Tips om hond 's nacht van de bank te houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 11:58

daffodil schreef:
Ik zou zeggen grandfoulard eroverheen......ik snap best dat je dingen netjes wil houden, dat wil ik ook, maar wat hier gesuggereerd wordt gaat best ver. Aan de ketting leggen? Je wil niet weten hoe dat fout kan gaan en je als je thuis komt je gewurgde hond vindt.....

En als iemand dé tip heeft om onze bejaarde demente kat met zijn nagels overal vanaf te houden, hoor ik m graag hoor!

wat hier gesuggereerd wordt is niet wat ik zomaar overneem en zou doen bij mijn eigen hond. Honden kun je gewoon leren dat bepaalde dingen niet mogen en vandaar mijn vraag om tips. Hoe ik evt. mijn bank kan beschermen kan ik zelf ook wel bedenken (niet banketstaaf bedoeld). We hebben ook een bank gekozen waarvan de kussens eraf kunnen. Maar ik vind gewoon dat hij moet luisteren en lekker op zn eigen kleed moet gaan liggen, die hond heeft niets te klagen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:58

daffodil schreef:
Ik zou zeggen grandfoulard eroverheen......ik snap best dat je dingen netjes wil houden, dat wil ik ook, maar wat hier gesuggereerd wordt gaat best ver. Aan de ketting leggen? Je wil niet weten hoe dat fout kan gaan en je als je thuis komt je gewurgde hond vindt.....

En als iemand dé tip heeft om onze bejaarde demente kat met zijn nagels overal vanaf te houden, hoor ik m graag hoor!

mwa zo'n piepmatje is echt een hele simpele en diervriendelijke oplossing, ze blijven echt niet op die bank hangen als er zo'n irritant piepertje afgaat.

Damber

Re: Tips om hond 's nacht van de bank te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:00

's avond in de bench?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:02

Dat vind ik dan een vriendelijke oplossing, zo'n piepmatje! Zal wel schreeuwend duur zijn maar ach dat was je bank ook.....grapje! Ik snap het ook wel hoor dat je bepaalde dingen niet wil, van mij mogen ze ook niet alles laat ik daar duidelijk in zijn. En mijn reactie was niet zozeer naar TS toe maar meer naar degene die zijn hond dus aan de ketting in huis legt aan de verwarmingsbuis. Ook leuk voor de buren, dat gerinkel.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:02

Damber schreef:
's avond in de bench?

Opperde ik ook, maar TS wil de hond niet opsluiten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:04

Wij leggen de droogmolen (die je normaal in de tuin zet voor je was :D ) op de bank. Zo kan de hond er niet op...

Overigens gaat onze hond niet meer op de bank sinds ze haar nieuwe mand heeft én we vloerverwarming hebben. Blijkbaar vindt ze haar mand fijner liggen dan de bank. Eerder met een groot kussen kroop ze wel steeds op de bank..

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 12:07

daffodil schreef:
Dat vind ik dan een vriendelijke oplossing, zo'n piepmatje! Zal wel schreeuwend duur zijn maar ach dat was je bank ook.....grapje! Ik snap het ook wel hoor dat je bepaalde dingen niet wil, van mij mogen ze ook niet alles laat ik daar duidelijk in zijn. En mijn reactie was niet zozeer naar TS toe maar meer naar degene die zijn hond dus aan de ketting in huis legt aan de verwarmingsbuis. Ook leuk voor de buren, dat gerinkel.

thanks voor de toelichting, snap je ook wel. Zou mn hond ook NOOIT vastleggen. En ja die bank was best duur hahah. We hebben een nieuw huis en ook maar nieuwe meubels aangeschaft. De salontafel van teak heeft die lieve schat (ahum) ook de eerste nacht lekker aan zitten vreten. Nu hebben we een heerlijk goedje van NAF, een bittere spray op waterbasis. Maar die sukkel presteert het nog wel eens zn tanden erin te zetten... "Hij is een beetje dom!"

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:08

Corelli schreef:
Damber schreef:
's avond in de bench?

