Welke borden zodat hond eigen terrein mag verdedigen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Welke borden zodat hond eigen terrein mag verdedigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:24

En heeft rode paaltjes om de zoveel meter neerzetten geen zin bijvoorbeeld? Dan hoef je niet een heel hekwerk neer te zetten en blijven de paden ook open, maar is het wel duidelijk dat het eigen terrein is, zeker als je ook hier en daar die bordjes neerzet-hangt.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:31

renatevb schreef:
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier in België is het geloof ik voldoende om een bordje met privaat terrein en verboden toegang te zetten. Ik ben er vrij zeker van dat als je hond op eigen terrein iemand bijt, jij daar niet aansprakelijk voor bent. Ze hebben echt geen reden om op jouw terrein te komen lijkt me..

Dat is niet zo hoor. In België ben je ook schuldig als er een indringen op jou afgesloten terrein komt waarop bordjes staat van 'betreden op einge risico'. Ik vind dit ook een k*twet, maar het is wel de realiteit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:56

Chivance schreef:
renatevb schreef:
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier in België is het geloof ik voldoende om een bordje met privaat terrein en verboden toegang te zetten. Ik ben er vrij zeker van dat als je hond op eigen terrein iemand bijt, jij daar niet aansprakelijk voor bent. Ze hebben echt geen reden om op jouw terrein te komen lijkt me..

Dat is niet zo hoor. In België ben je ook schuldig als er een indringen op jou afgesloten terrein komt waarop bordjes staat van 'betreden op einge risico'. Ik vind dit ook een k*twet, maar het is wel de realiteit!

Nee hoor is niet waar.Wij hebben het aan de hand gehad.Het enige wat we hebben moeten laten zien is dat de hond ingeënt was tegen hondsdolheid.Wat op zich wel raar is, want wij wonen in een gedeelte waar dit geen verplichte enting is.

Als er bordje staan dat je je op privé eigendom bevind en ook nog een dat er honden loslopen die bijten.Dan ben je safe.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:38

quote]
Nee hoor is niet waar.Wij hebben het aan de hand gehad.Het enige wat we hebben moeten laten zien is dat de hond ingeënt was tegen hondsdolheid.Wat op zich wel raar is, want wij wonen in een gedeelte waar dit geen verplichte enting is.

Als er bordje staan dat je je op privé eigendom bevind en ook nog een dat er honden loslopen die bijten.Dan ben je safe.[/quote]

En waar woon jij als ik vragen mag?
Wij hebben namelijk zelfs van de gemeente deze boodschap gekregen via een infobrochure.
Ik vind de manier die jij zegt zoveel eerlijker, dus ik hoop (voor een keer :D ) dat ik ongelijk heb!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:55

chivance heeft gelijk bij mijn weten hoor!
jij bent verantwoordelijk voor wat je hond veroorzaakt, maar de overtreder kan dan weer beboet worden omdat hij bv op verboden terrein is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:35

Antwerpen, wonen wij.
We hebben het aan de hand gehad met een duitse herder.Ik was achter in de tuin en had de bel niet gehoord.Die meneer is gewoon het erf opgelopen, achterom en daar waren wij en de hond.En voor ik kon reageren had de hond hem in zijn broek.
Nu was de hond elf en al aardig tandloos.
Maar goed de meneer maakte er een rechtszaak van ,die hij dus verloor.

Ik ben het ook nog eens wezen navragen omdat de paarden op en wei van huis stonden en er iedere keer kinderen in de wei liepen.Omdat ik hier op bokt al rare zaken had gelezen ,was ik niet gerust.Het was een aardige groep paarden die wel eens met zijn allen goed doorrouzen op de wei en zo mensen omver zouden lopen.Maar de politie zei ook ;bordjes op de omheining hangen ,met er op privé terrein,verboden toegang,betreden op eigen risico.
Tot nu toe hebben we daar nog nooit geen problemen gehad.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:03

kun je geen laag open hek werk plaatsen zoals stroomband zonder het stroom, herten gaan daar met gemak over of onder door net als andere bos wezens :D

de meeste mensen gaan niet voorbij een afzetting, hoe het met de regels is hier in drenthe werd ook gezegd ongeacht of onze honden het terrein beschermen en wij waakborden hebben onze honden zullen dan schuld zijn erg krom al zeg ik het zelf.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:44

Bianca41 schreef:
Chivance schreef:

Als er bordje staan dat je je op privé eigendom bevind en ook nog een dat er honden loslopen die bijten.Dan ben je safe.

ja dit dacht ik ook. Enkele jaren geleden was er een dakwerker op ons terrein, om aan het dak van de buren te werken. Natuurlijk had ie niet op de hond gerekend. Gelukkig hadden wij hier geen schuld aan, want hij bevond zich op prive terrein zonder toestemming. Dit is natuurlijk net iets anders. Ik denk dat de TS beter bij haar gemeente te raden gaat voor zekerheid..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:55

Oh TS als ik je verhaal lees word ik gewoon boos!!
Is er geen mogelijkheid dat hek terug te plaatsen en dan een bord erbij ofzo. 'Dit is privé terrein'.
Wel heel vervelend, ik hoop dat jullie tot een oplossing komen

Succes

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:59

je blijft 24 uur per dag aansprakelijk voor het gedrag voor je dier, hond, paard, koe etc. ondanks dat er een bordje verboden toegang, eigen terrein etc.
dit staat ook in het b.w. 6 art. 176 uit mijn hoofd :o .

wij hebben bij ons aan de poort ook een bordje hangen verboden toegang voor onbevoegden en ik waak hier voor mijn baas. Onze herder heeft iemand in zijn bil gebeten toen hij bij mijn moeder een pakketje in haar handen drukte, hij kwam het maar bij ons brengen omdat de buren een herdershond hebben en onze buurman was gewoon thuis 8)7

onze teef is als pup van 3 maanden door een postbode getrapt, zij was een moslima en vond het niet kunnen dat onze pup aan haar fietstas snuffelde, het bleek later dat ze bij meerdere honden dit had gedaan. hierdoor hebben wij dus een brievenbus bij de poort neergezet omdat onze teef nu achter elke postbode/fietser aangaat. sinds het overlijden van mijn vader is ze nog waakser geworden en moeten wij nu extra goed opletten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 08:32

Kurby schreef:
6 art. 176 uit mijn hoofd :o .

179 ;)