Meer katten met een levende-'speelgoed'-muizen hobby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:01

Stoppen met voeren, dan eet hij ze wel op. :+
Geen gespeel met muizen meer, geen muizen in je plafond meer, en ook geen lijken meer. :)*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:49

Hmm k weet niet of ie ze dan ook echt op eet :7 Hoewel we soms wel een half muizenlijkje in de kamer hadden liggen ineens, maar meestal gewoon volledige dooie of levende muizen :D
Zei t net tegen mn moeder, maar die zei dat we dat maar niet moeten doen :D kunnen we hier telkens de resten muis op gaan ruimen :=

Tis lastig allemaal O:)
Denk eigenlijk dat we eerder de muizen buiten moeten verminderen...
Maar ze komen ook op de restjes konijnenvoer af die in het buitenhok liggen.

We hebben daar een automatische voerbak, we dachten van, dan is dat probleem voorbij, de konijnen kunnen de bak dan niet omgooien zodat t door het hok ligt verspreid, maar die muizen klimmen gewoon via de opening waardoor het voer op bepaalde momenten naar buiten komt, in de bak, als ie net niet vol genoeg zit :oo
dus we moeten nu iedere keer die bak tot de rand vullen dat ze er niet meer in kunnen klimmen :o Helpt wel al een stuk :j

Nummus

Re: Meer katten met een levende-'speelgoed'-muizen hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:34

Wij bewaren het voer van de konijnen gewoon in een afgesloten tupperware bak (zo'n hele grote hihi) en dat staat dan op hun "hooizolder" (ze hebben een penthouse met 2 woonverdiepingen en een opslagplaats) dus daar kan geen muis bij want dat is altijd dicht.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:44

Wat jullie willen doen, met vangen en in 't bos uitzetten, is nog verschrikkelijker dan gewoon een dodende val neerzetten.

Muizen zijn namelijk heel teretoriaal. Als jij ze dus in het bos, dus terretorium van een andere muis, neer zet, wordt hij aangevallen door die muizen en levend opgevreten.
Denk dus niet dat het een goed plan is....

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:19

Nemurin schreef:
Wij bewaren het voer van de konijnen gewoon in een afgesloten tupperware bak (zo'n hele grote hihi) en dat staat dan op hun "hooizolder" (ze hebben een penthouse met 2 woonverdiepingen en een opslagplaats) dus daar kan geen muis bij want dat is altijd dicht.

Ja het meeste voer bewaren wij ook in een bak in de tuin waar geen enkele muis/dier bij kan, maar we hadden zo'n voerbak,omdat het echt veel handiger was, aangezien wij niet iedere dag rond dezelfde tijd de tijd hebben/er aan denken om te voeren xD

bo0tjeee schreef:
Wat jullie willen doen, met vangen en in 't bos uitzetten, is nog verschrikkelijker dan gewoon een dodende val neerzetten.

Muizen zijn namelijk heel teretoriaal. Als jij ze dus in het bos, dus terretorium van een andere muis, neer zet, wordt hij aangevallen door die muizen en levend opgevreten.
Denk dus niet dat het een goed plan is....

Heb daar nog nooit iemand over horen spreken :o
Maar is wel een goeie indd!
Maarja zelf zet ik ze liever levend uit,dan dat ik dooie muizen moet gaan ruimen, want met het uitzetten van muizen is er ook nog gewoon kans (weet niet hoe groot of klein) dat ze in leven blijven, terwijl ze bij een dodende val bijna gegarandeerd dood gaan, en soms ook niet als ze verkeerd in de val terecht komen, waardoor ze dus pijn zullen lijden.

Had net trouwens weer een muis gevangen met muizenval, een kwartier na het zetten van de val :oo

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:37

Oke, nou ik heb dit al verscheidenen keren gehoord, en trouwens ook op school geleerd.
Wel snel dat je al een muis hebt..
Vallen zijn gewoon vervelend, ik snap het helemaal!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:13

Die muizen zijn wel druk daar zeg!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:40

Ja indd :P
Zat er weer eentje in t konijnenhok :(
Verder daarna geen muizen meer gevangen xD Maargoed, morgen weer :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 14:01

Nou de laatste tijd is het weer lekker rustig geweest op het gebied van muizen in huis xD
1 keer had hij nog wel een muis meegenomen mn kamer in en daarna naar de gang, waarna de muis na een stoeipartijtje dood op zn rug lag voor mn ouders kamerdeur _O- arm ding :P

Bobby springt tegenwoordig zelfs het konijnenhok in opzoek voor muizen!!
Nja als ik het bovenhok open heb gezet iig....
Toen wist een muis ook niet hoe snel is weg moest zijn *D
De dagen erna heb ik geen muis meer daar gezien :n

Maargoed... zijn nogsteeds aant nadenken hoe we het het beste kunnen oplossen!
Kwam wel al verschillende muisvriendelijk muizenvallen tegen, maar ik weet niet wat nou het handigst is om te doen :)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:30

1234 schreef:
Maargoed... zijn nogsteeds aant nadenken hoe we het het beste kunnen oplossen!
Kwam wel al verschillende muisvriendelijk muizenvallen tegen, maar ik weet niet wat nou het handigst is om te doen :)

