waah ziet mijn kat spoken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ista

Re: waah ziet mijn kat spoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:58

Ik zat een keer met vriendlief een enge horror-film te kijken over geesten... Mijn kat lag op een stoel bij de eettafel, gaat ineens rechtop zitten en kijkt naar iets...

Ik zeg lachend tegen mijn vriend: Kijk, Spotje ziet weer iemand lopen!

Wij grinniken, totdat Spotje dat iets volgt richting ons en opeens tussen ons in blijft staren.... Toen was het niet meer leuk! Gelukkig vond vriendlief het ook best scary.... haha!

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:55

Onze kat gaat altijd op het dresoir zitten, en gaat dan naar het plafond staren en mauwen..
Ook heel vaak mauwen naar iets wat er helemaal niet is.. Katten zien spoken denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:08

bo0tjeee schreef:
Brrrr waarom moet dit nou altijd op iets engs uitlopen. Katten horen en zien gewoon een stuk beter. Kleine dingetjes waar wij niet op letten en wat we niet horen, horen en zien zij nou eenmaal wel. Heeft volgens mij niets met geesten of iets in die trend te maken hoor ..

Het hoeft toch niet eng te zijn, als het al geesten zouden zijn?

Mijn kat is ook regelmatig aan het staren en 'dingen' aan het volgen met haar blik. Ik geloof dat dieren -en zeker katten- van alles oppikken, voelen en ook 'weten' waar wij mensen geen weet van (willen) hebben. Tevens denk ik dat heel jonge kinderen dat ook nog kunnen, zij het in mindere mate dan dieren. 'Wij' vinden het alleen maar eng omdat we het niet kunnen zien en/of verklaren. Onbekend maakt onbemind. ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:09

doet mijn hond ook, dan denk ik ' is hier een geest ofzo :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:22

Nou, ik heb kennelijk een huis zonder geesten en zonder ongedierte.. Of 2 dove katten :') De mijne doen nooit dit soort dingen, die zijn te lui dat ze uit hun oogjes kijken ( van binnenuit tegen de oogleden dus _O- )

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 18:34

SusanH schreef:
Mijn katten zitten de laatste paar dagen steeds indringend naar mij te kijken...wat moet ik daar dan wel niet van denken?? Ik houd het er maar op dat ze goed op me letten. Ben nu hoogzwanger dus vind het wel een fijn gevoel.

Wat ik ook bijzonder vind, zodra ik mijn ogen 's morgens open doe reageren de katten. Ik heb dan nog niet bewogen en ook niks gezegd en toch voelen ze aan dat ik wakker ben.

Dat is idd ook vreemd ! zou daar zenuwachtig van worden denk ik...
Denk idd dat ze een oogje in het zeil houden ;)
Mijn kat is de laatste dagen heel aanhankelijk aan mij en idd zodra ik dus wakker word staat ie voor de slaapkamer deur.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 18:36

tante_trien schreef:
Brrr!
Toen mijn oma was overleden, heb ik haar bank gekregen, die stond in mijn kamer. Vanuit mijn bed kon je daar precies naar kijken, alle 3 de katten hebben echt úren naar die bank zitten staren, grommen, mauwen. Krijg er de kriebels van als ik er naar terug denk.

Hier zou ik ook de kriebels van krijgen! Denk dat ik er niet eens meer op zou durven te zitten..

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:39

Mijn kat had dat in ons vorige huis ook, werd ik wakker zat ze midden op me buik naar het hoekje te kijken en helemaal blazen enzo nou ik tripte hem echt ziek. :P

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:57

Ja, één van mijn katten heeft dat ook regelmatig. Dan zit hij bij me op schoot op de bank en daarboven hangt een groot schilderij/foto. En dan staart hij plots naar een plek daarboven. Tot nu toe is het altijd dezelfde plek geweest waar hij naar staart. En dit houdt een minuut of 2 aan en dan is het weer over.
Maar als ik die voorgaande verhalen lees, ben ik blij dat het alleen maar bij staren blijft. _O-

