Puppy 8mnd maakt kussens kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:11

Stuk tapijt vreet ie vast ook kapot, en daar zit ook nog eens kunstof onder... Die van ons slapen ook in een kale bench, soms ligt er een plaid in maar die proppen ze in een hoekje.
Kussens blijven hier ook niet heel met 2 grote pubers, ze vinden het geweldig om het pluis eruit te trekken.
Eigenlijk blijft trouwens niets heel :oo Heeft als voordeel dat ik nu altijd netjes schoenen, jassen, tassen en mutsen direct opruim.
Nog even ontopic, achteraf straffen lijkt me ook geen optie...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:12

@Splash_: het probleem is dat hij een heel gevoelig verteringsgestel heeft, hij verdraagt heel weinig, teveel van zo'n botje veroorzaakt erg veel braken en diarree...

@Zilfstar: ik denk dat onze ook geen kussen meer krijgt, we hebben ookal het advies gekregen om een oude kussensloop te vullen met stro, maar eens hij daar één strootje uit heeft, herbegint het hele spel denk ik. Knuffels en speelgoed doet die ook kapot, als je er niet bij bent.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:13

Oakland1990 schreef:
@Inge: ik denk niet dat hij snapt dat hij de oorzaak is van een nachtje(s) op een koude plaat liggen...

nee zo denkt een hond ook niet.
maar de bench staat toch in huis dus zo koud zal het niet z'n hond kan er heus wel tegen hoor.
waar gaat hij het liefste liggen als hij los in huis is? die van ons gewoon op de harde vloer.
toen die van mij niet meer sloopte heb ik een 2de hands babymatrasje gekocht deze op maat gesneden en hier om een hoes gemaakt heel goedkoop en doeltrefend.

Oakland1990

Re: Puppy 8mnd maakt kussens kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:14

Als hij los in huis is, spurt hij naar de zetel en gaat daar in liggen, wat natuurlijk niet mag... Hij gaat wel vaak in zijn kunststof mandje liggen, waar niks in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:15

BarbaLala schreef:
Waarom zou je 'm niet in de bench laten slapen shanna?
Dat is een goede plek voor een hond hoor, net als een mand :)
Bovendien; een hond die alles stuk maakt, zou ik niet los in de kamer laten slapen :+

Kan toch wel de oplossing zijn, als hij alleen in de bench molt.. Wij hebben 3 honden, alle 3 sliepen gewoon in de gang en tegenwoordig bij gebrek aan gangdeuren slapen ze in de huiskamer. In mijn slaapkamer zijn ze heel speels en mollen graag alles, dat is hun speelkamer.
Als de bench voor hem de ruimte is waar hij alles molt, dan is dit moeilijk af te leren. Het is tenslotte zijn plekje en je moet de hond straffen direct nadat het gebeurt is, niet als je het sochtens ontdekt.. :n

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:15

Oakland1990 schreef:
@Romili: Ik ben bijna zeker dat het verveling/frustratie is, hij wil natuurlijk veel liever buiten spelen, maar ook dat kunnen we (nog) niet zonder toezicht omdat hij alles opvreet, tot kiezels toe. We hebben voor zijn buitenhok wel een voerbal, maar voor in de bench is die niet geschikt. We gaan al naar de hondenschool, hij kent tig commando's en luistert doorgaans goed.

Een kong mag best in de bench ook als er niemand bij is....
Hebben hier niet anders gedaan met 8 pups...
In de hokken hebben we altijd vetbedden maar denk dat die dat ook niet heel laat...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:28

Hij molt nogal snel iets. Zijn mand staat ook vol tandjes van ze te verslepen. Een kong heeft hij op een minuut leeg, dus dan moet die nog X aantal tijd zonder iets. Zijn bench is ook de enige plek waarin hij wil slapen, los op een dekentje slaapt hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:29

Oakland1990 schreef:
Een kong heeft hij op een minuut leeg,

Broodje natmaken en hard dr instampen, zijn ze uren zoet mee.

Oakland1990 schreef:
los op een dekentje slaapt hij niet.

Tuurlijk wel.....Dat houd hij minder lang vol dan jij hoor ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:32

Citaat:
hij heeft een LSM: ingebouwde Lab-Stealth-Modus

:= Hahaha!! Hoe kom je nou weer aan dat woord?!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:35

annebe schreef:
Citaat:
hij heeft een LSM: ingebouwde Lab-Stealth-Modus

:= Hahaha!! Hoe kom je nou weer aan dat woord?!

Stond op zijn stamboom O:) :+

Hihi. Nee nadat hij me dit een aantal keer geflikt had, zei ik dat tegen mijn man. Zo van: het is net Airwolf (die serie vroeger met die helicopter die geen geluid maakt). O, zei mijn man. Je bedoelt dat ie net als een Stealth geruisloos dingen kan... :D dus nu noem ik dat zo :Y)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:36

Iets erbij doen wat hij wel mag slopen en verder gewoon kussens op voorraad houden :D onze duitse dog reu slaapt in de bijkeuken op een matras en er zijn inmiddels al een stuk of 8 matrassen doorheen gegaan :)) Ik haal ze bij de kringloop of krijg ze van hele lieve mensen die er vanaf moeten. Zo slaapt hij altijd goed, maar wel goedkoop :D En het wordt steeds beter :j

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:43

Xono: ik wil niet de indruk geven dat hij dingen màg slopen, dat is namelijk stout en wordt niet getolereerd.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:25

