Ziek...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:02

fijn dat je nog even een second opinion hebt gebeld!
voor je eigen gemoedsrust ook fijner denk ik ;)
gelukkig dan maar dat je parvo kan "uitsluiten"

ah een wormenkuur en iets lekkers gepakt stiekem,tja dan kan het 1 van die 2 dingen makkelijk zijn,
kunnen ze zich goed beroert van voelen :(:)
Had je die wormenkuur uit een winkel of van je DA ?

hopelijk slaapt ze vanacht lekker door en voelt ze zich morgen beter !
(soms voelen ze zich smorgen nog niet lekker en knappen ze daarna steeds meer op ;) )

succes en sterkte in ieder geval vanacht!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:02

chocobroodje schreef:
Oh nou dat is fijn geregeld! Dan staan ze iig standby :j Hopelijk is het niet nodig! Maar dat 1 hond maar symptomen heeft wil parvo niet direct uitsluiten. Wellicht is zijn weerstand beter of duurt het gewoon langer. Heb je ook geen mensen thermometer? De meeste kun je ook gewoon voor dieren gebruiken.

Helaas helemaal geen thermometer :(. Ik denk dat die dierenarts me een beetje probeert gerust te stellen want ik ben echt helemaal in paniek als het om mijn beestjes gaat. :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:03

cocochanel schreef:
fijn dat je nog even een second opinion hebt gebeld!
voor je eigen gemoedsrust ook fijner denk ik ;)
gelukkig dan maar dat je parvo kan "uitsluiten"

ah een wormenkuur en iets lekkers gepakt stiekem,tja dan kan het 1 van die 2 dingen makkelijk zijn,
kunnen ze zich goed beroert van voelen :(:)
Had je die wormenkuur uit een winkel of van je DA ?

hopelijk slaapt ze vanacht lekker door en voelt ze zich morgen beter !
(soms voelen ze zich smorgen nog niet lekker en knappen ze daarna steeds meer op ;) )

succes en sterkte in ieder geval vanacht!

Bedankt. De wormenkuur kwam van de DA. Ik hoop dat het gewoon een beetje ziek is van de kaars :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:06

Nietje_ schreef:
yeye schreef:
De huid gaat meteen terug naar waar het hoort.

Heb net met de kliniek gebeld en door dat mijn andere pup (van 6 maanden) geen klachten heeft kan het bijna geen parvo zijn volgens hem. Nu moest ik wel goed opletten dat het beter wordt en niet achteruit gaat. Hij was van wacht dus ik kon heel de nacht bellen voor meer informatie ofzo. Hij zei dat als het niet beter ging in de loop van de nacht dat ik hem moest bellen en dat hij naar hier kwam met een infuus enzo en dan kon hij hem mee terug nemen naar kliniek. (Hier thuis slaapt iedereen dus ik heb geen auto om haar weg te brengen)

Dat klinkt veel beter die dierenarts! Goed dat je gebeld hebt, en fijn dat het waarschijnlijk geen Parvo is :)

Heeft ze niet per ongeluk een stukje glas binnengekregen nadat ze de kaars omgestoten heeft of heerlijk die kaars opgegeten? (probeer een beetje met je mee te denken :+ )

Dat was ook mijn eerste vraag aan de dierenarts maar hij maakte zich daar niet druk over omdat: als er glas in de maag komt veroorzaakt dat al in de maag bloedingen dus zou je bloed in de overgeef moeten zien en dan zou het bloed in de uitwerpselen donker van kleur moeten zijn maar aangezien het licht was dacht hij aan een gesprongen adertje

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:09

yeye schreef:
chocobroodje schreef:
Oh nou dat is fijn geregeld! Dan staan ze iig standby :j Hopelijk is het niet nodig! Maar dat 1 hond maar symptomen heeft wil parvo niet direct uitsluiten. Wellicht is zijn weerstand beter of duurt het gewoon langer. Heb je ook geen mensen thermometer? De meeste kun je ook gewoon voor dieren gebruiken.

