Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:34

Ik begrijp je heel goed..
Er worden hier allemaal dingen gezegd dat JIJ je aan moet passen en dat die hond er niks aan kan doen en blablabla.
Dat zal allemaal wel, maar jij vind het vies. Ik zou eens met je vriend overleggen of hij misschien die bijkeuken kan gaan bijhouden en dan niet 1x in de week maar zo vaak als nodig (desnoods dagelijks, je mest je box ook dagelijks).

Succes...

Tellie

Re: ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:38

@ Polly: Zij vind het vies. Zij heeft zelf ook voor die hond gekozen. Zij zal zich dus ook aan moeten passen. Vriend kan inderdaad helpen met schoonmaken, maar denk niet dat het voor haar uitmaakt. Als ze niets aan die smetvrees doet dan zal ze het waarschijnlijk ook liever zelf doen. :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:40

maar is het niet zo dat we allemaal mensen zijn en dus ook allemaal fouten maken?
Ik snap dat je altijd je dier 'voor het leven' wil nemen maar moet je er zelf ongelukkig van zijn dan?
Ik heb mijn paarden ook altijd voor het leven en toch heb ik er al 4 verkocht, soms klikt het gewoon niet.
Ik zou wel eerst proberen te zoeken naar een oplossing maar ik zou ook niet jaren lang ongelukkig thuis gaan zitten voor een hond.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:41

jammer hoor want een hond kan zo ontzettend leuke aanvulling op het leven zijn...

de combi met je smetvrees doet je denk ik de das om...

als je vriend de hond aait of hij likt hem aan zijn hand, moet hij die dan ook eerst van jou wassen, voor hij jou aanraakt?

als de hond in huis is, loopt hij dan gewoon rond of moet hij zo veel mogelijk op 1 plaats liggen oid..

Ik heb ook hond en die woont in mn huis....geen bijkeuken oid...hij ligt nu op de bank te slapen.... :D

Ben wel benieuwd nl...hoe erg je smetvrees is...en missch dat je je beide problemen iets aan kunt passen zodat t wel leuk is.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:42

Het is pas oneerlijk dat er hier een dier niet gewaardeert wordt... best wel zielig, die hond heeft er niet voor gekozen, ik denk dat je zelf maar eens een therapeut moet zoeken om over die smetvrees heen te komen...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:44

Polly schreef:
maar is het niet zo dat we allemaal mensen zijn en dus ook allemaal fouten maken?
Ik snap dat je altijd je dier 'voor het leven' wil nemen maar moet je er zelf ongelukkig van zijn dan?
Ik heb mijn paarden ook altijd voor het leven en toch heb ik er al 4 verkocht, soms klikt het gewoon niet.
Ik zou wel eerst proberen te zoeken naar een oplossing maar ik zou ook niet jaren lang ongelukkig thuis gaan zitten voor een hond.

Ik krijg nou niet echt het idee dat de TS het écht geprobeerd heeft. :n
Ze wist van de voren toch dat ze niet van honden houdt, dan had ze eerder voet bij stuk moeten houden. Ik vind het vrij egoïstisch als ze de hond weg zou doen, alleen om de reden dat ze hem vies vind.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:53

Tjee wat een nare situatie.
Ik kan mij voorstellen dat je er in eerste instantie voor gekozen hebt, maar als je nooit met honden bent opgegroeid weet je ook niet wat je kunt verwachten als je daadwerkelijk zo'n hond in je huis hebt.
Ik vind je reactie zeker niet raar!

Praat er goed over en zoek een oplossing met je vriend, want het zou ook zonde zijn dat je relatie daardoor op de klippen loopt.
Ook al zou dat betekeken dat de hond daarvoor weg zou moeten....

Nadia
Oppermuts

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:17

LZP --> BB

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:23

Binckydenice schreef:
Het is pas oneerlijk dat er hier een dier niet gewaardeert wordt... best wel zielig, die hond heeft er niet voor gekozen, ik denk dat je zelf maar eens een therapeut moet zoeken om over die smetvrees heen te komen...

Ik ben het hier helemaal mee eens. De hond heeft er niet voor gekozen en de TS wel, dus ik vind ook dat zij maar naar een therapeut moet gaan.

Ik kan me wel voorstellen wat TS bedoelt overigs, mijn moeder heeft ook smetvrees en ik heb ook een hele kinderboerderij, hebben we ook regelmatig ruzie over. Maargoed, MIJN moeder hoeft niet voor mijn dierenverzameling te zorgen. Dat doe ik allemaal zelf. En als ik op stage ben, dan zorgt ze er wel voor, ookal vind ze het vies. Hoor ik haar nooit over klagen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:45

Ik denk zelf dat de haren en de geur niet echt het probleem zijn (en om haar dan maar meteen naar therapie te sturen voor een beetje smetvrees...), maar dat ts gewoon helemaal niets met honden heeft. Dat kan en is heel vervelend als je met een hond in 1 huis moet leven. Ik denk dat een aantal hier het zo zielig zouden vinden voor het beestje als het een vogelspin o.i.d. zou betreffen.

