Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jouw hond doen?

Inbrekers? Die zouden niet binnen komen, mijn hond verscheurt ze levend!
74 (30%)
Mijn hond zou hard blaffen, maar bijt niet.
64 (26%)
Mijn hond? Die slaapt gewoon verder!
8 (3%)
Die van mij zou ze kwispelend tegemoet komen en ze een kop koffie en een koekje aanbieden
72 (29%)
Anders...
27 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:52

Mijn duitse herder (enorm exemplaar voor een DH) zou dolblij zijn als er "iemand" komt.
Heb mij hoop dus maar gevestigd op mijn Jack Russel :D .

Trieske_

ik heb een grote stoere hond...je zou denken die verscheurt ze...maar ik ben bang dat ie een keer blaft (als ie al wakker word) en dan hard weg wil rennen (meneer moet niks van vreemden hebben)
maar vertrouwen zal ik hem niet dus het kan ook helemaal anders uitpakken...

die kleine hond van ons die blaft alleen maar...is ook zo'n held...

irise456

We hebben een kleine hond
Als er een inbreker zou komen zou ze er kwispelend ernaar toe gaan ze vind heel gezellig als er vreemden komen, Ook op straat :P

_Inga

Re: Inbrekers: wat zou jouw hond doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:54

Onze Golden Retriever, die zou alles meehelpen sjouwen, en vragen waar het moet staan.. En nog graag gedaan zeggen ook :D

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:54

veel honden raken in shock als ze een inbreker zien

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:56

Denk dat als er een inbreker voor de deur staat dat die meteen rechtsomkeert maakt als die onze hond ziet. We hebben een zwarte mechelseherder die behoorlijk pittig is. Ze zal zeker heel hard blaffen maar als er echt iemand binnen zou komen die kwaad in de zin heeft dan grijpt ze die zeker weten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:56

Nu zouden die van ons ontiegelijk hard blaffen,grommen en ze zullen ook bijten, maar aangezien ze 2 kleine hondjes zijn zal de inbreker niet levend worden verscheurt :+

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:57

Mijn oude hond zou zich verstoppen in een donker hoekje en je rustig binnen laten komen, maar daarna ... kom je niet meer weg.
Wij zijn dus wel eens thuis gekomen en zagen dus de inbreker met knikkende knietjes op de bank ik de huiskamer. De man had alleen de bank als veilige zone ... de hond werd zwaar agressief als hij poogde van de bank af te komen.
We hebben de man en de hond ook maar lekker zo gelaten tot de politie er was om de boef af te voeren. De hond kreeg na afloop een vreselijk grote kluif als blijk van onze waardering.

Onze huidige hond ... ik denk dat je zwaar getikt moet zijn om te besluiten dat je haar luidkeelse waarschuwingen gaat negeren. Veel succes !! We hebben hier een tegelvloer dus de bende is makkelijk weggedweild. We hebben het gevaar van het zonder toestemming betreden van de woning dan ook duidelijk aangegeven aan de voor-en achterzijde van het huis (is volgens mij wettelijk verplicht). Die waarschuwing hangt er niet voor niets, er is géén ruimte voor eigen intrepatie --> de hond vreet je op !! Niet binnen komen dus !!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:58

De ene zou nog wel eens agressief kunnen zijn, de andere is het tegenovergestelde; die is meer van het koekje en de koffie zeg maar ...
Laatst bijgewerkt door Lante op 04-03-10 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:58

ik had een duitse pinscherr (kleine doberman) hoe lief hij ook kan kijken, en zo belachelijk groot was ie niet. Maar indruk maakte hij zeker. Want hij blaft en gromt 3 keer en daarna greep hij je..

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:59

Ik denk dat mijn ene hond met een bal aankomt zetten om te spelen :+ En de andere kijkt de kat uit de boom, pas als ik in paniek zou zijn zouden ze reageren.

Ragebol1977

Ik heb twee honden.

Een Bullmastiff, die zal waarschijnlijk voor ze gaan staan en zo gevaarlijk mogelijk kijken en haar spierballen laten rollen.
Verder doet ze niet zoveel. Tenzij de inbreker mij mee wil nemen. Dan sta ik niet voor haar in.
Bullmastiffs zijn ook wakers op de man en niet op het huis.

Tja dan heb ik Sorry nog, een kruising windhond en nog iets, dat nog iets zou Akita kunnen zijn.
Sorry grijpt. Sorry blaft niet, Sorry bijt meteen.
En dan niet in een been of zo, Sorry gaat voor de kill.......het strotje dus.
En ze kan heel hoog springen.

Mijn buurman weet er alles van. 100 keer gezegd om niet door het weiland onze tuin in te komen , tja en toch doen.
Ik kon Sorry nog net uit de lucht grijpen toen ze naar zijn strot dook.

cp112

Asjemenauw schreef:
Mijn oude hond zou zich verstoppen in een donker hoekje en je rustig binnen laten komen, maar daarna ... kom je niet meer weg.
Wij zijn dus wel eens thuis gekomen en zagen dus de inbreker met knikkende knietjes op de bank ik de huiskamer. De man had alleen de bank als veilige zone ... de hond werd zwaar agressief als hij poogde van de bank af te komen.
We hebben de man en de hond ook maar lekker zo gelaten tot de politie er was om de boef af te voeren. De hond kreeg na afloop een vreselijk grote kluif als blijk van onze waardering.

