hond plast als we weg zijn, verlatingsangst?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: hond plast als we weg zijn, verlatingsangst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:20

Dat snap ik dat de dierenarts het als tip geeft nadat jullie alles hebben uitgelegd. Zo gaat dat meestal ;) Je legt iets uit en aan de hand daarvan krijg je advies. Waar ik benieuwd naar ben is waarom de dierenarts dit als tip heeft gegegeven en waarom hij dacht dat het zou werken. Ik neem aan dat hij dat wel heeft uitgelegd. Bedoel er verder niks mee, maar ben gewoon heel benieuwd.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:28

ik heb net even mijn moeder geroepen en die heeft het volgende tegen mij verteld:
de dierenarts heeft dit als advies gegeven omdat stacy nergens voor de rest op reageerd
hij dacht dat dit zou werken omdat stacy erg gevoelig is en dat ze al met een paar woorden iets snapt
als wij dus tegen haar zeggen nadat ze heeft geplast wat is dit nou weet ze wat we bedoelen
als we haar negeerde snapt ze er niks van
de DA zij ook als het niet werkt moeten we iets anders gaan verzinnen maar omdat dit een klein beetje werkt ( ze plast nu alleen nog als we echt weg zijn ) zijn we hie rnog steeds mee bezig
en ik moet zeggen ze plast al minder maar dat neemt het probleem niet af we zij nu ongeveer iets meer als een maand bezig met het zeggen wat is dit nou
en het helpt al wat maargoed binnekort halen we de druppels en hopen dat het dan helemaal over is omdat ze zich zo druk maakt dat wij weg zijnen dat is natuurlijk verschrikkelijk voor der
omdat ze vroeger waarschijnlijk mishandeld is willen we het haar zo goed mogelijk geven

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:45

Als ik jou was zou ik even bellen met een gedrags deskundige, zij kunnen ook bij je thuis komen en kunnen op die manier bekijken wat er precies speelt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:13

Bedankt TS voor je uitleg :j

Als de druppels ook niet gaan werken, zou ik ook eens een gedragsdeskundige inschakelen. Verder vind ik het lief dat jullie deze hond een kans hebben gegeven en haar niet hierom weer wegdoen. Ze verdient zo'n fijne plek.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:39

pollewoppy: jij ook bedankt voor je tips en dat je zoo vaak heb gereageerd!
een gedragsdeskundige hadden we idd ook al aangedacht maar daar wachten we nog mee omdat ze zo bang is voor vreemde en geloof me als er vreemde thuis zijn maakt ze zich druk om niks maargoed als de druppels niet werken word het toch een gedragsdeskundige!
bedankt iedereen en vooral pollewoppy :o

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:38

Probeer eens een DAP verdamper, helpen erg goed bij deze problemen, en voelen zich veiliger en fijner in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:19

Mijn gevoel zegt dat de manier waarop jij vraagt aan de hond 'wat is dit nou' geen enkel effect heeft op de hond, je kan net zo goed zeggen 'wil je een kopje thee' of 'we zijn weer thuis'
Wat voor boodschap moet dit nu naar de hond overbrengen zodat hij in zijn taal zal begrijpen dat dit niet ok is?

Boos worden, okay dat zal niet werken bij angst, mss dat negeren een optie is?
Nu geef je aandacht. En dat plasje, hoe ruim je dat op? Is de hond er bij dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:22

Als mijn honden wat in huis doen dan ruim ik het gewoon op........... ik mopper niet eens........

Pas als ik er een betrap dan kan ik daar actie op ondernemen........ maar zolang dat niet zo is, valt er weinig te straffen, belonen of weet ik veel wat we allemaal bedenken.

Ik denk gewoon bij mezelf "stinkhonden, verkopen ga ik jullie!!!" en ruim het dan gewoon op.......... schouderophalend......

en ach zovaak doen ze niet wat in huis

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:00

KiWiKo schreef:
Als mijn honden wat in huis doen dan ruim ik het gewoon op........... ik mopper niet eens........

Pas als ik er een betrap dan kan ik daar actie op ondernemen........ maar zolang dat niet zo is, valt er weinig te straffen, belonen of weet ik veel wat we allemaal bedenken.