Opperde ik ook, maar TS wil de hond niet opsluiten

Is niet opsluiten.. is een kwestie van aanleren van een ligplek. Mijn hond gaat zelf in haar bench liggen, ookal staat deze open. Ze vindt het er fijn en van opsluiten is geen sprake meer als de hond eenmaal weet wat zijn plek is. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:10

Vind ik ook en die van ons ligt ook geheel vrijwillig in haar bench, maar de TS denkt daar blijkbaar anders over en dat is haar goed recht natuurlijk :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:11

daffodil schreef:

IEder weer zijn eigen dingen toch ;) Overal is wel een senario voor te bedenken, overal kan een gevaar in zitten. Met een grandfoulard beschadigt de hond de bank als nog, zo`n kleed kunnen ze lekker bij elkaar schrapen en er een lekker holletje van maken :j
Bij jullie is het allemaal geen probleem en kunnen de dieren lekker los lopen, heel fijn dat het bij jullie zo kan. Helaas past dat niet bij iedereen. Jullie hebben vast ook dingen die andere juist gevaarlijk vinden ;)
Mijn hond kan gewoon niet in een bench, wordt hij dood ongelukkig in! Bovendien vind ik het ondingen. Ik heb het echt geprobeerd maar hij vertikte het om er in te gaan. Hij kroop weg als hij er in moest en zijn staart had hij steeds tussen zijn poten.
Dat matje, wat eerder genoemd is, vind ik zeker een goede oplossing!

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 12:14

Corelli schreef:
Vind ik ook en die van ons ligt ook geheel vrijwillig in haar bench, maar de TS denkt daar blijkbaar anders over en dat is haar goed recht natuurlijk :)

hahah, ik heb niets tegen een bench hoor, maar vind het sowieso niets om in de kamer hebben te staan. Ze hebben ook hun eigen plekje alleen zit er niets omheen. Maar soms zou het wel makkelijker zijn, dat geef ik toe. Hij vliegt af en toe bijna door het raam heen als er mensen met een hond voorbij komen. Maar we woonden hiervoor op een boerderij dus hij moet daar nog aan wennen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:15

sinds die van mij gesteriliseerd is kan ik de bench ook vergeten, ze gaat er wel in met een beetje moeite, maar doe je het deurtje dicht, dan gaat ze zo hard zitten bibberen dat de bench bijna uit elkaar ratelt :(:) hoezo slechte ervaring overgehouden aan de operatie :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:16

En in de gang/bijkeuken dan, puur voor de nacht?
Onze hond heeft ook gewoon een mand in de kamer en als wij er niet zijn, gaat ze in de bench in de gang :j Werkt perfect!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat we een Jack Russel hebben, dus geen mega-bench..Dat is bij een Rottweiler natuurlijk wel even een ander formaatje ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:21

daffodil schreef:

Nee hoor, rammelt niet. Het is gewoon een hondenketting met een veter er doorheen gevlochten zodat er geen nageltjes tussen kunnen. De ketting is door het handvat heen gedaan zodat er geen ketting in aanraking komt met de buizen.
Ik was er eerst ook geen voorstander van om de hond vast te leggen. Ik wist niet van de matjes. Misschien gaan wij dat ook maar eens proberen :o.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:37

Ik wens je veel succes :D Wij hebben destijds alles geprobeerd en zelfs toen we de hele bank elke avond vol legden met spullen, wist mevrouw zich op de leuning te wurmen (grote duitse dog :)) ). Uiteindelijk heeft onze hond het gewonnen, we hebben ons erbij neergelegd en nu vinden we het eigenlijk wel fijn, honden op de bank :+:

Dus of opsluiten en zorgen dat ze niet bij de bank kunnen komen en anders heb je denk ik gewoon dikke, vette pech :j

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:48

Onze oude hond kreeg het ook voor elkaar. We we ook op de bank legden, hij wist altijd een gaatje te vinden om er toch op te klimmen.....
Onze Bernesennen ligt 's nachts in zijn bench en overdag mag ie alleen op de bank als zijn dekentje erop ligt.

Ik heb ooit ergens gelezen dat het zou helpen om zilverfolie op de bank te leggen, dan zouden dieren er niet opgaan. Of het werkt weet ik niet. (lijkt me niet, maar het is toch het proberen waard)

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:13

ja, zou het kunnen proberen, maar denk niet dat hij er erg van onder de indruk is. En peuter het er vervolgens maar eens af.. lijkt me ook niet echt een handig klusje

Raffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:56

Bij ons gaan ze, als we er niet zijn, gewoon op de gang. Daar staan de manden en gaan ze heerlijk in liggen slapen.
Anders gaan ze ook bij ons op de bank liggen en die ziet er binnen de kortse keren niet meer uit !!
Is ook helemaal niet nodig als ze een eigen mand hebben om op de bank te gaan liggen vegeteren !

Je moet het jezelf niet al te moeilijk maken. Als een hond op de gang zit (als jij er niet bent of 's nachts) en heeft daar lekker zijn mand dan is dat prima voor hem.