lalunamyo schreef:Cane Corsohele stoere honden. We hebben er zelf een samen met een Duitse Dog.
maar een duitse dog is inderdaad lekker rustig in huis maar kunnen ook ongelooflijk lomp zijn. ( zo hard kwispelen dat het bloed van het staart overal heen spettert, dat is nog het minst lompe )
Hebben ze wel de ruimte ? dat is echt wel belangrijk met grote honden, dus als je een rijtjeshuis heb zou ik het zeker niet doen. Dat werkt gewoon niet.
Maar wij hebben dus ook een cane corso, mooie stoere honden, zeer aanhankelijk en best rustig, en is niet extreem drukitaliaanse hond
Doggen kosten wel wat he ? ik weet niet wat hun budget is ?
Geld zal niet direkt een probleem zijn aangezien ze beide een goede baan hebben.
Een Duitse Dog heb ik zelf in huis en dat vinden ze dan weer net te groot.
Zij wonen in een hoekhuis en hebben een tuin van een metertje of 12 diep, wat overigens groter is dan waar wij wonen met onze DD

@ Pollewoppy; Ik ga ze geen Mechelaar aanraden, zoveel verstand heb ik zelf ook wel.
En ja, 't is niet erg rasspecifiek maar daar kan ik ook weinig aan doen, 't zijn hun eisen.
Ik kan het wel specifieker maken maar dat maakt de keus alleen maar kleiner en dan wordt een Dog wel heel waarschijnlijk.
hele stoere honden. We hebben er zelf een samen met een Duitse Dog.
, dat is nog het minst lompe )
je moet gewoon consequent zijn. Onze eerste hond was ook een cc. Je moet zo`n hond al van kleins af aan gewoon overal mee naar toe nemen, naar zoveel mogelijk mensen/andere beesten zodat hij leert dat dat normaal is. Gewoon duidelijk zijn wat wel en niet mag , en jezelf daar aan houden. ( dus 1 keer op de bank en dan soms weer niet, dat snapt een hond niet, het is of altijd of nooit