pff wordt er zo moe van. Cattery beginnen met zieke kater.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: pff wordt er zo moe van. Cattery beginnen met zieke kater.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:33

Stamboom zegt idd denk ik alleen iets voor de kenners...Zo heb ik de stambomen van mijn hond weken lang uit lopen pluizen op internet, verhalen van de voorgangers gelezen, mij laten informeren over eventuele aandoeningen of karaktertrekken die hier voorkwamen.
Maar begrijp ook wel dat er helaas nog steeds mensen zijn die met één natte vinger in de lucht een dier aanschaffen, snel goedkoop en het liefst gister.

Echte kenners zullen nooit op zo'n beginnende cattery afstappen.
Dhani hoe zit dit met Nier en hartfalen is de kater daar op getest?

Dhani

Re: pff wordt er zo moe van. Cattery beginnen met zieke kater.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:37

geen idee eigenlijk. ;)

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:42

zoals al eerder gezegt een rasverenging doet geen stambomen uitgeven! dat doen alleen de gewone verenigingen.

de main coon rasvereniging kan je alleen adviseren meer niet!

een vereniging is geen controleerde orgaan. weet niet waar mensen dat vandaan halen. een vereniging geeft stambomen uit, geeft advies, registreert titels enzo...

ze komen niet bij mensen thuis om te controleren ofzo...
der zijn verenigingen die verplicht van testen meezenden voor aanvraag van stamboom. maar meerendeel van verenigingen niet.

zonder bewijs kunne ze niks, en als genoeg bewijs zou zijn dan kunne ze royeren. maargoed der zijn meer verengingen in nederland en nog veel meer in buitenland dus dan schuiven ze gewoon naar de andere vereniging is de ervaring.

je bent als mens zelf verantwoordelijk om onderzoek te doen, vraag een fokker altijd om testen, ga kijken is het er schoon enzovoorts. vaak is je eerste gevoel juiste:)

is fokker open enzovoorts..

wat stamboom voor meerwaarde heeft is dat je terug in generaties kan.. waar prijs in een raskat vooral in gaat zitten zijn de testen die je moet doen (nouja moeten er is niks verplicht, maar wil je serieus en goed overkomen) doe je de testen en die kosten gewoon hoop geld. ook zijn kitten 13/14 weken bij je.. en dan reken je nieteens tijd zeg maar.
een goede cattery ent, ontwurmt, chipt enzovoorts..

ik ken hellaas geen DA vinden die voor niks wil doen, kost alelmaal geld. maar dan heb je ook als goed is compleet geent katje met alles erop en eraan zeg maar.

maar er bestaan echt wel goede fokkers hoor!

tja en overal zitten wel rotte bij (of je nou honden fokt, katten , konijnen enzovoorts)

de goede moeten altijd lijden onder de slechte hellaas