Helaas helemaal geen thermometer :(. Ik denk dat die dierenarts me een beetje probeert gerust te stellen want ik ben echt helemaal in paniek als het om mijn beestjes gaat. :)

Paniek hebben je dieren niks aan, zorg ook dat je zelf wat ontspant. Ze zijn ingelicht en standby, dus je hoeft maar te bellen. Komt vast wel goed!
Had laatst trouwens bij de etos een thermometer voor 3/4 euro gekocht ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:10

chocobroodje schreef:
chocobroodje schreef:

Paniek hebben je dieren niks aan, zorg ook dat je zelf wat ontspant. Ze zijn ingelicht en standby, dus je hoeft maar te bellen. Komt vast wel goed!
Had laatst trouwens bij de etos een thermometer voor 3/4 euro gekocht ;)[/quote]

Ik zit op bokt dus de ontspanning begint te komen :P en het eerste wat ik morgen doe is een thermometer kopen :+

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:13

Ooh gelukkig dat scheelt in ieder geval! En zoals chocobroodje ook zegt, niet gaan panieken, wanneer je het toch niet vertrouwd gewoon bellen.

Heel veel sterkte met je hondje vannacht!! Hopelijk lees ik morgen goed bericht :)

Zirano

Re: Ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:14

Een oorzaak die vaak over het hoofd gezien wordt is diarree ten gevolge van Giardia. Giardia is een flagellaat en bestaat uit een meercellig organisme. 20% van de diarree bij honden wordt veroorzaakt door giardia. Vooral honden die bij een hondenfokker wonen of vandaan komen of die in een asiel of pension verblijven kunnen gemakkelijk met Giardia besmet raken. Jonge honden en honden met een verminderde weerstand, bijvoorbeeld als gevolg ziekte, lopen eerder diarree door giardia op dan gezonde volwassen honden. Denk hier aan als u een jong hondje opgehaald heeft die diarree heeft en als dit blijft aanhouden ondanks voer veranderingen en medicijnen.

Diarree als gevolg van giardia is vaak brijig en er kan slijm of bloed bij zitten. Over het algemeen zijn de besmette honden misselijk en geven ze makkelijk over. Omdat hier niet in eerste instantie aan gedacht wordt is er vaak sprake van een langdurige of chronische diarree voordat de juiste diagnose gesteld wordt.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:15

Ze lijkt rustig te zijn nu. Als ze binnen een uurtje nog zo slaapt denk ik dat ik in mijn bedje kan kruipen. :) Ik ga pas slapen als ze langer dan 1,5 uur niets doet :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:16

Zirano schreef:
Een oorzaak die vaak over het hoofd gezien wordt is diarree ten gevolge van Giardia. Giardia is een flagellaat en bestaat uit een meercellig organisme. 20% van de diarree bij honden wordt veroorzaakt door giardia. Vooral honden die bij een hondenfokker wonen of vandaan komen of die in een asiel of pension verblijven kunnen gemakkelijk met Giardia besmet raken. Jonge honden en honden met een verminderde weerstand, bijvoorbeeld als gevolg ziekte, lopen eerder diarree door giardia op dan gezonde volwassen honden. Denk hier aan als u een jong hondje opgehaald heeft die diarree heeft en als dit blijft aanhouden ondanks voer veranderingen en medicijnen.

Diarree als gevolg van giardia is vaak brijig en er kan slijm of bloed bij zitten. Over het algemeen zijn de besmette honden misselijk en geven ze makkelijk over. Omdat hier niet in eerste instantie aan gedacht wordt is er vaak sprake van een langdurige of chronische diarree voordat de juiste diagnose gesteld wordt.

Bedankt voor de tip. Als ik morgen bij de dierenarts ben kan ik daar meteen wat over vragen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:16

Succes en beterschap joh. Wat zijn ze dan nog klein he.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:17

Zirano schreef:
Succes en beterschap joh. Wat zijn ze dan nog klein he.

