Wat is dat met katten en kartonnen dozen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:11

Hahaha, bekend verhaal. Doos was hier ook interessanter dan de krabpaal in de eerste instantie. :Y)

Verder geeft madame graag een persoonlijk tintje aan haar dozen;
Afbeelding
Doos in kwestie is ondertussen tot aan de bodem versnipperd. }>

SanneTilburg

Re: Wat is dat met katten en kartonnen dozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:18

Grappig om te lezen. Ik heb nu een kat, en die doet dat juist helemaal niet. Nog nooit meegemaakt!
Als ik zeg dat iets niet mag, doet hij het ook gewoon niet, ipv dan juist alles op alles te zetten om het te doen.
Verder is hij wel normaal, hij denkt dat ik aangenomen ben als zijn portier van de voordeur, zijn persoonlijke cateraar (waar hij zeer hoge eisen aan stelt), en HIJ bepaalt wanneer hij op schoot wil.
In sommige dingen dus wel een echte kat, maar in dozen ofzo, dat doet hij niet. Raar he.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:37

SanneTilburg schreef:
In sommige dingen dus wel een echte kat, maar in dozen ofzo, dat doet hij niet. Raar he.

Nee hoor, dat is juist erg kataardig. Vooral dingen doen die men niet verwacht, of, nog beter, dingen niet doen die men juist wel verwacht. Katten zijn gewoon raar. ;)
Ik heb meerdere generaties katten meegemaakt (jaha, opoe verteld B-) ) en terwijl sommigen idd een moord deden voor alles wat er ook maar enigzins dozig uitzag, zaten er ook een stel tussen die dat maar een rare hobby vonden.
Mijn huidige poezebeest vind dozen wel erg leuk. Vooral de speeltjesdoos. Die moet je met veel moeite openmaken, met nog meer moeite inspringen en dan is het rondscharrelen in de bergen speeltjes, er eentje uitzoeken (dan luid joelen) en dan jezelf er weer uit wurmen om met speeltje en al in een andere doos te verdwijnen. Of onder de grand foulard. Das ook errug leuk, vind ze. Vind ik ook leuk. Het is geen gezicht zo'n bewegende bank... :D

Wat ik me al jaren afvraag is die afwijking bij katten om bij voorkeur in dozen of mandjes te gaan liggen die drie maten te klein zijn. Ooit twee katten gehad. Een grote en een kleintje. Toen vond ik eens twee schoenendozen, ook een grote en een kleine. Je raadt vast wel wat ik toen dacht...Vast ook wat de katten dachten...Yep, toen ik thuiskwam van boodschappen doen lag de kleine in de grote doos en had de grote kat zichzelf in de kleine doos gewurmt.
Mams had ooit een enorme zwarte exkater met een voorkeur voor een theemandje...Als meneer in dat mandje lag was heel dat mandje kwijt. Verdwenen onder hopen vetrolletjes, haarballen en andere kattenonderdelen.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat zoiets lekker ligt, maar ja, katten zijn nu eenmaal raar. Echt raar. 8)7

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:45

Oh ja dozen, tassen noem maar op.
Mijn ouders hebben een Maine Coon van 8 kilo, hoe kleiner de doos hoe meer hij zich erin propt. En dan heb je ineens een ronde doos in plaats van een rechthoekige.
En dan hebben ze nog een Birmaantje die denkt dat ze er dan ook best nog wel bij past. Ahuh

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:45

Tenshi, dat doet onze terrorkat ook :P. Ik dacht dat ze de enige was, maar gelukkig niet. Die van ons ligt gerust een avond te scheuren aan haar doos.

En ze zitten inderdaad altijd op je krant, op je huiswerk, op de folders. Plastic zakken moet je niet laten liggen of ze zijn het domein van de katten. Evenals dozen, ze zijn nog niet leeg of ze zijn al ingenomen. En dan de sporttassen/koffers nog...tja... worden ook zonder pardon ingenomen door de katten.

En die lekkere mand met kussentje op de verwarming wordt niet gebruikt, zucht. Katten...

En inderdaad het liefst allemaal 10 maten te klein voor het lijf. Onze kat heeft zich eens in een rieten mand gepropt, nou je zou denken dat ze er nooit meer uitkwam (het hoofd pastte niet meer en die bungeld er dan ook altijd uit...). Madam slaapt heerlijk hoor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:53

haha idd ik had ook zo'n hangmatje voor aan de verwarming gekocht, nou echt daar werd de neus voor opgehaald, maar een kartonnen doos is echt hemels, schijnbaar.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:54

idd, maar het maakt voor katten niet uit, waar ze in kunnen hahah ALS ze er maar in kunnen

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:23

Die van mij zijn dan ook ontzettend op dozen gefixeerd als er eentje is, maar bij een gebrek aan dozen liggen ze toch wel op hun megakrabpaal of in hun hangmandje aan de verwarming of de kussen van de hond :-)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:25

Als bij ons de open haard aanstaat gaat er 1 altijd helemaal languit voor liggen (op de houten vloer). Mij lijkt dat niet lekker liggen dus ik pak altijd een lekker dik/zacht kussen voor dr en drapeer poezel daarop.... maar nee hoor, altijd kruipt ze weer op de harde houten vloer...

Kattenlogica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 02:38

Tenshi, wat een bende haha! :P
Zap, dat komt omdat ie niet zo wil liggen zoals jij dat wil :P

Katten hebben ook geen baasjes, maar bedienden zeggen ze toch?

Moet zeggen dat mijn katten best makkelijk zijn. De ene vooral, als je EH roept springt ie weg, ook al roep ik het tegen de ander en doet hij niks verkeerd :+ Hij kruipt altijd op schoot en je kan hem dan zo installeren zoals je zelf wilt.. Krabt ook alleen daaraan waar die aan mag krabben..
Die ander niet.. die drentelt alleen maar heen en weer op je schoot, dus na 5 minuten duw je die wel weer weg.. En als ie iets doet wat niet mag (die krabt dus aan de stoelen :( ) is ie oostindisch doof (en kijkt je aan :+ ) en gaat gewoon door met waar die mee bezig is.. :+

Het zijn broertjes, maar je ozu het niet zeggen :n

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:52

Mijn oudje is ook fan van dozen, vooral die van Zooplus.

Afbeelding

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:43

Die van mij kan ook uren met een doos spelen, waarbij een doos alle hoeken van de kamer ziet.
Na het spelen heeft de doos ook nog een andere functie ;)
Afbeelding

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:50

Schoenendoosje...
Afbeelding

Zoek de kat...
Afbeelding

Ofwel, die twee van mij kruipen ook graag overal in, tassen, dozen, doosjes, wasmanden, de badkuip (leeg), kasten en kastjes, tussen een opgevouwen dekbed, je kunt het zo gek niet bedenken, als ze kans krijgen, kruipen ze er in.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:34

Oh, nog 1. De meeste katten lopen met een grote boog om de reismand heen, maar Mimir ligt er graag in. :))

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:39

Die van ons ligt altijd in een zo klein mogelijk doosje.. ja tis een echte man :+
Shabrakjes zijn hier ook zeer geliefd je, je draait je kont om er er ligt er al een op.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:05

Mijn noorse Boskat lag laatst in een doosje van 20 x 20 x 2o...cm.
Zelden zo iets idioots gezien. Een doosje met poten eruit....

Ach ja...als het lekker ligt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 23:13

Afbeelding

Afbeelding

Tasjes zijn ook uberhip :P