Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mijn kamer is heilig, daar moet ik niks vreemd in ruiken/zien o.i.d. Lilliputter schreef:Dat klopt, dat ben ik met je eens. Mensen denken niet na over de kosten, want je bent al snel 100 euro kwijt voor een leuke kooi, inhoud, voer, hamster e.d. In elk geval ik wel! Mijn hamstertje betekent ook enorm veel voor me, dus dat scheelt. Vergeet alleen niet dat je ook elke week de kooi schoon moet maken (ik ontsmet met Dettol). Je moet dus wel veel tijd in je hamster steken, dus niet niet even een handje voer erin en klaar. Nee, ook dit dier heeft aandacht en verzorging nodig.
Ik wijs je alleen op de feiten
?

Ik doe ruim 2 maanden met Kenner voer (2 verschillende zakken, 5 euro totaal)Nestmateriaal kun je het beste hooi voor gebruiken en verder heb je zaagsel nodig. Mits er niks bijzonders aan de hand is reken je op 5 tot 10 euro per maand.
. 2 wordt vechten toch?
sheela schreef:mislukte muizen.
foutje. Als je je hamster dierenwinkelvoer geeft en that's it ben je heel goedkoop uit. De mijne krijgen nog allerlei gedroogde fruitsoorten, meelwormen, sprinkhanen en van dat soort extra's en dan tikt de rekening lekker aan.siskeh schreef:Wil je, je moeder écht proberen te overtuigen, dan zou ik als ik jouw was die lijst serieuser invullen.
Geef op de euro nauwkeurig aan wat het gaat kosten, geef precies aan wat hij moet eten.
Laat duidelijk zien dat je weet hoe je hem moet verzorgen, en dat je weet hoe een hamster "in elkaar" zit(welke ziektes kan hij krijgen, hoe zit het met de eventuele DA kosten e.d.)
Geen idee of dat zou helpen, maar dat is IMO het enige wat je kan doen.
heb ook altijd hamster gehad en heb ze nog steeds, maar nooit zal een hamster meer zo speciaal worden als mn allereerste die was dus netjes overdag wakker en snachts slapen, en hij luisterde naar zijn naam, als ik uit school kwam en ik riep hem kwam ie meteen uit zn huisje gerold en dan deed ik mn hand in het kooitje en dan liep hij mn hand op en haalde ik hem er uit en knuffelde ik ermee, en mocht ie op bed rennen en dan kreeg ie zonnebloempitjes, wassie gek op en ik haalde ze altijd uit het voer zodat ik dat als speciaal lekkertje kon geven. was een russische hamster en is ruim 3 jaar oud geworden, terwijl ze normaal maar 2 worden of hooguit 2,5. Joycebunny schreef:twee wordt inderdaad grote kans op vechten. We hebben een nestje gehad, zaten we opeens met 7 hamstertjes..
Veel problemen gehad, hamsters met afgebeten ledematen etc. hebben we er één gehouden en de rest weggegeven
Tot een dag later er ineens 8 jonkies lagen. Eentje is opgegeten en 6 hebben we verkocht. Moeder en dochter hebben we gehouden. Dochter moesten we laten inslapen vanwege baarmoederontsteking en moeder vanwege baarmoederkanker.

Miriam91 schreef:sheela schreef:mislukte muizen.
![]()
Ik rekende trouwens wat ik kwijt ben per maand maar dat is voor 5 hamstersfoutje. Als je je hamster dierenwinkelvoer geeft en that's it ben je heel goedkoop uit. De mijne krijgen nog allerlei gedroogde fruitsoorten, meelwormen, sprinkhanen en van dat soort extra's en dan tikt de rekening lekker aan.
TS ik zou zeggen geef je moeder een kostenplaatje, zeg waarom je precies een hamster wilt (en dus niet om mee te knuffelen want ze zijn niet knuffelbaar) en stel iets van een plan van aanpak op. Dus hoe vaak verschonen, waar gaat ie staan etc. Als het dan nog nee is moet je je erbij neerleggen.