Honden takelen 7-jarig meisje toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:31

Dat de honden afgemaakt zijn is triest, maar in mijn ogen heb je geen andere keus. De honden zijn idd zo gemaakt, maar dat maakt het gedrag niet minder gevaarlijk. En dit gedrag krijg je er niet meer uit, het risico is gewoon te groot. Hoe triest voor de honden ook...

Ben het met je eens dat honden gewoon goed opgevoed moeten worden enz. Maar dat is hier niet gebeurd. En dan moet je dealen met de situatie die je hebt...

Afmaken is naar mijn mening het enige wat je met deze honden kan doen, de eigenaar zouden ze moeten verbieden nog weer honden te houden. Zeker omdat het een week geleden ook al mis is gegaan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:46

Nou daar pleit ik al zooo lang voor.
Als het zo fout gaat dat de dieren onrecht aandoet.
Moet er gewoon een verbod gegeven worden op het houden van dieren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:48

Helemaal mee eens.
Er is zowieso nog zoveel onwetendheid en laksheid onder hondenbezitters, wat vaak tot problemen leidt. Erg jammer dat de hond uiteindelijk altijd de dupe is (en in dit geval ook een onschuldig meisje). Daar ligt nog een hele hoop werk..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:55

Nu ben ik er echt wel van overtuigt dat dat meisje de honden niets heeft aangedaan, maar feit blijft dat ze niet zo uit zich zelf zo zijn geworden.

Vaak verbaas ik me er ook echt over dat er nog maar zo weinig hondenbeten voorkomen, terwijl de dieren zo vresselijk veel onrecht word aangedaan.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:22

Laten we in dit topic zeker het onschuldig meisje niet vergeten die zich toevallig op dat moment op die plek bevond. Ik denk dat de echte verantwoordelijkheid ligt bij de fokker. Moest er een selectie plaatsvinden van de pups, dan zouden er in deze rassen betere pups zijn en stabielere karakters.

Spijtig genoeg wordt er nog teveel om den brode gefokt met alle gevolgen vandien. Een pup is altijd lief als je hem koopt aan 5 weken, je weet niet wat er later van karakter in zit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:31

NessaX schreef:
De politie was gekomen na het eerste ongevalletje. En ze hebben alles nagekeken van de ren en alles was in orde.
De baas heeft alles afgezet , het zag er erg goed stevig uit.
Het is niet zijn schuld dat de honden er nog zijn uitgekomen. Want hij had alles extra afgesloten en zelfs de politie had nagekeken.
Ik zou mijn honden niet laten inslapen. Maarja ieder zijn mening :)

Ja vind het erg dat ze meestal het ras zeggen. Je ziet nooit ergens staan dat een chihuahua iemand heeft gebeten. Terwijl dat zeker ook wel eens kan gebeuren hoe klein de hond ook is.

Ik denk niet dat je keus had gehad. Honden die bijten moeten in principe direct worden ingeslapen. Vorige keer is dat niet gebeurd, en heeft de eigenaar een kans gekregen om te zorgen dat het niet meer zou gebeuren. Als het een tweede keer gebeurd dan worden ze gewoon ingeslapen. Dan had je moeten zorgen dat ze er absoluut niet uit konden.

Ik vind het goed dat de honden zijn ingeslapen. Heel triest voor die dieren, want die kunnen er ook niets aan doen, maar wel een geruststelling voor iedereen die daar met zijn kinderen woont en speelt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:34

Het is zeer zeker terecht dat de honden zijn afgemaakt, die kan je gewoon niet laten leven, de kans dat het weer gebeurt is veel te groot. Neemt niet weg dat ik het erg sneu vind dat ze zo zijn geworden, ben zelf altijd erg benieuwd naar het hoe en waarom ze zo zijn geworden.

Overigens is het idd zo dat meestal dit type honden in het nieuws komen omdat de schade groter is. Bij een Chihuahua of een Teckel of wat dan ook heb je ook wel gaatjes, maar rotties en bullies enzo die hebben ietwat meer kaakkracht en is de schade gewoon vele malen groter.