Iig niet vergeten de muizenval dagelijks te controleren op muizen! :D
Toen ik nog klein was hadden wij ook last van muizen in de garage. M'n ouders moesten van ons een diervriendelijke muizenval kopen dus wij hebben de val gezet en trouw elke dag gekeken of er iets in zat: elke keer leeg...
Na 2 weken trouw elke dag kijken werd de val langzaamaan vergeten totdat na een paar maand de garage zo begon te stinken. Je raadt de bron vast al: een half vergane muis in de muizenval! :oo
Arme dier, en wat heb ik me schuldig gevoeld dat ik vergeten was de muizenval te blijven controleren of op te bergen. ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 15:27

haha ja indd :P
Had laatst eentje gezet smiddags, dacht ik 's avonds, oohjaa had die muizenval gezet :oo
ik kijken, jahoor, een muisje :D
Weet niet hoelang ie erin zat xD
Maar was al te laat (te donker) om em uit te zetten ergens verderweg := nja had em op advies van mn vader, maar in de voortuin ergens uitgezet....

wel zielig, dat half vergane muisje :(:)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:47

Als je hem in de voortuin vrij hebt gelaten, dan is de muis waarschijnlijk ook al weer 'thuis' :D
M'n vader had er ook 1 gevangen in de val en hem aan de overkant van de straat in een plantsoentje vrij gelaten.
De muis rende linea recta weer terug naar ons huis en was eerder weer thuis dan paps! :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 08:24

whahah jaah k weet xD hoewel ie dan helemaal om moet lopen en over/onder schuttingen ofzo door moet komen om weer achter in de tuin te komen :D
Maargoed, vond het beetje eng om om 10 uur 's avonds in t pik donker naar t bos te lopen oid :j
Dus k moest iets he xD

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:24

oww haha ik heb er hier ook twee die dat doen, vlucht altijd mijn huis uit tot de muis dood is, ik durf ze levend echt niet te pakken.

Bij mij was het laatst nog erger, ze hadden een half dooie merel onder de tafel gelegd die nog met zijn vleugels klapperde...

Je kan je misschien voorstellen dat ik toen ook gevlucht ben, em heb gewacht tot mijn vriend thuis was zodat hij het op kon ruimen :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:28

Hahaha hier thuis pakt mijn Zazou ook wel elke dag muizen, soms komt ze zelfs met konijntjes eekhoorn vogels thuis en dan vraag ik me af hoe heeft ze die door het kattenluik naar binnen weten te werken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:33

Oh bah, hahahahaa :D .
Ik zou trouwens echt vreemd opkijken als Arie ( mijn kat ) met een muis aan zou komen .. :=
( We wonen op een flat, en verder dan het balkon komt meneer niet :D .. )

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:54

Die van ons pakken wat ze te pakken kunnen krijgen, maar ja het zijn ook boerderijkatten dus rasechte jagers. :j
Muizen, merels, duiven noem maar op.
Ze pakken ze allemaal en eten ze gelukkig ook op. Alleen de spitsmuizen eten ze niet maar die zijn wel weer leuk om te vangen en mee te spelen. :=

Last van muizen hebben we helemaal niet meer bij de stallen sinds de katten er rondwandelen. We kunnen rustig papieren zakken met muesli op de grond laten staan, ze worden niet aangevreten! :D
Ideaal zulke katten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 13:35

Gister was helemaal mooi :+
Zat weer muis in het hok, naast de voerbak, een beetje daartussen gewurmd xD
Mijn kat was buiten,en springt op de konijnenren (daarnaast), waarna hij zo tegen dat (open) hok op ging staan!
Ik dacht, die pakt die muis :oo
maar nee hoor, hij beetje kijken, en ruiken, en ging vervolgens weer heel rustig weg :')
Weet niet of ie nou wel of niet die muis had gezien (hij zat wel daar te kijken) maar dit vond ik wel erg vreemd :j

Hij zit trouwens wel naar alle vogels te mauwen, en dan zo in sluip houding, maar voordat ie die vogel heeft bereikt is vogel alweer vertrokken :)) enige wat ie tepakken krijgt is muizen :j (gelukkig maar, zit niet op dooie vogels of konijnen te wachten :) )

Wij dachten dus ook dat een kat het zou oplossen op het gebied van muizen, maar nee....
hoewel... we hebben nog nooit een muis echt in huis gezien zonder dat Bobby ze mee naar binnen heeft genomen! dus dat terrein is wel muis-vrij door onze kat!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:35

Oh, gadver ik heb ook 2 katten die het doen.

Komen met ALLES thuis, kleine leguaantjes, hagedissen, muisjes (en die zijn juist zo schattig :+: ) gekko's, we hebben ook vleermuizen tussen de dakpannen en het hout, en me kat heeft het zelfs gepresteerd om die te vangen :+

Ook wij trekken bijna elke dag de bank uit elkaar, of de koelkast van zijn plek (gelukkig bestaat de bank uit losse delen, en staat de koelkast op wieltjes)

En in plaats van dat ze ze nou meteen vermoorden, nee eerst nog een half uur mee lopen kloten.

