Ik wil een hamster maar het mag niet!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Ik wil een hamster maar het mag niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:03

Pfff!

Ik heb nu ook een hamster, wou er ook vet graag 1. Maar als ik nu kijk.... Ik krijg echt moordneigingen van dat beest! Savonds zat ie aan de tralies te knagen. KGGKGGGKGG! De hele nacht door... Ik moest om de dag het hok te verschonen om te zorgen dat mijn kamer er niet naar rook, maar alsnog ruik je het zaagsel enzo.

Vind hem heel lief nu, nu loopt ie los. Maar ik geef je moeder wel gelijk. Een hamster is een slecht idee om op je kamer te houden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:04

@TS: heb je toevallig niet een vriendin met een hamster waar je op mag passen?

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:05

Ik weet niet wat jij er dan aan doet? Bij mij staat hij ook in de slaapkamer, omdat ik het juist gezellig vind. Als ik ga slapen, doet hij dat ook, gaat 's morgens mijn wekken, dan gaat de zijne ook. Overdag veel eruit en 's nachts slaapt hij ook lekker door.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:06

Elke week de kooi volledig met Detoll schoonmaken, ik ruik nooit iets! En nee het ligt niet aan mijn neus :D Mijn kamer is heilig, daar moet ik niks vreemd in ruiken/zien o.i.d.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:10

Lilliputter schreef:
Dat klopt, dat ben ik met je eens. Mensen denken niet na over de kosten, want je bent al snel 100 euro kwijt voor een leuke kooi, inhoud, voer, hamster e.d. In elk geval ik wel! Mijn hamstertje betekent ook enorm veel voor me, dus dat scheelt. Vergeet alleen niet dat je ook elke week de kooi schoon moet maken (ik ontsmet met Dettol). Je moet dus wel veel tijd in je hamster steken, dus niet niet even een handje voer erin en klaar. Nee, ook dit dier heeft aandacht en verzorging nodig.

Ik wijs je alleen op de feiten :)

Jep. Dit waren/zijn zo'n beetje mijn kosten .. Ik heb een behoorlijke kooi, die was zo'n 70 euro. En dat mn goede hamster voer van zo'n 10 euro een zak. Zaagsel 5 euro de zak, nestmateriaal 5 euro, een rekje dat hij los kan lopen van 20 euro, een hamsterbal 5 euro, reismandje 15 euro, eventueel overig voer en voedsel zoals knabbelstokken, likstenen, vitaminen druppels.. En echt minimaal elke week schoonmaken, liefst wat vaker. Dan nog die Dettol ( heb ik ook ) ook niet gratis ..

@ Lilliputter ; aparte hamster heb je. Die van mij is voor 00:00 niet wakker, en die slaapt om 07:00 al weer ..
En lopen in die molen dattie doet, slaap slecht erdoor .
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 06-03-10 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:12

Oh, en dan ook nog ; wat doe je ermee als je op vakantie gaat :) ?
Ik wil echt je droom niet verstoren hoor! Ik had ook een dergelijk topic over konijnen, wilde ik ook perse.
Nou, ik heb die van mn vriendin 3 weken te leen gehad, die was op vakantie. Voor mij geen konijn meer!
Dus kijk idd of je een hamster kan lenen, voordat je koopt.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:17

Ik heb ook veel geluk denk ik! Meneer gedraagt zich voorbeeldig :j Overdag lekker actief, als ik op bed tv kijk ook, maar gaat het licht uit dan gaan we allebei slapen :D

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:18

Vakantie is altijd te regelen! Genoeg dierenvrienden in familie of vriendkring die een weekje op kunnen letten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:21

Achja, een hamster vraagt niet zoveel verzorging hoor ;)
heb er enkele gehad, gewoon eten en drinken geven als het op was.
1 keer per week het hok een keer helemaal schoonmaken,
en vaak mocht hij ook even in zo'n balletje, kon hij lekker rondlopen door de woonkamer :)
Wij hebben onze hamsters weggedaan, omdat we nu een kat hebben.
& de laatste keer werd het een pijnlijke door voor hamsterlief en der 6 kleintjes :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:21

Hamsters zijn ontzettend leuke beestjes, mits je er zelf genoeg tijd in steekt. TS houdt er rekening mee dat als je een hamster krijgt hij niet tam in je handen geduwd wordt. Hier is tijd en geduld voor nodig en sommige worden nooit zo tam als je zou willen. Een goede kooi kost meestal al rond de 80 euro, een dierenarts consult zo'n 30 euro per keer, al zijn benodigdheden (nestmateriaal en eten etc.) kosten ook al gauw 30 euro in de maand. Heb je elke maand zo'n 100 euro beschikbaar? Dan heb je in ieder geval zijn dagelijkse behoeften bekostigd maar mocht hij ziek worden dan heb je wat geld achter de hand.