Ik denk gewoon bij mezelf "stinkhonden, verkopen ga ik jullie!!!" en ruim het dan gewoon op.......... schouderophalend......

en ach zovaak doen ze niet wat in huis

dat is het probleem jou honden doen het niet zo vaak in huis
stacy wel, omdat ze bang is. ;)
Laatst bijgewerkt door Shirrlfl op 22-02-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:05

Chiqa schreef:
Mijn gevoel zegt dat de manier waarop jij vraagt aan de hond 'wat is dit nou' geen enkel effect heeft op de hond, je kan net zo goed zeggen 'wil je een kopje thee' of 'we zijn weer thuis'
Wat voor boodschap moet dit nu naar de hond overbrengen zodat hij in zijn taal zal begrijpen dat dit niet ok is?

Boos worden, okay dat zal niet werken bij angst, mss dat negeren een optie is?
Nu geef je aandacht. En dat plasje, hoe ruim je dat op? Is de hond er bij dan?

niet stom bedoeld ofzo, maar op dat eerste deel zitten we niet zo te wachten want we zijn al met DA meerdere keren wezen praten en die helpt ons erin
en geloof me de DA weet er genoeg van en mijn ouders ook ze hebben al heel hun leven honden
en het heeft wel effect op haar want toen we haar negeerde deed ze het ook als wij gewoon boven waren
nu doet ze het alleen als we echt weg zijn, dus ze snapt het echt wel honden zijn niet dom ;)

en ze is er gewoon bij als we het opruimen want ze loopt gewoon rond
en negeren hebben we al gedaan misschien kun je beter de rest even lezen :)
dit alles is niet bedoeld als een aanval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:44

Sorrie zal nog eens te hulp schieten, heb je mijn eerste reactie ook gelezen?
Dat dit slechts mijn gevoel is?

Ik zie dat je met een groot probleem zit wat er niet goed gaat, niet de juiste methode heb kunnen vinden, wel de juiste mensen om je heen heb maar toch een topic opent.

Opruimen van plas met de hond erbij? Nou de rest laat ik over aan de andere bokkers, (Hoef je geen ervaringsdescundige voor te zijn namelijk) want hier gaat er toch iets mis.

Succes met je hond ik hoop dat er een oplossing komt mss even teruggaan naar de DA?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:53

Herplaatsers zijn niet altijd de makkelijkste honden. Ik neem aan dat alles gecheckt is bij de DA.
Je kan een DAP verstuiver proberen of Bach rescue spray als je denkt aan angst.
Ik zou uitkijken met opsluiten in een andere ruimte of in een bench, een angstige hond kan dan helemaal flippen.
Hoe oud is Stacy? Is ze gesteriliseerd? Sommige gesteriliseerde teven hebben meer moeite met ophouden.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:06

Chiqa schreef:
Sorrie zal nog eens te hulp schieten, heb je mijn eerste reactie ook gelezen?
Dat dit slechts mijn gevoel is?

Ik zie dat je met een groot probleem zit wat er niet goed gaat, niet de juiste methode heb kunnen vinden, wel de juiste mensen om je heen heb maar toch een topic opent.

Opruimen van plas met de hond erbij? Nou de rest laat ik over aan de andere bokkers, (Hoef je geen ervaringsdescundige voor te zijn namelijk) want hier gaat er toch iets mis.

Succes met je hond ik hoop dat er een oplossing komt mss even teruggaan naar de DA?

sorry ik ga hier voor de rest niet veel meer op reageren maar we ruimen idd de plas op waar ze bij is want ze loopt gewoon rond als we haar in een kleine ruimte zetten of ergens insluiten flipt ze
en mijn ouders zijn oud en wijs genoeg om te weten wat het beste is ze hebben al heel hun leven honden, en dan maak je heel veel mee
maargoed ieder zijn mening ;) dus toch bedankt voor je reacties!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:08

Misschien even tijdelijk een poosje in de bench?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:12

Nikka schreef:
Herplaatsers zijn niet altijd de makkelijkste honden. Ik neem aan dat alles gecheckt is bij de DA.
Je kan een DAP verstuiver proberen of Bach rescue spray als je denkt aan angst.
Ik zou uitkijken met opsluiten in een andere ruimte of in een bench, een angstige hond kan dan helemaal flippen.
Hoe oud is Stacy? Is ze gesteriliseerd? Sommige gesteriliseerde teven hebben meer moeite met ophouden.

