Mijn hond heeft ook wat problemen welke waarschijnlijk door een voedselallergie komt. onder andere veel krabben en bijten, buikpijn en diaree en hierdoor ook stress waardoor hij erg nerveus is wat weer voor gedragsproblemen zorgt.
belangrijk is dat je inderdaad minimaal 8 weken 1 soort voer geeft. dan moet je hem iets geven wat hij het liefst nog nooit gehad heeft en ook niet in de meeste broksoorten voor komt. dus geen rund, kip, lam. de dierenarts waar ik ben geweest, vertelde dat collega's vaak lam aanraden als eliminatie maar lam wordt tegenwoordig veel in brok verwerkt. dus is ook niet echt meer "veilig". ook moet je erop letten dat het vlees is zonder kleur/geur en smaakstoffen en zonder gluten/granen. rijst mag wel.
mijn hond heeft eerst 8 weken op hypoallergenic brok van RC gestaan. wilde er na 6 weken mee stoppen omdat ik geen verbetering zag maar de dierenarts heeft mij toen echt gezegd dat het minimaal 8 weken duurt voordat je wat ziet. en dat gebeurde ook.
ik ben bij de wagenrenk in wageningen geweest (gespecialiceerde kliniek) en daarnaast nog bij een holistische dierenarts. tanneke koning. is al een paar x hier genoemd. zij heeft ook spreekuur in amsterdam. zij heeft mij ook aangeraden om vers vlees te geven. moet nu een paar diersoorten uit gaan proberen. hij krijgt nu 6 weken eend en daarna hert, konijn, paard en geit. moet elk diersoort minimaal 6 weken geven. en daarnaast nog een vitaminecomplex omdat ze tekorten op kunnen bouwen als ze langdurig op 1 diersoort staan. ik geef hem geen vlees a la barf maar kant en klaar vlees. nu staat hij op carnibest eend en rijst compleet. volgende week gaat hij over op naturis.
http://www.naturis.be/ deze hebben ook de wat minder gebruikte diersoorten in hun assortiment en ook een paar speciaal voor eliminatie-dieet. misschien eens kijken of er een verkoper bij je in de buurt zit??
er zit geen kleur/geur/smaakstoffen in en ze voegen ook geen granen toe. voor deze stoffen zijn de meeste allergie honden, allergies. de gewone versie kan nog iets granen bevatten. dit zit dan bijv. in de krop van bijv. de eend/kip. in de allergie versie garanderen ze dat er echt geen granen inzitten.
daarnaast mag hij NIETS anders. nog geen koekje, snoepje, kluifje, brood of wat dan ook.