Hond zonder tanden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:06

kimmie261 schreef:
vers vlees voeren :j

hoeven ze niet op te kauwen kunnen ze zo inslikken,een hond zijn gebit is gemaakt om te scheuren en ze slikken hele stukken vlees normaal in,het zijn geen kauwers,wel "knippers"...

Ben het deze keer niet helemaal eens met je. Vers vlees moet je in bepaalde verhoudingen voeren -of hele prooidieren-, waaronder vleesbot. Een onervaren hond zonder tanden zou ik niet zomaar hierop overzetten. Of je moet zelf willen malen en knippen en hakken..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:10

kvv is gemalen vlees,je moet hem geen groot stuk vlees geven als ie geen tanden heeft....

en zeker geen botten,maar dat lijkt me logisch....
(met vers vlees bedoelde ik kvv geen barf of grote stukken vlees en botten,maar dacht dat dat wel duidelijk was..)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:12

Ah zo Kimmie, het was mij in ieder geval niet duidelijk dat je KVV bedoelde.

kimmie261

Re: Hond zonder tanden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:14

heb het er even achter gezet :D

maar lijkt me logisch dat je gaat voor iets wat al gemalen is voor een tandloos bekkie :D

gohya

Re: Hond zonder tanden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:18

Ik kende ook een hondje zonder tanden/kiezen,deze kreeg blikvoer te eten,pens en ook vaak brinta.
Brinta gaven ze omdat er goede vitamine's enzo inzit,en dat het gezond was voor die hond.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 14:28

dank jullie voor de reacties en het meedenken... :)
Gelukkig is het niet nodig geweest...

Vanochtend is Nikita geholpen bij de dokter... tijdens de controle voor de ingreep "viel" het tandsteen al deels van het gebit af... dus Nikita is wel onder narcose geweest en met een ultrasoon apparaatje is alle tandsteen verwijderd... de dokter heeft geen tand/kies getrokken... hij was er zelf ook erg verbaasd over... :D

En Nikita... die is alweer de oude... ze had een speciale narcose gekregen (erg eng, als je hond in een seconde omvalt en van de wereld is)... en ze was binnen 10 minuten alweer wakker genoeg om mee naar huis te mogen... :D (Tijdens de ingreep mocht ik in de wachtkamer blijven wachten... iPod op, zodat ik geen enge tandartsgeluiden hoorde, DSi mee... en voor mijn gevoel kort daarop kwam de dokter al om te zeggen dat het klaar was en goed gegaan was :D )

Let Nikita's b'dayparty begin.... *\o/*

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:57

kijk,dat is beter nieuws. ;)