Overigens ben ik zelf erg gek op Rotties, Bullies en al die honden die "gevaarlijk" zouden zijn. Bij de juiste personen zijn het geweldige honden, die ook prima in een gezin functioneren.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:38

rockwitch schreef:
Overigens ben ik zelf erg gek op Rotties, Bullies en al die honden die "gevaarlijk" zouden zijn. Bij de juiste personen zijn het geweldige honden, die ook prima in een gezin functioneren.

Ja dat is het , bij de juiste mensen :)

Volgens mij heeft de man hun meer gehouden als waakhonden. Maar als eigenaar van een voetbalkantine zou ik toch geen
waakhonden buiten laten ( in de ren ) bij zoveel mensen.

Vjestagirl

Re: Honden takelen 7-jarig meisje toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:48

Kan best. We hebben op het werk (restaurant) ook een waakhond in een ren zitten. Beest wordt 's avonds door de eigenaar of door zijn vader losgelaten als iedereen (inclusief het personeel) van het terrein af is. Als die bij de gasten zou kunnen komen zouden we ook een groot probleem hebben, die bijt namelijk ook. Ik vermoed dattie je op zou vreten. Echter is zijn ren stevig en zit het goed dicht, staat er een hek op 2 meter afstand en hangen er bordjes dat het een gevaarlijke hond is. Nog nooit problemen mee gehad, en voor zover ik weet zit deze hond er al weer een jaar of 5, en heeft er daarvoor een andere waakhond gezeten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:52

er zijn ook waakhonden die alleen bij echte onraad zullen verdedigen/aanvallen......honden die na een ontsnapping een kind aanvallen sporen niet die moet je afmaken en dat hadden ze gelijk bij de eerste aanval al moeten doen. heel sneu voor die honden dat ze zo gemaakt en/of gefokt zijn, nare lui die dat doen die moeten worden aangepakt maar vind het vele male erger voor dat meisje........ook voor het jongetje, wat en traumatische ervaring voor ze.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 08:19

NessaX schreef:
De politie was gekomen na het eerste ongevalletje. En ze hebben alles nagekeken van de ren en alles was in orde.
Het is niet zijn schuld dat de honden er nog zijn uitgekomen. Want hij had alles extra afgesloten en zelfs de politie had nagekeken.
Ja vind het erg dat ze meestal het ras zeggen. Je ziet nooit ergens staan dat een chihuahua iemand heeft gebeten. Terwijl dat zeker ook wel eens kan gebeuren hoe klein de hond ook is.

Als jouw honden 2 x een kind verwonden in zoveel tijd, en je zou ze niet laten inslapen dan schoot ik ze persoonlijk nog af. Hoeveel mensen moeten er slachtoffer worden van jouw honden voordat je maatregelen neemt? 5, 10, 15?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:51

Ik vind het erg zielig voor het meisje, en ik vind het zonde dat Rottweilers hierdoor weer in een kwaad daglicht worden gesteld.

Terwijl het zulke lieve honden kunnen zijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:03

xx_Horsiex schreef:
NessaX schreef:

Als jouw honden 2 x een kind verwonden in zoveel tijd, en je zou ze niet laten inslapen dan schoot ik ze persoonlijk nog af. Hoeveel mensen moeten er slachtoffer worden van jouw honden voordat je maatregelen neemt? 5, 10, 15?

