Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gohya schreef:Dit bijten is duidelijk van een angstbijter.
Dit kan je hem niet afleren,de hond heeft een angst opgebouwd bij je dierenarts.Je ziet het bij veel honden hoor,en het is wel begrijpelijk.Nee het mag niet dat bijten,maar het is een reflex uit angst.
Net zoals b.v. als er een wesp op je hand zit,sla je die als een reflex van je af [meeste mensen dan he].Je weet dat je dat niet moet doen omdat de kans dat je gestoken word veel groter is.
Dat is bij mensen ook zo,als er angst op pijn mee speelt,veranderd een mens ook in zijn doen.
Nessah schreef:Hij heeft echt een platte neus, een muilkorf blijft niet zitten.. En wat jij zegt, is denk ook een gefriemel door zijn neus, ben bang dat hij dan tijd heeft om te happen.
Ik zeg ook niet nooit, maar de kans is klein en hij is echt betrouwbaar.
). Daarom zeg ik ook: thuis oefenen. En mijn DA liet wel vaker de eigenaar daar thuis mee oefenen en het in de praktijk door de eigenaar omdoen. Als je het thuis al vaak oefent associeert hij het niet zo snel met de DA,
) (hoe daar hadden we ook technieken voor. Dat begint met aardig en ontspannen en het eindigde met houtgrepen en dwangmiddelen. Maar de START was altijd rust, lief en geen dwang)
want ZIE D:
want dan heb je als ass zijnde een probleem
. Nawamooks schreef:@ Zilfstar Zo'n lus gaat niet werken. Ik heb zelf ook een franse met een korte snuit. Bij mijn bull gaat het net dat wel.
Mijn monster heeft gelukkig nog geen angst voor de DA, maar 1x verkeerd prikken ja dan heb je het al.
Mijn yorkie beet gelukkig alleen mij, dit omdat er verkeerd geprikt was.
Maar misschien 1 tipje (klein) Dit deed ik dus altijd bij m'n yorkie.
Je duim in het bekje doen. Hij zal nooit in jouw bijten. Zo heb je ook controle over hem. Klink cru maar je heb de onderkaak vast.
Misschien help het.
Zo niet hoor ik het graag.
Hij is wel heel mooi hoor

Zilfstar schreef:Ik kan me goed voorstellen dat de bekende snuitjes niet op zijn neus passen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij helemaal geen neusbrug heeft (foto?) Wat mijn DA in die gevallen deed was simpel een rolletjes verband pakken. Flink lang ervan knippen. In het midden een enkele knoop en die lus om de bek heen leggen. Aantrekken zodat de kaakjes op elkaar zitten (knoop onder de onderkaak) en de beide einden achter de oren vastknopen. We hebben dit zelfs bij kleine hondjes gedaan, en bij bulltjes, boxers etc en eerlijk gezegd vind ik het beter werken dan een snuitje. Ook omdat je de strakte kan aanpassen aan de felheid van de hond. (We deden het ook wel uit voorzorg bij bep ingrepen die pijnlijk kunnen zijn en dan losjes, zodat als het idd fout ging de lus strakker gedaan kon worden.)
ze had hem niet goed vast, was nog in opleiding... tsja pijnlijk maar zo leer je het wel.) Nawamooks schreef:Het was maar een klein tipje.. Bij m'n york hielp het.
Dat zijn nou niet echt lieve beessie's. Liever kleine tandjes dan grote.
Je wil niet een weten wat ik allemaal heb meegemaakt met m'n york.
ten 2de wie gaat er met z'n gezicht dichtbij het koppie staan. Het blijven gewoon lastige ondernemingen.
DA en honden of katten.
Kan er boeken over schrijven
Meeste van die eigenaren luisterden wel naar je adviezen gelukkig maar er waren er enkele bij:
annepaardoes schreef:Dat is inderdaad door de stress en de angst. Ik zeg gewoon de DA bezoekjes zo kort mogelijk maken. Desnoods buiten wachten en de assistente een seintje laten geven als jullie aan de beurt zijn.

Zilfstar schreef:Nawamooks schreef:@ Zilfstar Zo'n lus gaat niet werken. Ik heb zelf ook een franse met een korte snuit. Bij mijn bull gaat het net dat wel.
Mijn monster heeft gelukkig nog geen angst voor de DA, maar 1x verkeerd prikken ja dan heb je het al.
Mijn yorkie beet gelukkig alleen mij, dit omdat er verkeerd geprikt was.
Maar misschien 1 tipje (klein) Dit deed ik dus altijd bij m'n yorkie.
Je duim in het bekje doen. Hij zal nooit in jouw bijten. Zo heb je ook controle over hem. Klink cru maar je heb de onderkaak vast.
Misschien help het.
Zo niet hoor ik het graag.
Hij is wel heel mooi hoor
Sorry, maar ik heb echt andere ervaringen in 5 jaar praktijk-tijd. Eigenaren die echt net even verkeerd stonden of dus toch op HET moment supreme neussie-neussie gaan staan doen met "en is tie dan een braaf hondjeeeeee" HAP! Ook al probeer je er nog zo goed voor te zorgen en waarschuw je eigenaren dat hun lieveling echt kan veranderen als er pijn in het spel is, dan nog geloven sommige eigenaren je niet. Een hond die angst ervaart en van de pijn weg wil of dit wil afreageren doen dat OOK op de baas, helaas. Dus dan met zo'n hond je duim moedwillig in die bek steken... ik zou het als paraveterinair echt niet aanraden.
Barbara88 schreef:Ik vind dit een interessant topic, en ik wil mijn vraag voorleggen, als jullie vinden dat het teveel off-topic is, hoor ik het wel.
Na al deze verhalen het volgende, wij krijgen binnenkort onze pup (JR) ze is dan met 6 weken door de huidige eigenaren geent, maar wij moeten dan ook nog twee keer met haar naar de DA. Hoe kunnen we het beste voor zorgen dat ze hier een fijne ervaring mee op doet? (er van uitgaande dat ze alleen een enting krijgt, en de tweede keer een enting en een chip)