Kat is een zeikerd met eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Kat is een zeikerd met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:21

Amanda, veel grotere dierenwinkels hebben ze, vaak ingevroren en kun je er gewoon zo veel ontdooien als je nodig hebt, eventueel opwarmen in de magnetron, maar niet te lang!!!!! Ik spreek uit ervaring dat je magnetron echt smerig is als je er eentje te lang in stopt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:22

Bel eens wat dierenwinkels Amanda, steeds meer hebben kuikens in het assortiment!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 16:24

Ga ik eens doen.
Er zitten er hier best veel, dus er zal er toch wel 1 tussen zitten die ze heeft.

Een grotere bal maakt niet uit.
In deze past veel en daar speelt ze ook wel mee.
Maar ook daar gaat niet alles van op. Geeft niks, want hiermee kan ze eten wanneer ze wil en heel de dag door.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:28

ik zoek juist de tegenovergestelde tip, hoe kan ik een dikzak minder laten eten... :) met 4 katten is dat ook lastig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:35

Amanda schreef:
Ga ik eens doen.
Er zitten er hier best veel, dus er zal er toch wel 1 tussen zitten die ze heeft.

Een grotere bal maakt niet uit.
In deze past veel en daar speelt ze ook wel mee.
Maar ook daar gaat niet alles van op. Geeft niks, want hiermee kan ze eten wanneer ze wil en heel de dag door.

ik weet dat Koko in oud beijerland ze hoe dan ook heeft, waarschijnlijk heeft Blijdorp ze ook wel! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 16:50

Koko is goed om te weten.
Blijdorp wist niet eens wat Carnibest was, dus dat betwijfel ik. :+
Moet daar van de week nog heen voor muesli, dus dan vraag ik het gelijk even.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:20

van een ander forum gepikt:
Citaat:
Ik laat alles thuisbezorgen. CB en kippennekjes bestel ik bij Huisdiergezond. Kwartels, muizen, duiven, kuikens bestel ik bij Kiezebrink, dat is een soort groothandel in voedseldieren voor bv valkeniers en dierentuinen. Ze leveren het meeste in dozen van 10 kilo en voor groothandelsprijzen. Ik ben heel erg blij dat ze dus ook particulier leveren.
Ik heb wel een vriezer speciaal voor de katten in de schuur staan, de katten eten ongeveer 20 kilo in de maand dus die stouw ik vol voor een maand of 4, dan hoef ik niet zo vaak af te spreken voor bezorging, plus dat een volle vriezer minder stroom verbruikt als een lege en dat groter inkopen meestal korting oplevert.
Ander vlees koop ik als ik toevallig in de supermarkt of bij de slager zie dat daar een leuke aanbieding is.

Dan bestel ik nog blikvoer via Zooplus en van de week zijn we erachter gekomen dat het tuincentrum waar we de kattenbakvulling kopen gratis bezorgt, dus ik hoef voor de katten eigenlijk nergens meer mee te sjouwen. :mrgreen:

Kuikens kun je inderdaad bij sommige dierenwinkels kopen.
Muizen zijn vaak te koop bij dierenwinkels die ook slangen verkopen, omdat die ermee gevoerd worden. Meestal zijn ze dan wel erg duur, een euro per stuk ofzo.
Duiven; de duiven van Kiezebrink zijn afkomstig van duivenmelkers, die laten altijd teveel jonge duiven uit het ei komen en houden dus af en toe "opruiming". Als je zo iemand kent zou je kunnen vragen of je die duiven daarna mag hebben/kopen (bij Kiezebrink zijn ze 1 euro per stuk). Bij de poelier (staat vaak op de markt of in de Sligro/Makro) hebben ze schoongemaakte duiven, daar ontbreken dus wel de organen etc aan.
De kwartels van Kiezebrink zijn legkwartels denk ik, dus dan zou je een kwartelkweker moeten kennen. Vleeskwartels zijn ook schoongemaakt te koop bij de poelier.
Ik koop af en toe piepkuiken bij de poelier, dat zijn kleine kipjes met zachte botjes (nog altijd groter dan een duif trouwens), Flynn is er gek op maar ze zijn wel wat aan de dure kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:08

Mijn DA zei ooit, niet teveel wisselen. Eens een brok, altijd dezelfde brok of je moet een zeikerd met eten willen kweken.
Ik heb daarna nooit geen zeur katten meer gehad, ze krijgen dit voer al meer dan 15 jaar en dúrf er niet eens meer van af te stappen....

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:08

amillia schreef:
Misschien een eendagskuiken geven (al dood natuurlijk)? Sheila was ook heel kieskeurig, at alleen felix en kuikens. of jus over de brokken?

eendagskuikens zou ik me kat niet geven haha