Idd gelijk heb je. Snap niet dat mensen zo kunnen reageren dat ze hun hond dan niet zouden inslapen. Wat als hij jou eens goed pakt, zou het dan goed genoeg zijn om hem in te slapen. Zo weet ik er die een hond overnemen, die moeilijk is, kruising waarvan je denk niet moeilijk, hond pakt tot twee keer toe familie, en goed flink beet. Kunnen ze hem nog niet laten inslapen, hoeveel mensen, incl kinderen en dieren moet hij nou nog pakken voor er wordt ingegrepen, gaat nu weer naar een nieuwe eigenaar, moest er daar iets vreselijks gebeuren ik zou het mezelf niet kunnen vergeven. Ik zeg altijd inslapen is geen ramp, ze voelen er niks van, een hond die bijt lijdt aan een zekere vorm van stress die blijkbaar niet leuk is, hij doet het niet voor zn plezier, je voorkomt dat anderen er slachtoffer van worden en de hond zal het niet bepaald jammer vinden erna. Klinkt grof maar is gewoon zo. Tweede praktijkvoorbeeldje, hond des huizes heeft tot ik zeg maar iets 10 keer toe de dochter des huizes gepakt. kind voor het leven verminkt, littekens in het hele gezicht, stuk oor eraf en dat allemaal te danken aan een paar ouders waar een serieuze steek bij los zit, kan ze later denken als ze gepest wordt of een vriendje haar niet wil door littekens, dat heb ik nou te danken aan mn ouders die zo van hun hond hielden. Dat is toch te bizar voor woorden. Het gaat om een mensenleven, die er psychologisch echt iets aan over kunnen houden. Het zijn dingen die je niet zomaar terugdraait. Dus voor je zo'n dingen zegt denk eerst even goed na. Ik heb altijd gezegd als die van mij bijt, om welke reden ook, dan is het gedaan, en dan spreek ik niet van speels bijten ofzo. Als eigenaar heb je een grote verantwoordelijkheid, je hond dient niet te bijten, nu niet, nooit niet, om wat voor reden ook, doet hij het wel dan weet je waar het probleem zit of zat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:05

SecretLIN schreef:
Ik vind het erg zielig voor het meisje, en ik vind het zonde dat Rottweilers hierdoor weer in een kwaad daglicht worden gesteld.

Terwijl het zulke lieve honden kunnen zijn

Als je de juiste voor hebt, zijn ze lief ja... maar ik ken veel andere. Sorry maar niet elke rottweiler heeft een goed karakter, opvoeding doet veel, maar het bange (waardoor ze snel over hun grens gaan) is er vaak gewoon ingefokt naar mijn idee. Het kunnen leuke honden zijn, maar jammer genoeg zitten er ook genoeg andere tussen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:46

R.X. schreef:
En zo krijgen weer de honden een slechte naam. :(

Tuurlijk is het erg voor het meisje en de ouders, tuurlijk.

Maar geen enkele hond word uit zich zelf zo.
Of het word erin gefokt, of ze worden tijdens het leven zo gemaakt.

De reden doet er niet toe, het is alleen maar goed dat deze dieren afgemaakt zijn, hoe sneu ook...

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:53

vreselijk!
gelukkig zijn die beesten af gemaakt!
ik zou zelf niet willen dat ze nog bleven leven als eigenaar, pech misschien, maar een mensenleven staat boven mijn hond hoor :+

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 18:56

vancky2005 schreef:
Laten we in dit topic zeker het onschuldig meisje niet vergeten die zich toevallig op dat moment op die plek bevond. Ik denk dat de echte verantwoordelijkheid ligt bij de fokker. Moest er een selectie plaatsvinden van de pups, dan zouden er in deze rassen betere pups zijn en stabielere karakters.

Spijtig genoeg wordt er nog teveel om den brode gefokt met alle gevolgen vandien. Een pup is altijd lief als je hem koopt aan 5 weken, je weet niet wat er later van karakter in zit.

