Duimen jullie mee voor mijn Rooyke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:29

Verdorie, Mo, wat is dat nou... -O- Ik had helemaal niet meegekregen dat Rooyke zo ziek is, maar hij heeft het echt flinkt te pakken :\ . Kitty is ook pas ziek geweest, zomaar ineens, en ze heeft 10 dagen niet gegeten. Dwangvoeren lukte niet (hè Annick := ?), en wat we er in hadden gekregen kwam er net zo hard weer uit. Gelukkig ging de koorts wel weg na een flinke spuit antibioticum, maar ze viel heel erg af, wilde echt niets eten. Inmiddels is ze weer helemaal de oude, ze vreet me weer de oren van de kop, maar toen zag ik het somber in. Wat het nou geweest is? Joost mag het weten :? .

Ik hoop zo dat Rooyke er bovenop komt, ik weet hoe gek jullie op dat gekke beest zijn, hij is zo speciaal :) ! En dan Oscar ook nog ziek...
Laatst bijgewerkt door Gwen op 06-03-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Re: Duimen jullie mee voor mijn Rooyke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:37

achgossie, nog meer katten ziek, jakkie....! Ik blijf duimen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:40

Ik lees dit ook nu pas....:\
Ik duim ook heel hard mee op herstel!!! :(:)

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:41

waneer krijg je de uitslag over de bloedtest ?
of is die er al ?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:50

Bedankt allemaal voor het medeleven :)

De uitslag van de bloedtest was donderdagavond al binnen, we hebben in de kliniek gewacht op de uitslag. Een aantal dingen zijn uitgesloten zoals kattenaids en leukemie. In het bloedbeeld was eigenlijk niets schokkends te zien, ook geen ontstekingen.
Zo'n bloedbeeld in combinatie met 40,7 graden koorts kan volgens de DA 2 dingen betekenen: een hardnekkig virus of FIP.

Gwen, wat een gedoe allemaal met Kitty zeg! 't Is toch al zo'n zorgenkindje en dan ook nog zoiets erbij...... wat een wonder eigenlijk dat ze toch nog opgeknapt is.

Homer heeft een aantal weken geleden dezelfde symptomen gehad en Oscar is blijkbaar de 3e in rij. Oscar hoest en proest behoorlijk, maar ze wil gelukkig wel eten en drinken en maakt verder nog een vrij frisse indruk. Wel zorgen dus, maar de zorgen om Rooyke zijn toch het grootst....... we blijven duimen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:54

Mo.. -O-

Ik hoop echt voor jullie dat het geen FIP is. Wij hebben ook een katje verloren aan FIP.. Dat was echt ontzettend naar.

Ik hoop dat Rooyke snel wat verbetert en dat Oscar niet slechter wordt..

Heel veel sterkte! :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:57

Wat zijn zijn overlevingskansen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:58

Citaat:
Volgens de DA worden de kansen steeds kleiner maar voor inslapen zou het nog net iets te vroeg zijn.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:59

Ik duim mee, Mo. Een griepje o.i.d. is ook niet fijn voor Oscar, maar Rooyke is er beduidend slechter aan toe zo te lezen. Niet opgeven, hoor! Als het virus (als dat het is) zo hardnekkig is, dan heeft Rooyke die koorts nodig om dat virus te lijf te gaan, en ik heb al eerder meegemaakt dat ik er niet meer in geloofde en het toch goed kwam. Rooyke heeft iig wel een goeie basisgezondheid, dat kan hem helpen om er doorheen te komen.

Maar ik snap dat je dat even niet zo voor je ziet :(:) .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:05

Ah, niet gelezen, thanks Cayenne!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 22:19

Bellatrix schreef:
Wat zijn zijn overlevingskansen?

Da's moeilijk in te schatten omdat er niet met 100% zekerheid vastgesteld kan worden wat het precies is. Als het een 'gewoon' virus is dan zijn er nog kansen, maar als om FIP gaat dan zijn de kansen 0%, elke kat gaat daar aan dood.

Helaas zijn de onderzoeksmethoden nog niet zo ver ontwikkeld dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen een gewoon virus en FIP. FIP kan (als ik het goed begrepen heb) pas na sectie aangetoond worden.

Dat maakt het ook allemaal zo moeilijk. Als ik zeker zou weten dat Rooyke FIP heeft, dan had ik meteen na het bloedonderzoek al afscheid genomen. Dat is keihard, maar het spaart hem een enorme lijdensweg. Maar er is ook nog een kansje dat het om een naar virus gaat waar niet perse een dodelijke afloop aan vasthangt. In zo'n geval moet goede zorg in combinatie met tijd uitwijzen of het erop of eronder wordt.

Al met al is het een berg ellende en onzekerheid. Je hinkt constant op 2 gedachten. Aan de ene kant wil je een prachtige (en tot voor kort kerngezonde) kater van 2 jaar oud niet zomaar laten gaan. Aan de andere kant hou je er ook rekening mee dat er misschien geen oplossing meer voorhanden is en dat je een kattenleven onnodig aan het rekken bent omdat er toch geen toekomst meer in zit.
Als je alleen maar zou weten wat het is, dan lijkt het me makkelijker. FIP wordt dan automatisch (en zo snel mogelijk) inslapen en wanneer het alleen een virus is dan ben je 'voor het goede doel' bezig. Ontzettend moeilijk allemaal...... ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:52

Ja, erg moeilijk idd... -O-

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:06

Ik heb je topic inmiddels aandachtig doorgelezen. Ik wens je ook hier nogmaals heel erg veel sterkte toe en zal heel hard duimen voor Rooyke. Ook hoop ik tevens dat Oscar snel weer wat opknapt.
:(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:02

Oscar schreef:
Al met al is het een berg ellende en onzekerheid. Je hinkt constant op 2 gedachten. Aan de ene kant wil je een prachtige (en tot voor kort kerngezonde) kater van 2 jaar oud niet zomaar laten gaan. Aan de andere kant hou je er ook rekening mee dat er misschien geen oplossing meer voorhanden is en dat je een kattenleven onnodig aan het rekken bent omdat er toch geen toekomst meer in zit.

