kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

sunny_l0ve schreef:
haha, die hele kat vol met belletjes! sorry, maar ik wil liever geen kat die eruit ziet als een kerstboom. Ik vind 1 belletje meer dan genoeg en hij maakt lawaai zat.
Anders hang ik wel zo'n grote koeienbel aan zijn nek!

Bij die van mij hielp het wel heel erg. Sinds ze 3 belletjes heeft, komt ze niet meer met beestjes thuis.

sunny_l0ve

Re: kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:30

was het maar een cadeau. Onze oudere kat deed het vroeger ook maar merkte al snel dat we er niet blij mee waren en nam het niet meer mee naar huis.
Deze kat vind het echter niks voor ons en het is ook zijn prooi. Helaas geen liefdadigheid vanuit deze kat!
Ik ga eens kijken voor extra belletjes, maar 3 is echt wel het maximum!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:30

Volgens mij kan je er niks aan doen,

Bij ons vangen ze ook vaak vogels en ratten-muizen en laten ze ook doodleuk liggen.. eten ze vaak ook niet op, leggen ze voor de deur en lopen zelf naar binnen en als ze de kans krijgen leggen ze zelfs die beesten in huis neer!

Maar om hun bandjes om te doen vind ik een beetje zielig, proberen ze een vogel te pakken lukt het niet }:0 en als ze blijven hangen aan iets?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:33

Joh, is helemaal niet zielig! Het is zielig als ze dieren pakken, daareerst mee gaan spelen en dus pijn doen terwijl je het met bandje had kunnen voorkomen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:36

onze katten leven zolang ze al leven zonder halsband, vinden ze trouwens ook niet lekker zitten, worden serieus geirriteerd, door dat halsbandje-belletje ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:37

In het begin, op een gegeven moment zijn ze er aan gewend. Is hier ook zo!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:39

nou van mij hoeft het niet ;)

vind het wel lekker zo die muizen-ratten vangers, we hebben ze eigenlijk ook daarom, anders mogen we geneens katten van me vader, die vind ze namelijk niet zo leuk, de katten mogen blij zijn dat ze bij iemand anders geboren zijn anders mochten ze ook niet in huis komen :=

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 22:40

alle drie onze katten hebben een bandje om, en tegenwoordig heb je ook bandjes met een veiligheidsclip die met grote druk losschieten. Deze hebben onze katten ook, dus ze komen nooit vast te zitten. Zelf hebben ze er ook totaal geen last van, het belletje is alleen aan het begin een beetje wennen.
Ook een kwestie van 1 dag. Ik zie er dus ook niets zieligs aan.

Dit is iets totaal anders, maar stel ik ben mijn kat kwijt en iemand vind mijn kat? Dan is het wel handig als hij een halsbandje met adreskoker om heeft. Natuurlijk heeft hij ook een chip, maar tegen die tijd zit hij toch in het asiel en moet ik wel fijn de kosten betalen.
Heb ik er wel voor over, maar dan is een adreskoker veel handiger.

En het is inderdaad nu eenmaal natuur, ik wil hem die vrijheid ook niet ontnemen, maar als ik het kan verminderen in de hoeveelheid dieren die hij vangt vind ik het ook niet erg.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:41

@ TS woon jij in een dorp, rijtjeshuis oid, dan snap ik het wel dat je een halsbandje met adres omdoet :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:44

R0oszs schreef:
nou van mij hoeft het niet ;)

vind het wel lekker zo die muizen-ratten vangers, we hebben ze eigenlijk ook daarom, anders mogen we geneens katten van me vader, die vind ze namelijk niet zo leuk, de katten mogen blij zijn dat ze bij iemand anders geboren zijn anders mochten ze ook niet in huis komen :=

Ow, dat is weer wat anders :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:47

Ik ken twee katten die zichzelf behoorlijk hebben verwond dankzij hun halsbandje ;( . De een is ergens aan blijven hangen en heeft zich verwond met loskomen. De ander werd na een paar dagen vermissing ergens terug gevonden met de halsband in zijn bek. Beide bandjes zaten nooit erg los, Juist daarom was de kat ook aardig van de kaart toen het ding in zijn bek vast zat.