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht.
Een fokker kan niet alles voorkomen hoor. Ik kan nog zulke sociale en gezonde honden fokken, maar er zijn mensen die elke hond verknipt kunnen krijgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:09

Helemaal mee eens, dit is niet alleen een probleem van de fokkerij, gedrag wordt niet alleen erfelijk bepaald. De omgeving heeft ook grote invloed.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:12

Zonde dat die honden dan zo slecht zijn opgevoed..
T arme meisje :(:).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:21

als het mijn honden zouden zijn zou ik ze na de eerste aanval al hebben laten inslapen...ik zou dit absoluut niet op mijn geweten willen hebben.
(als het tenminste wel zeker was dat het dier niet getreiterd was)

Ik ben twee jaar geleden in mijn gezicht gegrepen door een rott,en ik ben gek op honden...deed niets verkeerd,kwam iets te dichtbij met mijn gezicht...dat zinde haar niet...hap,zonder waarschuwing niets...

Ik ken de hond goed en zie haar nog regelmatig,ze geeft mij zelfs likjes in mijn gezicht,niets aan de hand...als zij het bepaald en niet andersom...
Waar ik zooo bang voor ben is dat deze hond een keer een kind pal in haar gezicht grijpt....levensgevaarlijk.
Een kind is zo kwetsbaar!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:23

Dat is niet ondenkbaar Geerke, zeker als de hond nu al zonder waarschuwingssignalen grijpt. Niks aan over gehouden?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:28

De fokker heeft echt niet de verantwoordelijkheid hiervoor, het grootste deel hangt af van de manier van opvoeden.
Tuurlijk je kan met lijnen fokken die al erg veel agressie erin hebben zitten, maar ook een pup uit een niet agressieve lijn kan je helemaal door het lint laten gaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:47

Pollewoppy schreef:
Dat is niet ondenkbaar Geerke, zeker als de hond nu al zonder waarschuwingssignalen grijpt. Niks aan over gehouden?

ach...een soort vergroeiing aan de binnenkant van 1 neusgat....maar psychisch was ik flink in de war.
Heb zelf 6 straathonden,ik ben gek op honden ,zet me ook in om verwaaroosde honden op te nemen .
Dus voelde me echt helemaal in de war....gebeten door een dier waar ik zoveel van hou...en zoveel voor over heb...raar hoor.

Is goed gekomen hoor..1 nachtje wakker gelegen,en daarna weer de oude....de neus duurde langer...zoen er weer vrolijk op los met mijn eigen hondjes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:24

geerke schreef:
als het mijn honden zouden zijn zou ik ze na de eerste aanval al hebben laten inslapen...ik zou dit absoluut niet op mijn geweten willen hebben.
(als het tenminste wel zeker was dat het dier niet getreiterd was)

Ik ben twee jaar geleden in mijn gezicht gegrepen door een rott,en ik ben gek op honden...deed niets verkeerd,kwam iets te dichtbij met mijn gezicht...dat zinde haar niet...hap,zonder waarschuwing niets...

Ik ken de hond goed en zie haar nog regelmatig,ze geeft mij zelfs likjes in mijn gezicht,niets aan de hand...als zij het bepaald en niet andersom...
Waar ik zooo bang voor ben is dat deze hond een keer een kind pal in haar gezicht grijpt....levensgevaarlijk.
Een kind is zo kwetsbaar!

daarom heb ik mijn Rott toen gelijk af laten maken........... hij beet een vriend van mijn moeder in zijn gezicht........ de man ging naar het ziekenhuis, ik ging naar de dierenarts..............

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:18

Heel erg vaak worden de tientallen waarschuwings ssignalen van de hond bewust of onbewust niet herkend.
En vaak geeft met al automatisch de hond de schuld.

Zo ken ik een verhaal van een Golden die afgemaakt moest worden.
Da. kijkt de hond na.
Zaten er 14 nietjes in z'n oor.
De arme hond heeft na het 14 nietje een keer gegrepen naar het kind.
Da. heeft de hond gelukkig niet afgemaakt en hem zelf gehouden.
Vsesselijk zulke honden.
En dit is maar 1 van de vele, vele, vele voorbeelden.

Ik verbaas me er nog steeds over dat er nog maar zo weinig gebeten word door de honden terwijl hen zo veel onrecht word aangedaan.

Mensen kunnen nog veel van dieren leren.