Kat kaal op rug/staartwortel --> wat kan dit zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:58

De kat van mijn moeder is eens tegen een hete uitlaat(of iets dergelijks) van een auto gekomen. En toen had ze ook een hele tijd eenkale plek. Maar bij die kat kon je ook echt zien dat het geschroeid was.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:00

Marloez schreef:
Hoi Bokkers,

Ik ontdekte net dat mijn kat een kale plek achter op haar rug, bij de aanzet van de staart heeft. Er zitten ook wat (hele kleine) korstjes aan. Ik zat eerst te denken aan vlooien, heb het nagekeken maar dat was het niet. Ze zit er verder ook helemaal niet aan.

De kat is overigens bijna 12 jaar. Zat eerst te denken aan haarvermindering wegens ouderom, maar 12 is niet echt heel oud, en de korstjes blijven dan nog een groot vraagstuk.

Heeft iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn?

klinkt als een vlooien allergie, je hoeft geen vlooien te zien; 1 beet is voldoende voor 3 weken jeuk. Goede vlooienbestrijding toepassen! En niet met frontline oid! Neem iets zoals advantage!

Aroree

Re: Kat kaal op rug/staartwortel --> wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 14:44

De kat heeft geen jeuk!

De kale plek is trouwens al een stuk minder geworden inmiddels, heb nog steeds geen idee wat het had kunnen zijn. :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:12

Onze vorige (oudere) jeweetwel-kater had dat ook, bij hem had het iets met zijn hormonen te maken. Ik weet niet meer precies hoe het verhaal in elkaar stak, maar misschien weten anderen dat wel? :)

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:39

Marloez schreef:
De kat heeft geen jeuk!

De kale plek is trouwens al een stuk minder geworden inmiddels, heb nog steeds geen idee wat het had kunnen zijn. :+

Toch moet je eerst vlooien aanpakken om dat uit te sluiten! :o

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:53

Mijn katten (en honden) worden regelmatig behandelt voor vlooien, 1 van mijn honden gaat altijd mee naar stal waar ze vlooien van mee neemt. Degene die last heeft is een je-weet-wel-kater, hormonen heeft ie al jaren niet meer, dat is niet het probleem. Het enigste was het voer. Met (zelf) testen was het snel duidelijk.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:57

Toevallig heeft mijn kat dit ook. Likt en bijt er heel veel aan, maar heeft geen vlooien en wordt ook op tijd behandeld tegen vlooien(niet meer met frontline).
Dit zou dus een allergie kunnen zijn?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:27

aikon schreef:
Degene die last heeft is een je-weet-wel-kater, hormonen heeft ie al jaren niet meer, dat is niet het probleem.

Wat bedoel je precies met 'hormonen heeft ie al jaren niet meer'? :)
Ook een jeweetwel-kater heeft nog hormonen hoor ;)
't Zou heel goed kunnen dat het in het geval van jouw dier niet de oorzaak was, maar dat wil nog niet zeggen dat het voor anderen niet zo kan zijn. 't Is geen optie die je automatisch uit kunt sluiten omdat het om een gecastreerde kater gaat.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:10

Dat kreeg ik te horen bij de da. Die was er ook van overtuigt dat het een vlooien allergie was. Flink wat (veel te) duur spul mee gekregen, hielp niks. Kocht ander voer, en het ging over.