Ben dus niet zo'n fan van halsbandjes bij buiten katten. Als ze een chip hebben worden ze meestal ook wel terug gebracht als de dierenambulance ze vind. Meer belletjes helpt denk niet, hij heeft denk al door hoe hij moet bewegen zodat de belletjes geen geluid maken. Dus als je er meer (op dezelfde plek) hangt zal het niet helpen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:48

Die van ons hebben met elastiekje, die komt heel gemakkelijk los. Ligt ook vaak los in het huis omdat ze hem met likken eraf heeft gehaald.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:49

Juangi schreef:
Die van ons hebben met elastiekje, die komt heel gemakkelijk los. Ligt ook vaak los in het huis omdat ze hem met likken eraf heeft gehaald.

Zijn jou katten dan zo dom :P of liggen ze er ook regelmatig af? Want ik ken er zat die er dan zo uit wurmen }:0

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:58

Ik bedank mijn kat juist, omdat hij zo lief is wat vlees voor me mee te nemen. Hij is het de natuur van het beesie, daar kom ik niet tussen. Als mijn kat met een muisje of iets dergelijks thuis komt beloon ik hem. Daarna gaat de muis in de containter..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:02

Hallo,
Kan me voorstellen dat je het een naar gezicht vindt, maar het is inderdaad de natuur...
Moet zeggen dat ik liever een kat heb die de prooi dood, dan dat ze er mee gaan pingpongen en jongleren . Dat vind ik echt een vervelend gezicht! Heb helaas verder geen oplossing voor je.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:04

pakken jullie katten ook kikkers-padden?

dat heeft mijn kat een vorig jaar een tijdje gedaan en daarna nooit meer, ze zat ook elke keer te kotsen nadat ze zo'n beest had opgegeten??

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:10

sommige katten zijn erg goed jagers, doe je niks aan, of een belletje om maar ik heb het zelf niet zo op halsbandjes, gebeuren nog wel eens ongelukken mee....onze kater vroeger ving soms zelfs een konijn of haas. 1 keer legde hij die via het dak door een open raam in de hoogslaper van mijn zusje. wat heeft die staan gillen toen ze naar bed wilde gaan. :')

kikkers en padden eten is ook niet best voor de gezondheid.....de kat van de buren een paar jaar terug at kikkers en padden, die stopte daar niet mee vreemd genoeg.....die werd in de zomer heel mager van die kikkers.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:37

Mijn oude kat deed het ook en ik vond het helemaal niet erg :n
De enige keer datik het niet leuk vond was toen ik thuis kwam en haar met haar hoofd in een duif aantrof, zat ze nog lekker van te eten :+ Bekkie ook helemaal onder het bloed en maar miauwen :r Duif had ook heen hoofd meer, ben nog lang bang geweest ergens een duivenhoofd aan te treffen maar nooit gevonden :+ Zij had ook een bandje met een belletje maar het hielp niks :n
Heb nu een kitten en dat is niet zo'n buiten kat eigenlijk, weet niet hoe dat straks in de zomer gaat, maar dat zien we dan wel weer.

Broertje van de eerste kat nam idd wel padden e.d. mee :r

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 11:46

Zo, veel reactie's sinds gisteravond!

@rooszs: Wij wonen inderdaad gewoon in een rijtjeshuis, met een busbaan achter ons huis en vlakbij ook een drukke weg. Vandaar dat ik dus liever wel een halsband om doe. De halsbanden die wij nu hebben zijn ook erg veilig, als ze achter een tak of iets dergelijks blijven hangen dan klikt die los. Ideaal systeem dus! We hebben wel dat we regelmatig een nieuw halsbandje moeten kopen, maar dat maakt niet uit.
Het effect van een adreskokertje is ook heel handig, onze kat was zijn halsbandje verloren en een dag later had iemand hem in de brievenbus gegooid, door het adreskokertje.