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:40

ik heb er ook 2 die regelmatig ineens stokstijf blijven staren naar bv de muur :=
best creepy, soms zie je een klein vliegje die ze willen vangen,maar heb al meerdere malen meegemaakt dat er gewoon echt niets was.
zelfs een keer blazen naar de muur en ineens wegrennen. ( vooral m'n Maine Coon doet dit)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:45

ja wij hebben er ook zo een die spoken ziet of iets zit die ooit te miauwen en te kijken naar het plafond of naar de muur dat je denkt zie je ze vliegen of zo bij ons is het wel een rooie kater misschien verklaard het dat die andere is een witte poes en die heeft niet van die maffe dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:46

RedPassion schreef:
Het hoeft toch niet eng te zijn, als het al geesten zouden zijn?

Mijn kat is ook regelmatig aan het staren en 'dingen' aan het volgen met haar blik. Ik geloof dat dieren -en zeker katten- van alles oppikken, voelen en ook 'weten' waar wij mensen geen weet van (willen) hebben. Tevens denk ik dat heel jonge kinderen dat ook nog kunnen, zij het in mindere mate dan dieren. 'Wij' vinden het alleen maar eng omdat we het niet kunnen zien en/of verklaren. Onbekend maakt onbemind. ;)

Mooi gezegd, ben ik het helemaal mee eens :)

Gypsy kan het ook goed, zo staren en echt 'volgen'.
In mijn nieuwe huisje is het stukken minder, ik voel hier zelf ook veel minder.
Dit huis is veel 'rustiger' ofzo iets..

In plaats daarvan heeft ze nu wel een buurtkater die haar aan de andere kant van de schuifpui graag uitermate irriteert :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:53

het schijnt te zijn,
dat wij mensen een deel van ons oerinstinct kwijt zijn geraakt,
en dat we daardoor niet meer "zien"
dieren hebben die oerinstinct nog steeds,
en kunnen dus wel zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:56

ik vind het persoonlijk typisch menselijke arrogantie, om te denken dat enkel wat wij kunnen waarnemen (zicht, reuk, geluid) ook bestaat. We weten al dat er geluiden bestaan die wij niet kunnen horen, je kan met onzichtbare deeltjes internet en alles hebben.. Dit weten we allemaal nog niet zo lang, er zal vast nog wel meer zijn. *is mijn mening* :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:58

Ik heb een keer gehad dat mijn ene kat in de gang niet meer verder durfde te lopen richting slaapkamer, ik woon maar alleen dus had ook ff zoiets van *slik*, maar goed ik weet dat als er geesten zijn dat ze me niks kunnen doen, dus ik naar mijn slaapkamer om toch ff te kijken of er iets was.
Hoor ik ineens dat mijn bovenburen heeeeel druk bezig waren...en hun bed piepte nogal.
Denk dat mijn kat dat een beetje eng vond.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:49

Katten horen en ´voelen´ veel meer dan wij, onze zintuigen zijn afgestompt.

Ik woon in een oude boerderij en met grote regelmaat zitten ze hier met zn 4tjes naar de muur te staren, loopt er waarschijnlijk een muis door de muur of zo of zit er een vogel tussen de dakpannen.
Spinnen en andere insecten worden hier ook achtervolgd en gevolgd.

Als er buiten een geluid is wat ze niet begrijpen (en wat ik niet kan horen) dan rennen ze grommend door de kamer en dan zijn ze even de weg kwijt :)

Mijn poezels weten ook precies wanneer ik wakker word, ik draai in mn slaap en dan is er niks aan de hand, maar als ik draai als ik wakker ben dan komen de dames even knuffelen of schooien ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:05

wat hebben jullie spannende dieren (of zal ik zeggen huizen). Kat hier is doof en slaapt meestal, dus daar verwacht ik niks vreemd bij, hond naja als hij al iets hoort, draait hij zich eens om, om weer verder te slapen :D, kat thuis zit enkel achter levende dingen aan :) en de hond thuis die spoort gewoon niet altijd.