Waarschijnlijk wilt je moeder het niet omdat het een nachtdier is die jou dus 's nachts uit je slaap houd. Dan kun je makkelijk zeggen oké dan zet ik hem toch beneden? Maar ik denk niet dat je moeder daarop zit te wachten.
Waarom wil je eigenlijk een hamster? Zien ze er schattig uit op de foto? Houd er rekening mee dat ze niet aaibaar en knuffelig zijn zoals een konijn dat is. Een hamster rent altijd heen en weer dus met hem op de bank spelen is bijv. al niet zo leuk als met een konijn.

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:24

100 euro?????????? Dat ben ik echt niet kwijt := Ik doe ruim 2 maanden met Kenner voer (2 verschillende zakken, 5 euro totaal)Nestmateriaal kun je het beste hooi voor gebruiken en verder heb je zaagsel nodig. Mits er niks bijzonders aan de hand is reken je op 5 tot 10 euro per maand.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:33

Oh jeetje, 100 euro per maand voor een hamster :))

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:52

Dat is 1 grote hamster.
Kan je waarschijnlijk bijna een zadel opgooien ? :Y)
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 06-03-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:53

100 euro? Mag ik vragen of jou hamster misschien 4 benen heeft en hinnikt?
In dat geval vindt ik 100 euro nog goedkoop :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:56

als je een hamster neemt moet je er 2 nemen, anders is het zielig.
en je moeder is en blijft de baas...
gewoon doorzeuren en vragen, en misschien dat het ooit een keertje mag!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:01

Deze moeder heeft haar dochter ook toegestaan een hamster te nemen. Uiteindelijk om van het gezeur af te zijn. In een dierenwinkel kwamen 2 hamsters terug, want dat ging niet samen. Die zouden afgemaakt worden en dat was zo sneu, dus na lang zeuren mocht mijn dochter ze ophalen. 1 voor haar, de ander voor een vriendin. deze hamster overleed al na een week, waarschijnlijk oud en een boel stress van al die verhuizingen. Dus op marktplaats een andere opgezocht. En toen was het hek van de dam. na deze kwam er nog 1 en nog 1 en nog 1.... en nog veel meer. Ze staan bij mijn dochter op de kamer, waar ik niet zo blij mee ben. Het geeft een boel troep en stof. Verder zorgt ze er wel goed voor. Ze haalt zelf eten en kooi-spul. Zelf slaapt ze heerlijk met al dat geren in de loopwieltjes snachts. zij heeft er geen last van. Maar het opruimen van de troep doet ze dus niet altijd. Dus de trap naar haar kamer (op zolder) ligt altjd vol zaagsel hooi en ander spul. De trap moet ze zelf stofzuigen en dat laat ze nog wel eens zitten.
Maar het zou ooit bij 1 hamster blijven en uiteindelijk heeft ze er ooit een tijdje 10 (!) gehad. Dus helemaal blij ben ik er niet mee. ik heb er verder geen last van en ik hoef er ook niet voor te zorgen. Maar dat was dus niet de bedoeling. ik vind de hamsters ook niet echt leuk. Ik hou ze wel eens vast, maar ik heb niks met die mislukte muizen. Dus ik snap je moeder best dat ze er op tegen is. Wij hebben verder ook andere dieren in huis; honden, poezen, vogels en in de zomer vaak opvang-poesjes. Dus we hebben dieren genoeg. Maar dochter wilde graag een huisdier van haar zelf. Dat snap ik ook wel. En tja ouders hebben het laatste woord en dat zul je moeten accepteren.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:02

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:05

twee wordt inderdaad grote kans op vechten. We hebben een nestje gehad, zaten we opeens met 7 hamstertjes..
Veel problemen gehad, hamsters met afgebeten ledematen etc. hebben we er één gehouden en de rest weggegeven :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:08

sheela schreef:
mislukte muizen.

_O-
Ik rekende trouwens wat ik kwijt ben per maand maar dat is voor 5 hamsters := foutje. Als je je hamster dierenwinkelvoer geeft en that's it ben je heel goedkoop uit. De mijne krijgen nog allerlei gedroogde fruitsoorten, meelwormen, sprinkhanen en van dat soort extra's en dan tikt de rekening lekker aan.