bedankt voor je reactie!
idd ze zijn niet de makkelijkste :P
alles is gecheckt ja
bedankt voor de oplossingen ik ga het nu gelijk aan me ma doorgeven!
idd we hebben al een keer geprobeerd om haar in de bijkeuken te doen en toen flipte ze ook helemaal
zelfs in de tuin vind ze het verschrikkelijk
stacy is net 3 en ze is niet gesteriliseerd omdat we eerst een nestje HEEL misschien een nestje wouden maar nu niet meer maar we hebben nu ffe het geld niet om te stereliseren omdat het opgewicht gaat en dat kost bij haar al snel 600/700 euro ( hebben we al nagevraagd)
heel erg bedankt voor jou reactie!!!!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:15

annebe schreef:
Misschien even tijdelijk een poosje in de bench?

dat gaat helaas niet omdat ze dan helemaal flipt
we hebben een bench gehad maar ze flitpe helemaal en het erin krijgen was een hel voor haar en voor ons
alleen me pa en ma lukte het want ze is heel sterk
maar toch bedankt voor je reactie!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:20

shirdaki schreef:
we hebben nu ffe het geld niet om te stereliseren omdat het opgewicht gaat en dat kost bij haar al snel 600/700 euro ( hebben we al nagevraagd)

Citaat:
Op dit moment liggen de kosten van een sterilisatie tussen de € 175 en € 225 (afhankelijk van het lichaamsgewicht), exclusief kap.
We raden altijd aan de kap 7 dagen om te laten, zodat de hechtingen er niet uitgelikt kunnen worden.

Ook bij mijn DA betaal je echt geen 600E. Ik zou gewoon even rondbellen naar andere DA-en.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:22

Ik kan mij voorstellen dat als je het met "geweld" doet een hond er niet graag in gaat.
Misschien eerst de bench gewoon opzetten , kleedje erin, botjes erbij... desnoods een paar keer eten geven zodat het vertrouwt word.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:29

Brainless schreef:
shirdaki schreef:
we hebben nu ffe het geld niet om te stereliseren omdat het opgewicht gaat en dat kost bij haar al snel 600/700 euro ( hebben we al nagevraagd)

Citaat:
Op dit moment liggen de kosten van een sterilisatie tussen de € 175 en € 225 (afhankelijk van het lichaamsgewicht), exclusief kap.
We raden altijd aan de kap 7 dagen om te laten, zodat de hechtingen er niet uitgelikt kunnen worden.

Ook bij mijn DA betaal je echt geen 600E. Ik zou gewoon even rondbellen naar andere DA-en.

rondbellen hebben we al gedaan
bij 3 kwam er rond de 600 uit want stacy is echt heel zwaar
maar je hebt wel gelijk want ik zit net op internet te kijken en ik zie veel lagere kosten
maar ook dit -Steriliseren: Per kliniek verschilt deze prijs. Ook het gewicht van de hond heeft invloed op de prijs van het laten steriliseren. Maar houd ongeveer rekening met een prijs vanaf 400 euro voor een hond van vijftien kilo tot 550 euro voor vijfenveertig kilo of meer.
wacht ik ren ffe snel naar beneden aan me ma vragen
ben ik weeer!
dat rond de 600 euro was iets nieuws met een slangetje ofzo dan had je geen snee etc :?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:31

annebe schreef:
Ik kan mij voorstellen dat als je het met "geweld" doet een hond er niet graag in gaat.
Misschien eerst de bench gewoon opzetten , kleedje erin, botjes erbij... desnoods een paar keer eten geven zodat het vertrouwt word.

met geweld hebben we zeker niet gedaan!
en dit alles hebben we al geprobeerd
ze heeft er een paar keer ingezeten en dan gingen wij even naar boven
als we terug kwamen had ze ook geplast maar dan zat ze helemaal onder en moesten we haar gelijk wassen
dus helaas :(
ze word echt helemaal gek als ze erin zit
maar toch weer bedankt voor je reacties!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:40

Met een angstige hond moet je heel erg uitkijken met een bench. Ik heb ook een herplaatser gehad die totaal flipte in de bench. Je kan ze geleidelijk aan leren dat het een veilige plaats is, bijv voer plaatsen, maar ik zou er niet op rekenen dat je hem er uren in krijgt na training. Begin maar op een veilige plaats.
Als je er echt niet uitkomt, maar ik zou eerst nog een gedragsdeskundige proberen, kan je altijd nog Clomicalm in combinatie met gedragstherapie een tijdje proberen i.o.m je dierenarts.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:44

