Nemurin schreef:na het zien van die podenco foto is het vrij zeker dat het een Jack Russell x Podenco is ja.
Al zou Jack Russel x zo'n hond met zo'n snoekhoofd en van die grote puntoren (meestal spierwit) waarvan ik even de naam kwijt ben ook wel kunnen, dat was mijn eerste gedachte.
Maar ja ik wist hiervoor nog niks van Podenco's.
Een podenco ziet er niet altijd zo uit hoor, ken ook podenco's die helemaal rood zijn, of andere kleuren. Dit is toevallig een podenco met het harlekijn gen, en dat heeft de Jack Russell en de Fox ook, het zegt dus...... geen bal.
Mensen staren zich echt veel te blind op kleuren.
Een hondje dat black and tan is, is nier persé de nakomeling van een Rottweiler of een Dobermann Pinscher.
Kan ook best van een Jack Russell zijn (bijvoorbeeld) en de ouders hoeven zelfs helemaal niet black and tan te zijn.
Ken een Airedale terrier met een mooi zwart zadel, zelfde patroontje als een Duitse Herder. Maar het is een volle Airedale, zit totaal geen herderbloed in.
Je moet niet naar het kleurtje kijken, vormen zeggen meer. En ook nog zo weinig. De meeste onherleidbare kruisingen gaan op mini-Bouviers lijken, zijn vaak grijs, of aparte wildkleurtjes. Natuurlijk zit er geen druppel Bouvierbloed in, de hond heeft alleen maar krullen, niets meer dan dat. Daar moet je niet meer van maken dan het is. Zijn zo groot als een fox, maar hahaha, er zit natuurlijk geen zuivere fox in.
Een boerenfox is trouwens ook gewoon een vuilnisbak.
Je kan alleen maar zeggen dat een hondje bepaalde genen draagt, aan het uiterlijk te zien, het genotype. Maar dat zegt geen bál over het fenotype, het hele genenpakket. Daar kan van alles in zitten, wat er niet uitkomt, omdat het geen dominante genen betreft.
Daarom vind ik dit soort vraagstellingen ook onzinnig, je kunt hier gewoon niets zinnigs over zeggen, en zeker niet op een forum als Bokt.
Dat is ook weer waar, maar soms zijn zinloze dingen zo heel erg leuk.
;