daffodil schreef:Ik zou zeggen grandfoulard eroverheen......ik snap best dat je dingen netjes wil houden, dat wil ik ook, maar wat hier gesuggereerd wordt gaat best ver. Aan de ketting leggen? Je wil niet weten hoe dat fout kan gaan en je als je thuis komt je gewurgde hond vindt.....
En als iemand dé tip heeft om onze bejaarde demente kat met zijn nagels overal vanaf te houden, hoor ik m graag hoor!
wat hier gesuggereerd wordt is niet wat ik zomaar overneem en zou doen bij mijn eigen hond. Honden kun je gewoon leren dat bepaalde dingen niet mogen en vandaar mijn vraag om tips. Hoe ik evt. mijn bank kan beschermen kan ik zelf ook wel bedenken (niet banketstaaf bedoeld). We hebben ook een bank gekozen waarvan de kussens eraf kunnen. Maar ik vind gewoon dat hij moet luisteren en lekker op zn eigen kleed moet gaan liggen, die hond heeft niets te klagen.

) op de bank. Zo kan de hond er niet op...
Overal is wel een senario voor te bedenken, overal kan een gevaar in zitten. Met een grandfoulard beschadigt de hond de bank als nog, zo`n kleed kunnen ze lekker bij elkaar schrapen en er een lekker holletje van maken
hoezo slechte ervaring overgehouden aan de operatie
.
). Uiteindelijk heeft onze hond het gewonnen, we hebben ons erbij neergelegd en nu vinden we het eigenlijk wel fijn, honden op de bank