mensen met meerdere honden, hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Re: mensen met meerdere honden, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:01

ik heb 2 border collies (moeder en zoon) en een kruising maltheser-teckel van 13 jaar en ik laat ze samen uit. de kruising loopt gewoon rustig naast mij terwijl mijn border collies rondlopen. ik woon dicht bij bos en dus geen probleem.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:04

mijn ouders hebben 2 honden een van 13 die bijna niet vooruitkomt :D en eentje van 8 die heel druk en blij is, 2 riemen (van die uitrol riemen) en dan moet de snelle zich maar een beetje aanpassen omdat hij een lang loop bereik heeft dus heen en weer kan rennen om te snuffelen, en als mn vader hier met onze hond erook nog bij gaat wandelen (lees een hele drukke labrador van 7 die als ie een andere hondje ziet je bijna over de straat trekt) dan heeft ie het wel es druk maar het gaat best goed hoor met 3 hondjes, ze moeten alleen af en toe rekening houden met elkaar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:08

Equidea schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of de mensen met meer dan 2 honden ook een groot huis hebben? (ivm ruimte die je hebt).

Wij hebben bijvoorbeeld dan veel hondjes (3 mini's) maar wonen in een huurhuis met tuin, en denk niet dat 3 grote honden zouden passen.

ben ik eigelijk ook wel benieuwd naar....mijn honden hebben hun eigen afdeling en komen niet binnen.
Een verwarmd vertrek met echte bedden,met de mogelijkheid om naar buiten te kunnen als ze dat willen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:11

Tot maandag had ik ook twee honden, de jongste van 2 is in de nacht van maandag op dinsdag overleden..

Het ging altijd super met die twee, de oudste leefde helemaal op van de kleine, en met uitlaten ging het ook altijd prima, soms een beetje in de knoop met de riemen maar eigenlijk ging het altijd goed. Ik had voor allebei van die uitrolriemen van 5 meter.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:16

Aranel schreef:
Tot maandag had ik ook twee honden, de jongste van 2 is in de nacht van maandag op dinsdag overleden..

Het ging altijd super met die twee, de oudste leefde helemaal op van de kleine, en met uitlaten ging het ook altijd prima, soms een beetje in de knoop met de riemen maar eigenlijk ging het altijd goed. Ik had voor allebei van die uitrolriemen van 5 meter.

och...wat triest :(:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:18

Ik had een tijdje 4 oppashonden, een Engelse Bull, twee Old English en een Amerikaan. Die Engelse is een slak en loopt los achter, de Amerikaan crosst vooruit en die andere twee lopen aan de lijn, want die luisteren nog niet zo goed. Ging meestal wel :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 17:39

Ik merk wel dat mijn oude hondje er erg van geniet als hij alleen mee mag. Mijn jonge hond eist best veel aandacht op. Ondanks dat ze heerlijk kunnen spelen samen, heb ik het idee dat hij nu toch liever alleen mee gaat. Maar goed, het wordt echt een oude man.
Toen ik Lety net had is Bob enorm opgebloeid door haar.
En Lety is wat dapperder geworden sinds ze alleen mee gaat, die liet Bob altijd alles voor haar oplossen ;)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:47

Ik heb er 3, tot voor kort 4 helaas lieve Bugs op 14 jarige leeftijd in moeten laten slapen, en die laat ik altijd samen uit. 2 herders en 1 jack Russell, Bugsy was ook een Jack Russell.
Ik heb geen apart groot huis en 1 herder en de Jack binnen. 1 nogal kwaadaardig aangelegde herder zit buiten in de kennel maar gaat dus wel met de rest van de meute mee op stap. Waar de rest overigens altijd los loopt en hij altijd aangelijnd tenzij het heeeeeeeel erg overzichtelijk is, dan mag hij los.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 19:30

Equidea schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of de mensen met meer dan 2 honden ook een groot huis hebben? (ivm ruimte die je hebt).

Wij hebben bijvoorbeeld dan veel hondjes (3 mini's) maar wonen in een huurhuis met tuin, en denk niet dat 3 grote honden zouden passen.