@ liedje89: Tja, kan me voorstellen dat je er geen voorstander bent van een halsband, maar er zijn ook goede halsbanden te krijgen. En bij de dierenambulance hier is het zo dat je je kat kunt ophalen in het dierenasiel, gechipt of niet.
Hij is ook echt een goede sluiper, dus hij zal ongetwijfeld een manier vinden om de belletjes stil te houden. En 3 belletjes lijkt me ook een beetje vervelend voor hem, maar het is misschien wel een optie. Ik ga het zeker een keer proberen!

@ RightOn: Die van mij pakt gelukkig geen konijnen, ik heb er zelf 2 die in de tuin loslopen. Regelmatig speelt hij met ze en heeft hij ze wel eens vast, maar die konijnen vechten goed terug. Ze hebben wederzijds respect voor elkaar. De buurtkatten doen ook niks met de konijnen, ze zijn eerder bang voor ze.
Een week geleden lag de kat van de buren in het konijnenhok te slapen, echt een mooi gezicht. De konijnen vinden dat wel prima.

De duif van gisteravond is trouwens helemaal opgegeten! Er lagen vanochtend alleen nog 2 vleugeltjes.
Tja, natuur is nou eenmaal hard. Ik denk dat we onze kat moeten accepteren zoals hij is, niet iedereen is perfect :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:56

Onze lieftallige stalkat komt met vanalles thuis, kikkers, padden, muizen, ratten, vogels, uhm konijnen die groter zijn dan haar....

Maar ik vind muizen/ratten niet erg dat ze die pakt... de konijnen mag ze van mij wel laten lopen :)

Onze kat heeft geen halsbandje om...

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:20

Mijn kat neemt niks mee als kado, eet alles op.

Ik had 2 katten en wat wel apart was, de een is een muizen/ratten vanger en de ander een vogelvanger.

Ik denk dat er gewoon niks aan te doen is, ja,.. kat binnenhouden is het enige maar dat is natuurlijk ook niet leuk voor de kat.
Onze Yessy hebben we hier op het land ook gewoon nodig voor de ratten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:13

Het is natuurlijk ook heel anders op het platteland dan in een stad/dorp.
De kat binnenhouden gaat ook niet, dan sloopt hij het huis. Hij is nu al onwijs vervelend als het te lang duurt voordat we de honden gaan uitlaten. Dan gaat hij papier scheuren of op de tv springen, alles om de aandacht te krijgen.
We hebben ook nog 2 andere katten en die gaan ook naar buiten. Nouja, de oudste momenteel niet meer veel te koud.
Maar dat vind ik ook geen leven voor een kat, die horen lekker buiten te struinen.
Die kat van ons eet trouwens vogels en muizen. Ratten is hij nog nooit mee thuis gekomen, maar die zitten hier denk ik ook niet zoveel.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:02

Citaat:
@ RightOn: Die van mij pakt gelukkig geen konijnen, ik heb er zelf 2 die in de tuin loslopen.

waren wilde konijnen waar die van ons wel eens mee thuis (ons huis stond tussen veel weilanden) kwam, gelukkig geen tamme van een buurmeisje ofzo, dat was wel erg sneu geweest.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:08

Ik zou zeggen: wees trots op je kat... Als hij muizen vangt, doet hij zijn werk goed.
Hoef je tenminste niet zulke lastige functioneringsgesprekken te voeren met je kat als ik...
Want die kijkt alleen naar de muizen in onze stal!
En ík heb 'm niet aangenomen om alleen glazig te zitten kijken naar de muizen!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:11

polly2 schreef:
Ik zou zeggen: wees trots op je kat... Als hij muizen vangt, doet hij zijn werk goed.
Hoef je tenminste niet zulke lastige functioneringsgesprekken te voeren met je kat als ik...
Want die kijkt alleen naar de muizen in onze stal!
En ík heb 'm niet aangenomen om alleen glazig te zitten kijken naar de muizen!

_O-

Iets minder gaan voeren misschien,.. ;) :D