TS ik zou zeggen geef je moeder een kostenplaatje, zeg waarom je precies een hamster wilt (en dus niet om mee te knuffelen want ze zijn niet knuffelbaar) en stel iets van een plan van aanpak op. Dus hoe vaak verschonen, waar gaat ie staan etc. Als het dan nog nee is moet je je erbij neerleggen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:16

Ik heb een hamster. Ik mocht eerst ook geen hamster, maar omdat ik duidelijk liet merken dat ik echt serieus was en dat het niet zomaar een vlaag was, mocht het uiteindelijk wel. Toen kreeg ik 'm zelfs voor m'n verjaardag. :)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:19

siskeh schreef:
Wil je, je moeder écht proberen te overtuigen, dan zou ik als ik jouw was die lijst serieuser invullen.
Geef op de euro nauwkeurig aan wat het gaat kosten, geef precies aan wat hij moet eten.
Laat duidelijk zien dat je weet hoe je hem moet verzorgen, en dat je weet hoe een hamster "in elkaar" zit(welke ziektes kan hij krijgen, hoe zit het met de eventuele DA kosten e.d.)

Geen idee of dat zou helpen, maar dat is IMO het enige wat je kan doen.

da kosten voor een hamster, eh € 0... als ie oud en zwak is word ie slangenvoer := heb ook altijd hamster gehad en heb ze nog steeds, maar nooit zal een hamster meer zo speciaal worden als mn allereerste die was dus netjes overdag wakker en snachts slapen, en hij luisterde naar zijn naam, als ik uit school kwam en ik riep hem kwam ie meteen uit zn huisje gerold en dan deed ik mn hand in het kooitje en dan liep hij mn hand op en haalde ik hem er uit en knuffelde ik ermee, en mocht ie op bed rennen en dan kreeg ie zonnebloempitjes, wassie gek op en ik haalde ze altijd uit het voer zodat ik dat als speciaal lekkertje kon geven. was een russische hamster en is ruim 3 jaar oud geworden, terwijl ze normaal maar 2 worden of hooguit 2,5.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:37

Joycebunny schreef:
twee wordt inderdaad grote kans op vechten. We hebben een nestje gehad, zaten we opeens met 7 hamstertjes..
Veel problemen gehad, hamsters met afgebeten ledematen etc. hebben we er één gehouden en de rest weggegeven :)

Hier ook. Ik kreeg een hamster voor mijn verjaardag, was een mannetje. :+ Tot een dag later er ineens 8 jonkies lagen. Eentje is opgegeten en 6 hebben we verkocht. Moeder en dochter hebben we gehouden. Dochter moesten we laten inslapen vanwege baarmoederontsteking en moeder vanwege baarmoederkanker. ;(

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 22:55

Fff,, veeeeeeel reacties die ik niet gevolgt heb, ik moet naar bed maar morgenvroeg zal ik ze allemaal beantwoorden (prommise ;P )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 03:43

Hamsters moet je echt niet met meerdere houden hoor... Russische en syrische iig niet. Nestmateriaal, gewoon wc-papier voldoet prima. Vinden ze geweldig om kapot te scheuren enzo :P
Kooi hoeft ook echt niet duur te zijn als je marktplaats een tijdje in de gaten houdt. Kijk wel echt even op www.dehamster.nl voor de minimale maten. Daar willen mensen zich nog wel eens in vergissen... Veel van de "hamsterkooitjes" op marktplaats zijn dus ook echt niet geschikt om een hamster in te houden.
Verder, verkijk je er niet op wat voor lawaai zo'n hamster 's nachts kan maken! Tralieknagen horen ze niet te doen als je ze genoeg te doen geeft in hun kooi. Genoeg variatie. Maar ze gaan wel rondlopen, in hun radje rennen (Karlie radjes zijn heel fijn trouwens!) en gewoon in hun kooi rommelen. Maakt toch allemaal weer geluid.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 04:07

Miriam91 schreef:
sheela schreef:
mislukte muizen.

_O-
Ik rekende trouwens wat ik kwijt ben per maand maar dat is voor 5 hamsters := foutje. Als je je hamster dierenwinkelvoer geeft en that's it ben je heel goedkoop uit. De mijne krijgen nog allerlei gedroogde fruitsoorten, meelwormen, sprinkhanen en van dat soort extra's en dan tikt de rekening lekker aan.

TS ik zou zeggen geef je moeder een kostenplaatje, zeg waarom je precies een hamster wilt (en dus niet om mee te knuffelen want ze zijn niet knuffelbaar) en stel iets van een plan van aanpak op. Dus hoe vaak verschonen, waar gaat ie staan etc. Als het dan nog nee is moet je je erbij neerleggen.

een hamster dat meelwormen en sprinkhanen eet ?