Wij hebben inderdaad een grote huiskamer met een complete hondenspeelhoek erin voor onze grote honden, daar staat de mand, een stoel en verzamelplaats voor alle beren en speelgoed. De huiskamer met open keuken is ongeveer 17 meter en de tuin 50 meter diep dus wij hebben ruimte genoeg voor en paar grote honden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:48

Wij hebben 4 honden waarvan 3 border collies en 1 aussie. Die lopen hier op hun eigen terrein. (we hebben zo'n 6,5 hectare weiland)
Kan dus ook niet spreken van dagelijks wandelen, ze lopen mee als we de rest van de beesten verzorgen, omdat er een groot deel van het terrein ook afgerasterd is met schapendraad hebben ze een heel groot eigen speelplein :+
Wandelen gaan we om beurten, meestal gaan er 2 mee, de aussie gaat ook wel eens aan de fiets mee, vindt ze erg leuk!
Onze jongste telg is net 5 maanden, en ja ook die moet wel leren aan een lijntje te lopen (doet ie overigens al heel netjes) hij gaat niet mee op hondenschool, we trainen hier thuis wel wat dingetjes, maar hij gaat wel al zo veel mogelijk overal mee naar toe
O.a. ook schapendrijftrials kijken, zo leert ie mee te gaan in de auto, netjes bij me te blijven, hij leert zo vreemde honden en grote en kleine mensen kennen :+

De "grote jongens" moeten ook wel redelijk netjes aan de lijn lopen, ook al doen we geen echte gehoorzaamheid, die 2 gaan zo'n beetje elke week mee trainen aan de schapen, dan moeten ze toch wel een beetje luisteren :D
Ik was laatst op een clinic in Belgie, en daar heeft de pup zich tijdens het wachten heel erg braaf gedragen, daar heb ik ze toch wel anders gezien...poe poe, trekken, blaffen, janken enz. dat tolereren wij gewoon niet, van jongs af aan.

Al met al besteden we heel veel tijd en aandacht aan onze hondjes, en daardoor zijn ze in huis ook eigenlijk heel erg rustig!
Ons huis is niet overdreven groot, eerder aan de kleine kant, maar de honden zijn heel veel buiten, en dan maakt dat niet veel uit.
Iedere hond heeft hier zijn eigen plekje waar hij of zij zich kan terugtrekken, maar meestal hangt de bende bij ons en bij elkaar in de buurt, heel gezellig eigenlijk.
Wel veel te poetsen, maarja je moet er wat voor overhebben :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:38

Wij hebben er 3 twee maltezers en een poedel. De poedel is pas 5 en halve maand maar die heb ik nog nooit aan een lijntje gehad. De andere twee lopen meestal de helft los de helft aan een rolriem. Voor de training neem ik de poedel apart mee(die gaat toch ook nog een extra keer uit) en de maltezers doe ik soms binnen in een andere kamer.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:01

ik heb er 4 in een heel klein huisje! en eigenlijk gaat dat heel makkelijk.soms vergeet de visite dat we zoveel honden hebben :+ ,zeggen ze als ze weggaan.

ze zijn dan ook erg goed opgevoed, plaats is plaats, en dat doen ze ook netjes. we hebben de 2 oudjes (13) in de kamer,en de broekies (7)in de keuken.zij komen sávonds als mijn zoon(4) in bed ligt in de kamer, en s'' mo als hij naar school is mogen ze ook overal komen.maar tussen 12 of 15 uur en 20 uur ligt iedereen dus op zn eigen plek, en dus ook als er visite is.

Dit is ook totaal geen probleem omdat ze iedere dag een hele poos mee naar de paardjes gaan, die oudjes zijn dan voor de rest van de dag knock out :D

in het dorp lopen we met alle 4 zonder banden, en ja ,dat kost je zon 60 euro aan bekeuring in het jaar ,maar dat heb ik er graag voor over :+ , ze lopen heel lief mee (kost wat oefening hoor) .
je moet wel af en toe oefenen ad lijn . mijn oude mechel wordt nu namelijk helemaal peu nerveu als ze aan een lijn moet ,die is dat dus niet gewend.