En dit is zo ongelofelijk oliebol... :(:)

Ik blijf nog duimen voor Rooyke, zulke situaties zijn zo enorm hartverscheurend...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:17

Ik dacht altijd dat ze bij FIP wel iets van ontsteking in het bloed konden zien, alleen is het nooit vast te stellen of dat FIP is, omdat ontstekingscellen overal vandaan kunnen komen.
Wel heel rot dat hij het zo slecht doet, ik hoop nog steeds heel hard dat hij hetzelfde doet als de mijne.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:29

er zijn gewoon testen voor FIP... als je zon snel test laat doen en de uitslag is negatief kan jou kat een hoop leed bespaard blijven...

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 01:32

Mijn duimen zijn al bijna aan flarden!!
Heel veel sterkte en wijsheid!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:14

FIP is inderdaad ook bij een levende kat gewoon te constateren.
Ik weet niet wat jouw DA heeft gezegd, maar anders zou ik toch er toch sterk over nadenken om naar een tweede DA te gaan voor second opinion.
Het bespaart je kat idd een hoop leed.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:52

Hoe is het, Mo?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:54

Gwen schreef:
Hoe is het, Mo?

Je haalt me de woorden uit de mond zus. Wilde net hetzelfe gaan vragen.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:46

kan iemand mij uitleggen wat FIP precies is ?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:55

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:56

ok bedankt annick zal ff gaan kijken !

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:27

Volgens de DA is FIP niet uit het bloedonderzoek te halen omdat bijna alle katten besmet zijn met het corona-virus. Dat er een andere methode is lees ik nu pas, ik vraag me af hoe belastend dit voor een kat is?
De dichtsbijzijnde fatsoenlijke dierenkliniek zit hier op een half uur rijden, de rest is nog veel verder weg. Morgenochtend heb ik een telefonische afspraak met de DA, dan ga ik zeker verder vragen.

Ik durf het bijna nog niet hardop uit te spreken omdat het allemaal nog zo pril is, maar ik vermoed dat Rooyke iets aan het opknappen is.

Gisteravond heb ik hem meegenomen naar de badkamer. Hij heeft de vreemde gewoonte om warm water uit een rvs bekertje te drinken. Samen met vijverwater is dat het enige wat hij wil. En jawel: hij begon uit het bekertje te drinken!
Vannacht heeft hij bij ons op bed geslapen en ineens begon hij vreselijk te hoesten en proesten, nog veel erger dan hij de hele week al gedaan had. Ik schrok natuurlijk en dacht dat het gebeurd was met hem, de snot vloog werkelijk door de lucht. Dat is trouwens nog steeds zo, het is net alsof alles aan het loskomen is, je wilt echt niet weten wat er allemaal uit komt (eet smakelijk ;)).
Daarna begon hij zich voor het eerst sinds maandag een beetje te wassen.
Vanochtend heeft hij weer gedronken en zelfs 2 brokjes van Homer gepikt. Het stelt helemaal niks voor (2 brokjes is immers niks), maar toch...... er leek weer een beetje muziek in te komen. Toch z'n dwangvoer gegeven, maar hij begon duidelijk te protesteren, hij leek zoveel sterker dan de dagen ervoor.
Nu is hij heel erg moe en het is net een oude versleten tractor die je hoort. Hij hoest, proest, piept (niet te zuinig!) aan alle kanten, maar er zit wel iets meer leven in. We hebben net zijn temperatuur opgenomen en die is wat gezakt ten opzichte van gisteren (van 40,4 graden naar 39,3 graden). Nog steeds koorts dus, maar wel minder dan gisteren.

Op de vraag hoe het met mij (ons) gaat: heel dubbel. Aan de ene kant superblij dat er iets verbetering in lijkt te zitten, maar ik ben nog steeds heel erg bang dat het maar een tijdelijke opleving is.

Oscar is ook erg druk met hoesten en proesten, da's ook net een krakende wagen. Ze eet en drinkt gelukkig wel en ziet er ondanks haar verkoudheid vrij fris uit. Oscar is een ouwe taaie ;)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:39

Gematigd optimistisch, mag ik het zo noemen? Oooh, ik blijf op volle kracht duimen dat dit inderdaad de weg naar beter is voor Rooyke en dat het bij Oscar niet eerst erger wordt voordat het beter wordt!

Zet je Rooyke nu een paar keer per dag dat bekertje met wat warm water voor? En misschien kun je wat brokjes weken in een beetje warm water, dan komt er meer geur vanaf en is het ook wat lichter verteerbaar. Of een beetje van de dwangvoersubstantie met warm water mengen en kijken of 'ie dat zelf wil eten?

Het zou toch zonde zijn als de caaf z'n nieuwe vriendje kwijt zou raken en als jullie afscheid zouden moeten nemen van die kleine donder!