Ja en ze kan je echt aankijken zo van: 'baas...ik voel me niet zo lekker...' -O-

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:19

Sterkte joh. eten is dus neit zo belangrijk en drinken kleine beetjes niet te joud n beetje lauw rijstewater doet altijd wonderen joh. Maar sterkte

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:20

Zirano schreef:
Sterkte joh. eten is dus neit zo belangrijk en drinken kleine beetjes niet te joud n beetje lauw rijstewater doet altijd wonderen joh. Maar sterkte

Bedankt :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:21

Met een Lekker dekentje op de bank kruipen? Dat heb ik hier ook wel eens gedaan toen ik het niet vertrouwde. Maar het komt vast wel goed hoor :j Hopelijk lees ik morgen goed nieuws :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 02:31

chocobroodje schreef:
Met een Lekker dekentje op de bank kruipen? Dat heb ik hier ook wel eens gedaan toen ik het niet vertrouwde. Maar het komt vast wel goed hoor :j Hopelijk lees ik morgen goed nieuws :)

Ja het zal zoiets worden denk ik :) Al gaat vriendje daar niet mee lachen maar die moet me maar een nachtje afgeven :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 03:21

Mijn vriendje lacht me dan een beetje uit :o maar als ik het doe is het ook niet voor niks, en dat weet hij ook wel. Verder moet ik het zelf weten ;)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:13

Morgen ....
gaat het alweer wat beter met je hondje ?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:13

Hoe is het gegaan vannacht. We hebben zitten duimen voor jullie

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:31

Hey sorry dat ik zo laat antwoord maar ik had weer geen internet op de pc :(. Ik ben nog tot een uur of 6 bij de puppy gebleven. Ze heeft heel de nacht nog heel erge diarree gehad maar niet mee gebraakt. Heb nog een keer gebeld naar de dierenarts maar zolang ze niet weer overgeeft hoefde hij niet te komen. Nu ben ik om 6 uur in slaap gevallen en pas om 10 uur weer op gestaan en de puppy voelt zich al veel beter dan gisteren. (Ze is al terug aan het vechten/spelen met de andere pup :) ). Ik ga voor de zekerheid om 7 uur deze avond naar de dierenarts (als ze terug zieker wordt ga ik wel eerder hoor :P ). Ze is trouwens terug begonnen met eten en veel te drinken *\o/*. Nu moet ik even voor werk gaan horen :O .

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:14

He Gelukkig misschien het ergste achter de rug. Blijf doorgaan met rijstewater te geven en ook rijst met gekookte kipfilet is goed voor pups

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:43

yeye schreef:
He ze is gisteren ontwormt en moet nu toevallig vandaag zijn dat de puppy een lekkere kaars van de tafel gestolen heeft (inclusief het glas dat er rond zat). ik was iets later terug thuis toen ik merkte dat het huis een stort was :9

Hoeveel kaars heeft je pup opgegeten, want dat werkt laxerend.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:54

Zeer verontrustend een dierenarts die een brakende en aan de diaree zijnde pup niet laat komen...........
Bij pups is dit altijd een noodgeval en wordt bij ons in de praktijk ook zo behandeld. Pups drogen zeer snel uit.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:55

Wat me niet helemaal duidelijk is, heeft hij een womkuur gehad voordat hij ziek werdt? Het zou namelijk goed kunnen dat hij zo vol wormen zit dat de wormen deels dood gaan en dat hij daar zo ziek van wordt.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 16:08

Wilawander schreef:
Wat me niet helemaal duidelijk is, heeft hij een womkuur gehad voordat hij ziek werdt? Het zou namelijk goed kunnen dat hij zo vol wormen zit dat de wormen deels dood gaan en dat hij daar zo ziek van wordt.

Ze heeft ongeveer 14 dagen geleden een pilletje gehad en eergisteren nog eentje. Er zaten maar enkele wormen in de mest. (zo van die lange witte)