Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bo0tjeee schreef:Brrrr waarom moet dit nou altijd op iets engs uitlopen. Katten horen en zien gewoon een stuk beter. Kleine dingetjes waar wij niet op letten en wat we niet horen, horen en zien zij nou eenmaal wel. Heeft volgens mij niets met geesten of iets in die trend te maken hoor ..
De mijne doen nooit dit soort dingen, die zijn te lui dat ze uit hun oogjes kijken ( van binnenuit tegen de oogleden dus
) SusanH schreef:Mijn katten zitten de laatste paar dagen steeds indringend naar mij te kijken...wat moet ik daar dan wel niet van denken?? Ik houd het er maar op dat ze goed op me letten. Ben nu hoogzwanger dus vind het wel een fijn gevoel.
Wat ik ook bijzonder vind, zodra ik mijn ogen 's morgens open doe reageren de katten. Ik heb dan nog niet bewogen en ook niks gezegd en toch voelen ze aan dat ik wakker ben.

tante_trien schreef:Brrr!
Toen mijn oma was overleden, heb ik haar bank gekregen, die stond in mijn kamer. Vanuit mijn bed kon je daar precies naar kijken, alle 3 de katten hebben echt úren naar die bank zitten staren, grommen, mauwen. Krijg er de kriebels van als ik er naar terug denk.

RedPassion schreef:Het hoeft toch niet eng te zijn, als het al geesten zouden zijn?
Mijn kat is ook regelmatig aan het staren en 'dingen' aan het volgen met haar blik. Ik geloof dat dieren -en zeker katten- van alles oppikken, voelen en ook 'weten' waar wij mensen geen weet van (willen) hebben. Tevens denk ik dat heel jonge kinderen dat ook nog kunnen, zij het in mindere mate dan dieren. 'Wij' vinden het alleen maar eng omdat we het niet kunnen zien en/of verklaren. Onbekend maakt onbemind.

, kat thuis zit enkel achter levende dingen aan
en de hond thuis die spoort gewoon niet altijd.