Ik denk dat ts twee mogelijkheden heeft als ze haar vriend wil houden en de hond niet direct weg wil doen: je probeert toenadering te zoeken tot de hond of je zoekt geen toenadering en verklaart de hond het huisdier van je vriend, waar hij dan ook verantwoordelijk voor is. Je maakt afspraken over waar de hond mag komen (en ik vind het geen rare afspraak dat de hond niet in de slaapvertrekken, de woonkamer of op de bank mag komen). Zo heb jij je hondvrije ruimte en je vriend zijn huisdier.

Mijn moeder had ook een hekel aan het paard dat in onze achtertuin stond en ze heeft dan ook nooit een vinger naar hem uitgestoken. Mijn vader en ik, beide paardenliefhebbers, hebben altijd ons best gedaan dat paard daar te houden en vieze kleding e.d. niet het huis mee binnen te nemen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:15

Ontzettend vervelende situatie, en dan in de eerste plaats voor de hond. De hond snapt natuurlijk helemaal niets van jouw smetvrees :j

Als eerste wil ik je dus ook aanraden om therapie te zoeken voor je smetvrees. Helpt het misschien als je de hond eens lekker in bad stopt? Dat je hem dus zelf lekker schoonmaakt? Al is het maar voor het idee?

Mocht dat niet werken, dan zou ik toch overwegen de hond te herplaatsen bij iemand waar hij wel gewaardeerd wordt.

En een hulphond voor het eerste jaar, dat kun je zowiezo wel vergeten. Die worden echt niet zomaar ergens geplaatst want dat moeten zeer stabiele honden worden. Daar zit een behoorlijke selectie aan vast wil je daarvoor in aanmerking komen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:19

Wat is nu hetgene wat je echt vies vind aan de hond?
Is het de geur, de haren? Paarden hebben ook een bepaalde geur bij zich en verharen ook, ben je daar dan niet vies van?
Heb je bij de paarden geen last van je smetvrees?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:15

ik denk dat je het niet kan vergelijken met een paard.
Ik hou zielsveel van mijn paarden en vind het prima als ik daar onder de haren zit maar dat betekend niet dat ik ze in huis wil, zodra ik thuiskom gaan de paardenkleren dan ook uit.

Ik vind de oplossing van een 'hondvrije zone' in huis een hele goede tip, een hond hoort IMO sowieso niet in de slaapkamer maar bij mijn schoonouders komen ze bv ook niet in de woonkamer en dat is een hond heel goed aan te leren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:21

In mijn ogen zijn haren haren en is vieze geur een vieze geur.
Ik vroeg het mij af of TS last heeft van smetvrees bij de paarden of dat het alleen beperkt tot het huis.
Mijn paarden komen ook niet binnen, ze zijn me veel waard, geef erg veel om ze en heb ook veel voor ze over. Een paard is een paard en een hond is gewoon een heel ander dier.
Waarom neem je een hond als deze niet in de huiskamer mag? Het is tenslotte wel de plek waar je veel tijd doorbrengt als je thuis bent. Een hond heeft veel behoefte aan gezelschap, zeker in dit geval zal dat de mens zijn omdat er geen andere hond aanwezig is waar hij een aanspreekpunt aan heeft!
Dat je de hond niet in de slaapkamer laat kan ik me voorstellen, dat mogen ze bij ons ook niet maar verder mogen ze wel in de rest van het huis komen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:27

Ik ken verschillende huishoudens waar de honden niet in de woonkamer mogen komen, die hebben vaak een eigen plek in de bijkeuken of keuken o.i.d. Het is een kwestie van aanleren, hond maakt het niets uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:36

Heel vervelende situatie maar eerlijk gezegt je hebt zelf toegezegt dat jullie een hond zouden nemen. je had beter direct eerlijk kunnen zeggen van hoe en wat.

Verder vind ik een amstaff ook zeker geen hond voor iemand die er niet mee om kan gaan, wij hebben al jaren een staff en deze zijn zo gevoelig dat de hond wel kan leiden onder jou afkeer. Ze voelen dat jij ze niet leuk vind en een afkeer hebt, ik kan niet in je situatie kijken hoe de hond op jou reageerd dus het is enkel gokken.

Ik zou met je vriend gaan overleggen wat nu te doen de hond hoord bij de familie dat is waarvoor je hebt gekozen en anders moet je hem herplaatsen. Je moet beide blij zijn met de situatie jij wilt er niet onder leiden en de hond zeker niet.

