbloed. De Pool heb ik koeienwerk me gedaan en ik kan heel goed cutting werk doen. Ik op chico langs de lange zijde en Casey langs het hek van de rijbaan.hihi.

Dit hele weekend zijn we thuis gebleven om hem aan het huis, erf en terrein te laten wennen. Hij knapt ontzettend op en wordt steeds braver.
Vandaag wordt hij getrimt en gewassen.
Woensdag gechipt en gecastreerd.

Zo te horen is het helemaal goed gekomen :)

mosterd na de maaltijd dus die post van mij :D :D

Weet je laat hem maar meerennen, hij krijgt vanzelf een keer een tikkie...... en dan leert hij het wel af :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:05

Even een kleine opmerking, als de hond bij je komt om met zijn kop onder je handen te duiken dan is dat dominantie heb ik me laten vertellen, wij hebben ook een zeer dominante hond en die doet precies wat jouw hond ook doet, met aanhalen, eten, blaffen enz, verder lijkt hij onderdanig maar dat is hij niet, wel heel lief voor eigen volk en mensen die hij kent maar vreemden moet hij niet, hij bijt niet( gelukkig voor hem) maar het duurt wel even voor hij komt snuffelen, groot voordeel van zijn geblaf is dat er geen mensen ongemerkt hier binnen komen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:10

Wilawander schreef:
Zo'n hond heeft vaak aan een foei genoeg. Zo te horen wordt hij van de één naar de ander verplaatst. Dan zou ik ook niet zo zelfverzekerd zijn. Eerlijk gezegd.

Hij kent jullie niet, het huis niet enz. Geef hem rustig de tijd.

Klopt. Wij hebben ook een angstige hond gehad en en lelijke blik was voor haar straf genoeg. Meer moest je ook echt niet doen.
Rot gedrag negeerde ik daarom meestal, lief gedrag beloonde ik. Met mijn stem, want aanhalen was in het begin ook nog eng.
Nu jaren later hoef ik nog alleen maar een mopper met mijn stem te geven als er iets is en dan ben ik al bijna te streng. En knuffelen kan ze nu als de beste. :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 12:08

Kiwiko: ben zo bang dat hij een enorme dreun krijgt....schedelbasisfractuurtje.... ieuw...
En als hij nou mijn paarden gaat bijten ben ik verder van huis....vind het heel moeilijk...

Verder gaat hij super op het moment

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:11

bij ons ging het juist mis toen hij een keer een trap kreeg door zijn gedrijf
hij werd daarna nog feller op de paarden en nog gedrevener
ik heb hem echt moeten scheiden van de paarden
mijn vroegere duitse dog kon super bij de paarden en ook al mijn andere honden vormen geen probleem
Pumba heeft gewoon teveel werkpassie zou je kunnen zeggen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 09:54

Casey is gisteren gecastreerd....héél zielig is hij nu.... Zo'n belacheliike kap om waar hij overal me tegen aanloopt.
Even afdoen is geen optie hij begint meteen te bijten aan zijn hechtingen. Alleen met wandelen en eten mag hij af en dan écht goed opletten....

Ook zij die "wolfsklauwen" , het echte woord ben ik al vergeten... verwijderd van zijn achterpoten, hij had hele grote en we zijn bang dat hij vast blijft zitten ergens ermee. Op de autosloperij klautert hij overal in, op en over...

Chip zit er ook in.

Hij gedraagt zich als zo'n egyptische kat.... zit stijf rechtop midden in de kamer en durft niet te bewegen...hihi.
Arme hond, paar daagjes en dat is ook weer over...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:15

ocherm, geef hem maar een knuf van mij :(:)
ze kunnen zo zielig doen

het heet volgens mij ook wolfsklauwtjes en inderdaad vind ik het ook eng ogen
wij hebben 1 hond die ze heeft, gelukkig is ze vrij rustig

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:41

Ik vind het altijd leuk om te lezen hoe een dier zo kan veranderen in een "paar" dagen tijd. Geweldig. Veel plezier nog met het nu kale Don Castrillos De Los Ballos monster....... :D