Wij hadden eerst twee gekkos tegen de muur, nu is er 1tje weg, en de andere heeft maar een halve staart :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:54

Whahaha scheelt dat wij hier geen 'tropische' beestjes hebben rondlopen :))
Zou wel cool zijn eigenlijk :+
Maar denk dat Bobby dat ook wel uitermate interessant zou vinden xD
Kikkers vind ie ook maar al te leuk om mee te spelen, die maken zo'n grappig geluidje als je ze aanraakt met je pootje xD

Ben al blij dat ie verder alleen muisjes weet te vangen!!
Hij heeft in 7,5 jaar nog geen enkele keer een vogel weten te vangen, en nog ligt ie iedere keer in de startpositie om ze te gaan besluipen }:0

Maar hier legt ie ze iig wel open en bloot in de gang of in de kamer neer als ie ze heeft vermoord :D
Aan de ene kant niet fijn omdat je er dan bijna op stapt met je blote voeten 's ochtends vroeg xD (hoewel je 's nachts wel al het hele ritueel moet hebben gehoord van Bobby, het racen door de gang en trap op en af enzo, zodat je toch al wel een idee hebt wat je 's ochtends voor je deur hebt liggen :o ) maar das beter dan dat ze liggen te rotten ergens onder de kast ofzow :D

Moet er nogsteeds niet aan denken wat er onder ons plafond zou zitten qua muizen :o
stond van de week 's ochtends in het souterrain, en dan hoorde je soms echt geritsel enzo...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:11

En misschien een andere kat? Zou dat misschien helpen (hier heeft het absoluut niet geholpen hoor, volgens mij vinden die van ons elkaar niet eens aardig.) :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:15

Hebben sinds vorige week nieuwe buren, die hebben ook een kat, die muizen doodt, zeggen ze.
Alleen voorlopig mag ie nog niet naar buiten, omdat die eerst moet wennen aant huis :D
Helaas.... xD
Maar wie weet... helpt ie Bobby zodra ie buiten mag spelen! :j
(hoop ook dat ze elkaar aardig gaan vinden O:) )

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:17

Ik moet zeggen *klopt af
Dat nu ik hun prooien vrijlaat, als ze ze bij mij voor mijn voeten 'droppen' dat ze niet zoveel meer naar binnen brengen.
Maar bij jouw zitten ze al binnen, dat is wel rottig :+

Onze jongste had ook weer een muisje, en hij heeft zon lieve snoet, maar het is echt een ordinaire moordenaar :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:22

hahah xD
Bobs neemt ze ook mee van buiten :j (lag zelfs een keer een blaadje uit de tuin in mn kamer xD die had ie perongelijk met muis en al meegenomen)
Vraag me nogsteeds af hoe ie ze tepakken krijgt
Maargoed... als ik ze voor zijn neus zo naar buiten laat (of opruim als ie t al niet overleefd heeft xD) ,
heeft totnutoe nog niets geholpen om die beesten buiten te laten of dat ie er buiten mee gaat spelen :+

Ben al blij dat het nu de laatste tijd rustig is gebleven, en we geen muisjes in huis meer hebben gehad...
vind die muisjes soms ook zo schattig om te zien <3

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:24

Euhm... mijn zwarte neemt muizen mee idd en laat ze los. Dan volgt er een speciaal mauwtje dat ik zo vrij vertaal als: "Leuk he? Nu mag jij ermee spelen...." Heb de zwarte al sinds ze 3 weken is (moederpoes doodgereden) dus ik ben haar mama zo ongeveer. Fijn... :P Maar de laatste tijd vreet ze ze toch ook wel op.

Mijn witte (met zwart) neemt ook zijn prooi mee naar binnen.... vogels om precies te zijn. Alles wat hij kan vangen en door het kattenluik past. En past het niet, dan toch want hij duwt het er gewoon doorheen. Volwassen merel bijv. Verder jonge vogels van allerlei soorten. Hij jaagt, grijpt en rent dan heul snel ermee naar binnen op zijn hielen achtera gezeten door moeder en vadervogel... de held.

Duif is hem nog niet gelukt al staat dat op nr 3 van zijn verlanglijst.
Dan loert ie regelmatig op de eksters maar die hebben hem door. 1 keer had ie er eentje en daar schrok hij zo van dat ie hem los liet (zelf gezien). Dus die staat (oooo zoete wraak) op nr 2 van zijn te do (euhm catch) list.

En dan met stip op 1... Het is groot, het is grijs en het kijkt hem altijd arrogant aan alsof hij zeggen wil: beste poes, ik eet jou nog eerder op dan jij mij... de Reiger. Regelmatig in lente en zomer staat er een reiger te vissen bij de sloot, 's avonds zo rond 11 uur. Als ik dan de hond uitlaat loopt poesebeest mee (allebei). Reiger weet inmddels dat onze hond niks doet en blijft rustig staan. Poes is hem zo al eens tot een halve meter genaderd. En steeds heeft dat verrekte beest het toch op tijd door (ik blij... want ik weet zeker dat ie hem doro het kattenluikje wurmt!)