Dikke laag kranten of karton in de bench, dan is het geen ramp als hij ze verscheurt. Of een oude deken van de kringloopwinkel. En zorgen dat hij inderdaad iets lekkers/leuks te kauwen heeft. Onze hond heeft een kong, een bot en een flostouw. Hij knaagt ze in duizend stukjes, maar dat is dan ook alles wat hij sloopt (tenzij je hem iets geeft, dat moet moet moet dan stuk...) Ik denk dat hij er zomaar met een paar maanden overheen zou kunnen groeien. :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 08:58

Oakland, dat wil ik met mijn hond ook niet, maar met zijn eigen speeltjes leeft hij zich maar uit. Bovendien weiger ik, ook al heb ik een sloper, om hem gewoon op de vloer te leggen. Naast het feit dat het gewoon voor geen meter ligt, heb ik een duitse dog en die zijn nogal gevoelig voor leggers (van die ligplekken).
Toen het een tijdje heel erg was hebben we gewoon zijn versnipperde matras op 1 hoop gegooid, dekentje erover en toen heeft hij daar even op geslapen :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:05

xXLianneXx schreef:
een botje geven?
zo'n bot dat je normaal in de soep gooit. die niet koken maar gewoon rouw geven, vinden ze vaak heerlijk en zijn ze lekker lang zoet mee.

Let op mergpijp is levensgevaarlijk! Het zal niet de eerste hond zijn die er een om zijn onderkaak heeft zitten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:50

PeelSlowly schreef:
Dikke laag kranten of karton in de bench, dan is het geen ramp als hij ze verscheurt. Of een oude deken van de kringloopwinkel. En zorgen dat hij inderdaad iets lekkers/leuks te kauwen heeft. Onze hond heeft een kong, een bot en een flostouw. Hij knaagt ze in duizend stukjes, maar dat is dan ook alles wat hij sloopt (tenzij je hem iets geeft, dat moet moet moet dan stuk...) Ik denk dat hij er zomaar met een paar maanden overheen zou kunnen groeien. :)

Probleem van de meeste Labjes is dat als ze slopen ze dit OOK opeten. En dat geeft met flostouw en handdoeken en dekens gevaarlijke situaties. Het verteerd namelijk niet. Als een streng doek of een kluwen floshaar in de darm komt en en er blijft een deel in de maag zitten, kan de darm door de peristaltische beweging over zichzelf heen schuiven. Ben je er dan niet snel bij dan is je Lab dood. Ook kan je hond verstopt raken, ook zeer gevaarlijk. Nadat ik na een weekje pension een heel kluwen flos uit zijn achterste heb mogen trekken krijgt hij geen flostouw meer. En ik heb in het begin ook enkele keren een bijna verstopping gehad van handdoek enzo. En ik heb in de praktijk als paraveterinair enkele operaties meegemaakt waarbij wij sokken, onderbroeken en handschoenen hebben moeten verwijderen uit maag of darm van Labjes en Goldens. Dat wil ik mijn hond liever niet aan moeten doen.

Helaas staan de Labjes erom bekend dat dit qua afwijking relatief veel voorkomt. Het opeten van niet opeetbare dingen. Waar het vandaan komt weten ze niet, maar ga naar een Lab-forum, meldt dit probleem en je hebt zo nog tientallen verhalen van Labjes met dit probleem. Het begint vaak zo rond de 6 maanden en is nauwelijks af te leren omdat ze het met name doen als er niemand bij is. De mijne wordt in maart 4 en geloof me: hij is er nog niet overheen. En eerlijk gezegd: mijn hond is er niet ongelukkig van dit ie in een kale bench slaapt en altijd een kauwbot tot zijn beschikking heeft. Ik neem het risico dan ook niet meer.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:51

kohtje schreef:
xXLianneXx schreef:
een botje geven?
zo'n bot dat je normaal in de soep gooit. die niet koken maar gewoon rouw geven, vinden ze vaak heerlijk en zijn ze lekker lang zoet mee.

Let op mergpijp is levensgevaarlijk! Het zal niet de eerste hond zijn die er een om zijn onderkaak heeft zitten.

En rauw geven zou ik al helemaal nooit doen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:51

Handdoeken en pluch gaan er ook gewoon mee in, hij vreet ook kiezels, blaadjes, takjes, zand en zelfs sigarettenpeuken als je hem laat doen. Logisch dat hij er altijd heel erg ziek van wordt, maar we kunnen hem ook niet permanent met een muilband zetten... Hij heeft deze nacht dus op een kale plaat geslapen, leek hij niet mee in te zitten, hij heeft nu ook een kauwbot gekregen, en daar is hij dan wel even zoet mee als hij in de bench moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:36

Zilfstar schreef:
En rauw geven zou ik al helemaal nooit doen!

Juist wél rauw, nooit gerookt of gekookt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:42

Pas op dat hij het spul niet ook gaat opeten.
Een paar weken terug kon ik met de hond van vrienden van ons met spoed naar de DA. Ook een lab. Die had een stuk matras opgegeten waar ze op sliep. Zat vast in de darmen en die gingen gewoon kapot. Geopereerd, maar kreeg later een complicatie. Dat weekend met spoed wéér op de tafel, waren alle hechtingen gesprongen die in de darmen etc zaten. Weer en dag later lekt de wond vocht. Buikvliesontsteking. Hond heeft het niet overleefd, maar wel een rekening van dik €1600,-.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:46

Liezel: DAT bedoel ik dus!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:00

Onze hond kotste het tot nu toe altijd al uit. Dat is dan ons "geluk" er mee. Hij zit nu al de hele dag buiten en dat lijkt vrij goed te gaan. We hadden alle takjes opgeruimd, maar hij trekt er gewoon nieuwe uit de haag. >;)