Nikka schreef:
Met een angstige hond moet je heel erg uitkijken met een bench. Ik heb ook een herplaatser gehad die totaal flipte in de bench. Je kan ze geleidelijk aan leren dat het een veilige plaats is, bijv voer plaatsen, maar ik zou er niet op rekenen dat je hem er uren in krijgt na training. Begin maar op een veilige plaats.
Als je er echt niet uitkomt, maar ik zou eerst nog een gedragsdeskundige proberen, kan je altijd nog Clomicalm in combinatie met gedragstherapie een tijdje proberen i.o.m je dierenarts.

bench gaan we nu ook echt niet meer proberen omdat ze toen ook helemaal flipte
haar veilige plek is een stoel in de woonkamer daar zit ze dicht bij ons en voelt ze zich veilig
we gaan nu van de druppeltjes etc. halen om dat te proberen als dit nie thelpt gaan we met een gedragstherapheute aan de slag

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:49

ik denk toch echt dat een bench het beste helpt
een hond bevuilt liever niet zijn eigen nest maar dan moet je dit wel eerst gaan opbouwen.
ze vind een bench nu nog eng dus maak het leuk voor haar.
betrek de bench in een spel gooi een speeltje van haar er in laat hem er uit halen door haar en dan flink belonen.
geef haar haar eten in de bench de bench moet een fijne plek worden zo bouw je het uit nog steeds met de deur open.
niet dwingen.
je kunt er ook nog een kleed boven opleggen dat word het een soort hol dit vinden de meeste honden erg fijn.
als ze er in gaat slapen gaat ze deze plek fijn vinden dan langzaam oefenen met even deur dicht als je er nog bent en na minuutje weer open dit weer opbouwen en dan als dit een uurtje goed gaat moet je uit de kamer weg gaan weer een minuutje en weer opbouwen dit gaat heel veel tijd kosten maar het gaat zeker lukken.
als ze dan straks er in de nacht in zit kan je proberen haar er overdag in te doen en je moet haar zeker niet belonen voor haar angst dan word het alleen maar erger angst negeren goede gedrag belonen
zoals ik al schreef gaat dit veel tijd kosten maar het gaat vast wel lukken om haar zo zindelijk te krijgen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:52

Ik moet nog wel zeggen dat ik het erg mooi vind dat jullie een hond een tweede kans geven. Is niet altijd makkelijk maar wel een hele dankbare taak, je merkt dat een hond zo blij is met een 2e kans. Verstandig dat je het zo doet, Clomicalm werkt vaak wel goed bij angst maar zou ik echt als laatste proberen.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:56

inge1968 schreef:
ik denk toch echt dat een bench het beste helpt
een hond bevuilt liever niet zijn eigen nest maar dan moet je dit wel eerst gaan opbouwen.
ze vind een bench nu nog eng dus maak het leuk voor haar.
betrek de bench in een spel gooi een speeltje van haar er in laat hem er uit halen door haar en dan flink belonen.
geef haar haar eten in de bench de bench moet een fijne plek worden zo bouw je het uit nog steeds met de deur open.
niet dwingen.
je kunt er ook nog een kleed boven opleggen dat word het een soort hol dit vinden de meeste honden erg fijn.
als ze er in gaat slapen gaat ze deze plek fijn vinden dan langzaam oefenen met even deur dicht als je er nog bent en na minuutje weer open dit weer opbouwen en dan als dit een uurtje goed gaat moet je uit de kamer weg gaan weer een minuutje en weer opbouwen dit gaat heel veel tijd kosten maar het gaat zeker lukken.
als ze dan straks er in de nacht in zit kan je proberen haar er overdag in te doen en je moet haar zeker niet belonen voor haar angst dan word het alleen maar erger angst negeren goede gedrag belonen
zoals ik al schreef gaat dit veel tijd kosten maar het gaat vast wel lukken om haar zo zindelijk te krijgen

heel erg bedankt voor je reactie
zoals jij het nu schrijft is idd heel slim als een soort 'hol' zeg maar
als de druppels niet gaan helpen doen we dit zeker!
maar toen ze de eerste dag bij ons was klom ze gelijk op de stoel en dat was gelijk haar plek zegmaar
de eerste keren in de bench was echt vreselijk ze plaste en poepte heel veel en zat helemaal onder
als ze eruit kwam was ze heel boos en ging ze gelijk op de stoel liggen
vandaar dat we het nu nog even niet doen
haar stoel is ook haar uitkijk ze kan de woonkamer in de gaten houden en ze kijkt gelijk dor het raam naar buiten zodat ze alles een beetje in de gaten heeft
nadat ze altijd op de stoel mocht loggen was ze echt een stuk rustiger dan in de bench :Y)
bedantk voor je reactie!