En in de gang of schuur dat is puur gewenning honden vinden het vaak niet erg om een eigen plek te hebben echter zijn staffies familie honden die het vaak niet goed doen de hele tijd van hun baas verwijderd en hou er wel rekening mee dat een staff een enkele vacht heeft en bij kou dus ook gevoeliger is dan een hond met een dubbele vacht.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:42

Jammer dat jullie niet wat meer je huiswerk hadden gedaan voor er 1 aan te schaffen. Dan had je waarschijnlijk wel ontdekt dat een hond niks voor jouw is.

Wij zijn net bezig met het inwinnen van info over de Stafordshire terrier en ze staan er om bekend dat ze iedereen van het gezin in hun hart sluiten en dat daarom ook iedereen er 100% voor moet gaan. Erg zonde dat het bij jullie niet het geval is en ik ben bang dat dit inderdaad of je relatie kost of dat de hond op den duur weg moet. Nu is hij nog jong en makkelijker te herplaatsen. Ik zal er toch nog een keer goed met je vriend over praten en ook toch over herplaatsing nadenken.

Misschien kan je inderdaad ook aan je smetvrees werken (als dat echt het probleem is).

Veel succes iig!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:07

Ik vind het in en in treurig dat een onschuldig dier in zo'n ongeliefde sfeer moet leven, ik heb het idee dat hij dag en nacht in dat hok zit opgesloten! Wat een domme actie als je zo'n syndroom hebt, een dier in huis te nemen!
Sorry hoor alleen al hoe je over hem schrijft, haat, de pijp uit gaan, daar gaan bij mij al alle alarmbellen rinkelen.'
Ik zit in dierenbescherming en ik heb al veel ellende van ongewilde dieren gezien, en ik denk dat dit ook niet goed blijft gaan.
Ik hoop dat jouw vriend de situatie goed in kan schatten en een keus maakt ten gunste van dat arme dier, dit is een puppie en heeft liefde en bescherming nodig en niet iemand die hem haat!!!!!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:10

Ja, ik kan wel zeggen dat ik het begrijp, maar ik begrijp jou helemaal niet. Gedachten dat je de hond haat of onder een auto rent, alleen omdat JIJ smetvrees hebt, dan ben jij geestelijk gewoon echt niet in orde en daar moet je wat aan laten doen.

Daarnaast moet idd of jij of de hond een andere plek zoeken, want de hond is er op deze manier de dupe van, terwijl je vriend én JIJ voor die hond gekozen hebben. Je wist van te voren dat je smetvrees had en nu is de hond de dupe van jullie domme keuze. Ik vind het schandalig en heb geen medelijden met jou, maar de hond.

Houd goed in je achterhoofd dat die hond NIET voor jou gekozen heeft.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:13

@XoNo, ik ben het helemaal met je eens!
En je schrijft, een paard staat toch ook niet bij me binnen.... Sorry hoor, maar als je van de paarden thuis komt, kun je je beter buiten uitkleden en de was in de schuur doen...

Te triest voor woorden! Door dit soort "doordachte" acties zitten de asiels vol...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:17

Idd Pepper, en ja, je kunt er nu weinig meer aan doen, maar dan vind ik het wel hun verantwoordelijkheid om te zorgen dat deze hond bij een liefdevol huis wordt geplaatst waar hij niet als stuk vuil wordt gezien.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:20

Neem je verantwoording zoek een goed tehuis, desnoods het asiel, de situatie zoals die nu is, is voor geen van jullie ideaal en lekker blijven "poetsen" in je huis...

Nu is je hond nog jong, als hij 3 jaar oud is, zijn ze minder gewild...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:21

Ik vind het erg jammer dat jullie ondoordacht een hond hebben genomen. Maar ook erg triest dat je hem liever onder een auto ziet verdwijnen. :=

Smetvrees en niet van honden houden, daar is niks aan te doen. Maar dan toch voor een hond kiezen vind ik absoluut niet juist. Het lijkt mij geen onverstandig idee om een goed thuis voor hem te zoeken, niet in een asiel doen, die zitten al vol genoeg. Maar een liefdevol huis zoeken lijkt mij toch wel het minste wat je kunt doen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:24

Tsja, niet zo aanstellen... :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:26

Waarom nemen jullie in vredesnaam een hond, als jullie niet beiden erachter staan. Dat snap ik niet.
Ik vind het oneerlijk tegenover de hond, hij is door jullie uitgezocht, terwijl de een hem liever nog vandaag dan morgen de pijp uit ziet gaan. Zo ontstaat veel dierenleed. Ik heb er geen woord voor over, bah.