Onze huidige hond ... ik denk dat je zwaar getikt moet zijn om te besluiten dat je haar luidkeelse waarschuwingen gaat negeren. Veel succes !! We hebben hier een tegelvloer dus de bende is makkelijk weggedweild. We hebben het gevaar van het zonder toestemming betreden van de woning dan ook duidelijk aangegeven aan de voor-en achterzijde van het huis (is volgens mij wettelijk verplicht). Die waarschuwing hangt er niet voor niets, er is géén ruimte voor eigen intrepatie --> de hond vreet je op !! Niet binnen komen dus !!

Was die 1e een rotweiler toevallig?
Die doen dit volgens mij ook vaak zo, lijkt mij ook ideaal.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:00

uhm,ik denk opeten?? :o

we hebben het er weleens over,dat het redelijk ranzig moet zijn als hier iemand door de 6 honden gegrepen zou worden...

van 2 weet ik zeker dat ze meteen zullen bespringen en bijten,de rest zal vooral heel leuk meedoen... :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:00

Je zult t niet geloven maar wij hebben 3 hondjes en diegene die het meest lui is zal waarschijnlijk ingrijpen. Liep eens snachs de kamer op een moment dat normaal niemand in de kamer komt, hij zag waarschijnlijk niet goed dat ik het was en ik hoorde m grommen steeds harder toen ik naderde totdat ik zijn naam zei en hij hoorde dat ik t was.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:01

Mijn hond zal blijven blaffen :P Ik weet niet zeker of hij ook zal bijten eigenlijk..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:01

onze labrador gaat zeker weten meerdere pogingen doen om uitgebreid geaait te worden en persoon in kwestie eens uitgebreid in z'n gezicht te likken :j

gastgezin waar ik nu woon (ik ben au-pair) die hebben 2 rott-weilers en die vliegen die 'boef' toch zeker weten aan! die is goed de pineut dan (maar een slimme boef komt niet binnen als die dat ziet :P )

edit: even in 't betreffende topic gekeken, die hond bleek dus ook echt geen waakhond te zijn :P hmm ik hoop dat ons labje 't niet hoeft te bewijzen dat er 'die van binnen' wellicht nog wel een 'ware' waakhond in haar zit :+
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 04-03-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:03

Java zou ze blij tegemoet gaan, niet kwispelend maar wel nieuwsgierig. Voor een aai krijgen ze denk ik de tv mee en voor een aai over haar buik wil ze ook de autosleutels nog wel aanwijzen vrees ik :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:03

hier een labrador... dus dat wordt koffie en een koekje! Ik denk dat die van ons pas ongezellig wordt als ze weer weg willen, dat vind ze denk ik niet zo leuk!

Hoewel ze soms wel bij 'verdachte' mensen, of iig voor haar verdacht of waar ze van schrikt echt zo'n hele lage diepe 'alarm'blaf kan geven, dus denk dat als het geen bekende 's nachts is en iemand met geweld binnenkomt ze wel zal aanslaan als ze uit haar slaap is ontwaakt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:08

Hangt er bij de onze vanaf, als hij het spannend vindt dan blaft hij en rent vervolgens naar boven naar de baas om zich achter hem te verstoppen. Als hij het niet spannend vindt dan wordt de inbreker eerst verzocht om een uitgebreidde knuffelsessie te starten en zal hij vervolgens precies aanwijzen waar alles ligt...
We hebben overigens een Labrador X Boerenfox.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:13

Mijn hond, ik vertrouw op haar. Ik denk dat ze wel waarschuwd. Ik slaap boven haar "plekje" en hoor bijna altijd als ze blaft.
Maar ik denk ook, als er een inbreker haar wil pakken, dat ze die gene pakt :=

Ik heb al een aantal keer gezien bij haar. Als iemand mij "zou" gaan slaan, dan grijpt ze echt die gene hoor.
Maar een inbreker, hmm.. ik denk dat ze blaft. In eerste instantie ;)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:14

Bij mijn oude hond kon je rustig binnen komen, naar buiten gaan was een ander verhaal......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:17

de ene zou boh. zeggen :P maar voor de rest niks. en de andere die zou hem bewusteloos likken haha

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:18

Ze beginnen beiden te blaffen.
De labrador x flatcoated blaft maar bijt niet, de mechelse herder daarentegen.... Die houdt niet zo van mensen die niet in het huis horen ;)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:23

Die van mij zou kwispelen, en alleen zijn mand uitkomen als de inbreken een koekje heeft, of iets uit de koekjeskast pakt.
En dan zou hij de inbreker met puppyogen achterna lopen.. in de hoop dat hij dan een koekje krijgt.

Onze hond is wel recistisch. Als het een (erg) getinte man is dan zou hij wel helemaal flippen. Waarom weet ik niet.
Er kwam eens een vreemde man in huis (om de bank te kopen) was een hele nette man, maar wel erg donker. En onze hond heeft de hele tijd naar hem gegromd. Ik heb hem toen vast moeten houden tot de man weg was.

Hond spoort niet helemaal. ;)